Ferihegy repülőtér: TAXIHELYZET Ferihegyen (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

TAXIHELYZET Ferihegyen

Ezt a témát B Klári indította 13 éve

Először a Zónataxi ügy elhúzódása, perre vitele, aztán a reptéri építkezés miatti taxi állások kapcsán fellángolt ellentétek miatt folyton változik a helyzet.

Most vajon hogy áll?

Ha vannak híreid, írd ide!

Hozzászólások eddig: 7

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 12 éve

2011. május 26.-n megszületett a megállapodás a taxiállomásokról és a közlekedés fejlesztéséről

A Fővárosi Közgyűlés döntése nyomán a következő öt évben is a Budapest Airport üzemeltetheti tovább a repülőtér közúti előterén található taxidrosztokat. A megállapodást a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft., a BKK és a Budapest Airport vezetői írják alá.

A tárgyalások lezárultak, a megállapodás értelmében 2011. május 25.-től változatlanul a Budapest Airport gondoskodik az előtéri taxiállomások működtetéséről. A megállapodás öt évre szól. Az érvényben lévő szerződések alapján továbbra is a Budapest Airport hivatalos partnerei, vagyis a Főtaxi és az Airport Shuttle Minibusz szolgálják ki az utazóközönséget. A BKV továbbra is a 93-as autóbusz, valamint a 200E gyorsjárat segítségével biztosítja az összeköttetést Kőbánya-Kispest végállomás és a terminálok között, ahol az utastájékoztató rendszer és a tömegközlekedési szolgáltatások színvonalának javítása érdekében a Budapest Airport további fejlesztések mellett kötelezte el magát.

A BKK által kért fejlesztések részeként számos európai város példája alapján a főváros a repülőtéri terminálokon jegyeket, bérleteket értékesítő és közlekedési információkat adó központokat létesíthet, utastájékoztató berendezéseket állítanak fel, új jegykiadó automatákat telepítünk és a rendelt taxik számára a ki- és beszállási hely, illetve az ún. „pufferparkoló” továbbra is biztosított lesz. A fenti fejlesztéseket a Budapest Airport hajtja végre és viseli költségeit, az utasforgalom fejlesztése érdekében; a taxiállomás-megállapodás részeként. A Főváros és a BKK tehát ezen fejlesztések révén a korábbiaknál lényegesen előnyösebb feltételeket ért el Budapest számára.”
Fontos körülmény, hogy a repülőtér előtti útszakaszok a Budapest Airport vagyonkezelésében állnak, tehát nincs szó arról, amit egyes hírek állítanak, miszerint a Főváros átengedte volna saját területeit. A megállapodás lényege, hogy a repülőtér az általa kezelt területen a Főváros által elfogadott és szabályozott módon üzemeltethesse a taxiállomásokat és ezzel biztosítsa a rend fenntartását, a taxiállomás működtetését, a rendelt taxik ki- és beszállásra történő megállását és tömegközlekedési fejlesztéseket, ami a felek közös érdeke.

- Budapest Airport -

Válasz

B Klári üzente 12 éve

A Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) nagyon kevés ideje maradt arra, hogy aláírja a város Tömegközlekedési Megállapodását, amely - a taxi szolgáltatást is beleértve - a magyar főváros közlekedési rendszerének kérdéseit tisztázná és felügyelné.

Több mint fél éve, 2010 novemberében többszintű tárgyalást kezdeményezett a Fővárosi Önkormányzattal és a fővárosi taxiállomásokat üzemeltető szervezettel azzal a szándékkal, hogy újratárgyalják a korábbi szerződést, amely 2011. május 26-án lejár.

A Budapest Airport célja egy új megállapodás lenne, amely garantálja a biztonságos, megbízható, jó minőségű repülőtéri taxi szolgáltatást, megfizethető áron.

A Budapest Airport képviselői több magas szintű találkozón vettek részt, amelyet Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója vezetett. A tárgyalások célja az volt, hogy mielőbb megállapodást kössenek. A repülőtér üzemeltetője hajlandó volt a BKK szinte valamennyi elvárását teljesíteni, beleértve, hogy a taxi-ügyet a repülőteret érintő tömegközlekedés átfogó kérdéskörébe helyezze. A Budapest Airport részéről nem merült fel több akadály, amely hátráltatta volna megállapodást, bár kétségtelen, hogy néhány nehezen megmagyarázható késlekedés veszélyeztette a dokumentum határidőn belüli aláírását.

Jelen állás szerint kényes helyzetbe kerülhet a repülőtér, hiszen - amennyiben a Budapest Airport nem hozza meg a saját hatáskörében megvalósítható intézkedéseket - visszatérhetnek azok az idők, amikor az utasokat "zaklatták, átverték és megkárosították", amikor a magyar főváros repülőtere folyamatosan a címlapokon szerepelt a hírhedt a taxis háború miatt.

A Budapest Airport elsődleges célja, hogy elkerülje ezt a kaotikus helyzetet. A szabályozatlanság ugyanis nemcsak a jelenlegi szerződéses partner, a Főtaxi üzleti érdekeit sérti, hanem egyenesen aláássa a közrendet, súlyosan csorbítja Magyarországnak mint az EU-elnökség vendéglátójának hírnevét, és károsítja a magyar turisztikai és idegenforgalmi ágazatot - áll a közleményben.

