Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010. szeptember 20.-án kora délután a Malév MAH742-es járatszámmal Helsinkibe induló gépének kapitánya futómű probléma miatt megszakította a felszállást. A személyzet a 31L futópályán rendben megkezdte a gyorsítást, amikor a repülőgép rendellenesen balra kezdett húzni. A kapitány úgy érezte mintha az egyik kerék defektet kapott volna, ezért megszakította a felszállási műveletet és a Bravo gurulón elhagyta a futópályát, majd visszagurult a 79-es állóhelyre.
A tűzoltó villám gyorsan intézkedik
A HA-LOE lajstromjelű Boeing 737-600-as repülőgép főfutói azonban az intenzív fékezés hatására felhevültek 250 fokra, ezért a kapitány tűzoltókat kért az utasokkal teli géphez, akik kiérkezésük után megkezdték a futóművek visszahűtését. Az utasokat kiszállították, majd később visszamehettek kézipoggyászaikért. Mintegy 40-50 percnyi hűtés után a kerekek visszahűltek a normál hőmérsékletre, azonban a műszaki szolgálat a probléma kiderítéséig a repülőgépet nem engedte forgalomba. A járatot végül törölték, az utasok elszállításáról a Malév gondoskodott a délután folyamán, írta az FWM.
Másnap délután ugyanaz a formatókönyv játszódott le, ismét túlmelegedett egy Boeing 737-600-as (HA-LOF) futóműve.
200 fok fölé forrósodtak a kerekek
A Malév MAH200-as Isztambulba induló járata már a
31L futópályán gyorsított, amikor összeütközött egy madárral, és emiatt
a kapitány megszakította a felszállási manővert. A startmegszakítás és
az intenzív fékezés következtében a futóművek felhevültek, emiatt a
repülőtéri tűzoltók öt kocsival vonultak a Charlie gurulón álló géphez,
a felhevült futóműveket pedig nagyteljesítményű ventillátorokkal és
vízsugárral hűtötték.
Az Isztambulba tartó járaton összesen százan utaztak: 95 utas és
az ötfős személyzet. Mindannyian épségben hagyták el a gépet, a
tűzoltóknak pedig sikerült időben lehűteniük a futóművet, tűz nem volt.
Kézben tartották a helyzetet
A járat végül 15:39 perckor rendben felszállt Ferihegyről számolt be az esetről az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Hogyan működik a repülőgép futóműve?
Szakavatott és jó humorú repülőtéri járműbemutató és teszt , funkcióik ismertetésével 2