Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Száztíz éve, 1898. június 26-án született Willy Messerschmitt, a német repüléstörténet kiemelkedő alakja.
Wilhelm Emil Messerschmitt borkereskedő család sarjaként Frankfurt am
Mainban született. Gyerekként tanúja volt egy Zeppelin léghajó levegőbe
emelkedésének, ami nagy hatással volt rá. Már ekkor készített
repülőgépmodelleket, később kipróbálta a vitorlázó repülést, sőt
tervezett is ilyen gépeket. 1918-tól a Müncheni Műszaki Főiskolán
tanult. 1921-ben Friedrich Harttal közösen megépítette az S8
vitorlázót, majd saját tervei alapján az S9-et is, amelyet sikeresen ki
is próbáltak.
1923-ban Bambergben saját repülőgép-építő üzemet alapított. 1925-ben az
M17 próbaútján balesetet szenvedett, és kórházba került. 1926-ban
megépítette az M18 teljesen fém utasgépet. 1927-ben vállalata beolvadt
az augsburgi Bajor Repülőgépgyárba (BFW). Pályája töretlenül ívelt
fölfelé, hamarosan a gyár műszaki igazgatója lett. 1928-ban katonai
célokra megtervezte az M20 egymotoros szállítógépet. A próbarepülés
során azonban a pilóta életét vesztette, ezután Messerschmitt nem
kapott állami megrendeléseket. A BFW-t a csődtől 1933-ban a románok
M36-os szállítógép-megrendelése mentette meg, majd Hitler hatalomra
jutása után a cég gyors fejlődésnek indult.
1934-ben Európa
körülrepülésére megtervezte a Bf 108 könnyű szerkezetű négyüléses
túragépet, amelyet 1935-ben tett rekordidejű Berlin-Konstantinápoly
útja után "Taifun"-ként is elneveztek. A gép B típusáról 1938-ban maga
Lindberg is azt állította, hogy kategóriájában a legjobb, amivel addig
repült.
Messerschmitt még 1934-ben kifejlesztette a világhírű
Me 109-et is, amely a II. világháborúban a német légierő, a Luftwaffe
standard vadászgépe lett. 1938-ban igazgatónak és főkonstruktőrnek
nevezték ki, a cég neve pedig Messerschmitt AG lett. 1943-ban
megépítette az A. M. Lipisch által kifejlesztett, 1000 km/óra sebességű
rakétahajtású gépet (M 163), majd 1944-ben szériában a Me 262
sugárhajtású vadászgépet. 1939-ben az általa konstruált Me 209-es gép
óránkénti 755 kilométeres sebességgel gyorsasági világrekordot állított
fel, amelyet azután harminc éven át megőrzött.
A II.
világháború után a győztesek leszerelték üzemeit, Messerschmittet
letartóztatták, s mint a német háborús gazdálkodás kiemelkedő alakját,
bíróság elé akarták állítani. A per azonban elmaradt, és 1948-tól ismét
dolgozhatott. Kezdetben saját tervezésű kész lakóházakat, varrógépeket
és kisautókat gyártott augsburgi üzemében, majd 1952-től
Spanyolországban, 1955-től pedig ismét hazájában már repülőgépeket is.
Gyára 1968-ban a Bölkow, 1969-ben a Hamburger Flugzeugbauval egyesült,
a létrejött Messerschmitt-Bölkow-Blohm GmbH-nak ő lett az elnöke.
A
legismertebb német repülőmérnök, -konstruktőr és -gépgyáros, a Müncheni
Műszaki Főiskola tiszteletbeli professzora 1978. szeptember 15-én,
Münchenben hunyt el.
STOP
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!