Amennyiben 2011. május 26-ig ( a jelenlegi taxidroszt-üzemeltetési szerződés lejártáig) nem jön létre új megállapodás, a Budapest Airport kénytelen lesz saját terve szerint eljárni, hogy minden lehetséges és törvényes módon megvédje a közbiztonságot és a rendet a repülőtér termináljainál.

Válasz

B Klári üzente 12 éve

2011.május végén írja alá a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), és a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. a Budapest Airporttal a taxidrosztok üzemeltetéséről szóló szerződést, miután a Fővárosi Közgyűlés 29 igen, 3 nem és 1 tartózkodás mellett elfogadta az erről szóló előterjesztést - tájékoztatta a Budapest Airport az MTI-t. György István főpolgármester-helyettes előterjesztése szerint a Budapest Airport Zrt., a Budapesti Közlekedési Központ és a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. öt évre köt szerződést a taxiállomások fenntartásával, működtetésével kapcsolatos kötelezettségek teljesítésére.


Ez a Liszt Ferenc repülőtér üzemeltetője által a Főtaxi Zrt.-vel korábban kötött megállapodást nem érinti. A szerződés megkötése azért vált szükségessé, mert a 2006-ban öt évre kötött egyezmény május 24-én lejárt. A megállapodás szerint a Budapest Airport a reptér térségében olyan közcélú fejlesztéseket hajt végre, amelyek segítik a légikikötő közlekedési kiszolgálását. Ennek értelmében utastájékoztatókat helyeznek el, amelyeken látható lesz a következő busz érkezéséig hátralévő idő, információs irodákat nyitnak, jegykiadó automatákat vásárolnak. Ezenkívül a BA vállalta, hogy a buszmegállókhoz ülőhelyeket biztosít, a taxik számára pedig 50 férőhelyes úgynevezett pufferparkolót (várakozó parkolót) bocsát rendelkezésre. A BA hangsúlyozza: a szerződés hatálybalépésével a szolgáltatások színvonala és minősége is tovább javulhat, hiszen az érvényben lévő szerződések alapján továbbra is a Budapest Airport hivatalos partnerei, vagyis Főtaxi és az Airport Shuttle minibusz szolgálják ki az utazóközönséget. A BKV továbbra is a 93-as autóbusz, valamint a 200E gyorsjárat segítségével biztosítja az összeköttetést Kőbánya-Kispest végállomás és a terminálok között, azonban az utastájékoztató rendszer és a tömegközlekedési szolgáltatások színvonalának javításáért a Budapest Airport további fejlesztések mellett kötelezte el magát. A közleményben idézik Vitézy Dávidot, a BKK vezérigazgatóját, aki azt emelte ki, hogy a fejlesztéseket a Budapest Airport hajtja végre és viseli a költségeit, továbbá arra mutatott rá: a főváros és a BKK ezen fejlesztésekkel a korábbiaknál lényegesen előnyösebb feltételeket ért el Budapest számára. Fontos körülménynek nevezi a BA, hogy a repülőtér előtti útszakaszok a Budapest Airport vagyonkezelésében állnak, tehát nincs szó arról, hogy a főváros átengedte volna saját területeit. A megállapodás lényege, hogy a repülőtér az általa kezelt területen a főváros által elfogadott és szabályozott módon üzemeltethesse a taxiállomásokat.

Válasz

B Klári üzente 13 éve

Az Országos Taxis Szövetség az MTI-hez január 10-én eljuttatott közleményében ismerteti: a főváros közterületein a taxiállomások létesítéséről, használatának és üzemeltetésének rendjéről szóló rendelet, valamint a BA és a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. között 2006-ban létrejött Üzemeltetési Megállapodás értelmében a BA-nak biztosítania kell a megfelelő utas-kiszállási pontokat azoknak az utassal érkező taxi-szolgáltatóknak is, akik nem tartoznak az általa pályázati úton kiválasztottak körébe, a rendelésre hívott taxi-szolgáltatók részére pedig a megfelelő utasfelvételi pontokat.

A BA azonban a szövetség szerint különböző ürügyekkel jogszabályi kötelezettségének 2010. december 1-jétől nem tesz eleget. Egyebek között meggátolja a rendelésre hívott taxi-szolgáltatók részére a behajtást az érkezési szintre - állítja a szövetség.

A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy éppen Magyarország soros uniós elnöksége idején a Budapest Airport Zrt. "kénye-kedve miatt" az ide érkező diplomaták, üzletemberek, és nem utolsósorban a légi közlekedést igénybe vevő utasok közül azok, akik rendelt taxival kívánják sietve elhagyni a Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőteret, arra kényszerülnek, hogy "építési területen, sárban, piszokban gyermekekkel, bőröndökkel átgázolva közelítsék meg a korábbi helyükről lényegesen távolabbra, és nehezebben megközelíthető helyre az indulási szintre áthelyezett utas felvételi pontokat".

Az 1-es terminálon az utasokkal érkező taxikat megállási (utas kiszállás) lehetőség híján arra kényszeríti a szolgálatot teljesítő rendőr, hogy addig körözzön a taxi, míg felszabadul egy hely az 1-2 perces megállásra, vagy tegye ki a taxis az utasát a fizetős parkolóban (710 forintért), és onnan gyalogoljanak a csomagokkal az utasok az épületbe - áll a közleményben.

Az Országos Taxis Szövetség ezért Budapest Főpolgármesterénél tiltakozik az áldatlan állapotok miatt, arra kérve Tarlós Istvánt, hogy haladéktalanul intézkedjen a helyzet normalizálása érdekében. Az Országos Taxis Szövetség korábban hiába fordult a kérdésben a Budapest Airport Zrt.-hez, illetve kereste meg a Gazdasági Versenyhivatalt, érdemi intézkedés nem történt - jegyzik meg.

Válasz

B Klári üzente 13 éve

A fővárosi taxiállomásokat üzemelő cég az átépítéssel összefüggő állapot felmérését a helyszínen két alkalommal is ellenőrizte és megállapította, hogy a Ferihegy 2A terminál érkezési oldalán a terminálhoz közelebb eső karéja építési munkálatok miatt fizikailag minden forgalom elől le van zárva. A távolabbi karéj, és így az érkezési oldal "mindkét irányból behajtani tilos kivéve BKV és engedéllyel" jelzőtáblával van elzárva az egyéb forgalomtól. A behajtani tilos tábla kivételein túl minden járműnek az indulási oldalon van utas ki- és beszállási hely fenntartva. A repülőtérre érkező utasok a ki- és beszállási pontokat a terminálon belül fedett helyen közelíthetik meg.

A közlemény szerint az az állítás, miszerint a Ferihegy 1. terminálon a kiszállítási helyen a szolgálatos rendőr nem engedi a járművet megállni, a helyszínen tartott ellenőrzés során nem igazolódott. A megállási korlátozást a rendőr kizárólag a szabálytalan módon történő megállás esetén alkalmazta. A fizető parkolóban az utas ki- és beszállása céljából történő megállás esetén pedig nem kell díjat fizetni.

Válasz

B Klári üzente 13 éve

A Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. keddi közleményében azt írta: időben tájékoztatta a taxiszolgáltatókat arról, hogy a Budapest Airport (BA) a ferihegyi repülőtéren áthelyezte az utas-felvételi pontokat, és arról is, hogy az érkezési oldalon csúszik az útburkolat felújítása.

A szövetség egyebek mellett azt kifogásolta, hogy a Budapest Airport területén a rendelésre hívott taxik részére nincsenek megfelelő utas-felvételi pontok, a Ferihegy 1. terminálon pedig utas-kiszállítási lehetőség.

A Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. közleményében emlékeztetett arra, hogy a BA Zrt. már 2006-ban kialakította és folyamatosan megfelelően üzemelteti a rendelésre hívott taxik rendelkezésére álló utas-felvételi pontokat.

A Ferihegy 2 terminál érkezési oldaláról az ott folyó felújítási munkálatok miatt e pontokat felhelyezte az indulási oldalra, ami valóban sajnálatos kényelmetlenséggel jár, a BA Zrt. szerint azonban csak átmeneti intézkedésről van szó a terminál felújításának idejére. Emellett az általuk alkalmazott megoldás nem ellenkezik a fővárosi rendeletben foglaltakkal - olvasható a fővárosi taxiállomásokat üzemeltető társaság közleményében.

A kft. megjegyzi: a BA Zrt. az utas-felvételi pontok áthelyezésről értesítette a taxi-szolgáltatókat és a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.-t is.

Válasz

B Klári üzente 13 éve

2011. január

Az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) szerint a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport nem tartja be a taxisokkal kötött megállapodást. ezért a szövetség a főpolgármesterhez írt levelében arra kéri Tarlós Istvánt, hogy járjon közbe a helyzet "normalizálása" érdekében. Ellenkező esetben azt javasolják, hogy a főpolgármester vonja meg a BA-tól a számára ingyenesen átengedett speciális taxiállomások üzemeltetési jogát.

Az Országos Taxis Szövetség állásfoglalása szerint a Budapest Airport Zrt. tevékenysége súlyosan sérti a versenysemlegességet, a vállalkozási jog gyakorlását, valamint a napi több száz, egyéb taxi-társasággal utazni kívánó utas érdekeit is. A szövetség közölte, hogy a Gazdasági Versenyhivatalhoz előterjesztett álláspontja szerint a Budapest Airport Zrt. azzal, hogy a piaci versenyt korlátozóan előnyös helyzetbe hozta a 2010. év december hó 7. napja óta vele szerződéses kapcsolatban álló Főtaxi Autóközlekedési és Szolgáltató Zrt.-t a többi taxi-szolgáltató kárára, csak a saját bevételeinek növelését tartja szem előtt. A Főtaxi évente 250-300 millió forint jutalék fizetésére kötelezett a szerződés aláírásával, melyből Budapest egy fillért sem lát - húzza alá a szövetség.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu