Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Öt év alatt 100 nagy utasszállító repülőgépet gyártottak/építettek Ferihegyen - és ez 2007-ben volt. Azóta ez a szám megduplázódott. Magyarország legnagyobb polgári repülőtere ugyanis nem csupán légikikötő, hanem repülőgép-nagyjavító bázis is.
Ott rendezték be a Lufthansa Technik Budapest Kft. kelet-európai műszaki-technológiai központját a keskeny törzsű repülőgépek nagyjavítása céljából. Ma ünnepélyes külsőségek között adták át tulajdonosának, a WizzAir-nek azt az Airbus A320 típusú repülőgépet, amelynek nagyjavítását a légitársaság a Lufthansa Technik szakembereire bízta.
Szóval
repülőgép-gyártás. Beérkezik nagyjavításra akár egy Boeing 737-es, akár
egy Airbus A320-as, és a hatalmas gépmadarat alig két nap alatt
teljesen „szétkapják” a szerelők. Szánalmas „csontváz” marad belőle,
mintha csak a roncstelepre vinnék perceken belül. Mint valami óriási hal
belseje, amelyből elszállt az élet. Aztán kezdődik az elképesztően
alapos munka, amelynek minden mozzanatát jegyzőkönyvezik, valamennyi
műveletet a szerelő saját aláírásával és pecsétjével hitelesít, így
vállal korlátlan felelősséget a munkájáért az, akinek esetenként nagyobb
tudással kell rendelkeznie, mint – mondjuk – egy orvosnak. A repülőgép
csak tökéletes lehet, olyan, mint amilyennek a tervezői megálmodták és
előírták. Életek százezrei függenek állapotától két nagyjavítás között.
Nem lehet tévedni, egyetlen vezetéket sem szabad az előírástól eltérően
bekötni, egyetlen csavar sem helyettesíthető másikkal, csak azzal,
amelyiket arra a helyre előírtak…
Jó három hét elteltével újra
egyetlen darabban pompázik a Lufthansa Technik ferihegyi bázisáról, az
óriási hangárból kigördülő gépmadár. Miként ez a mai is, az öt év alatt a
századik.
Könnyen kiszámítható, évente átlagosan húsz-huszonegy
repülőgép nagyjavítását végzik el itt. Mindenekelőtt, persze, az
anyavállalat gépein dolgozik a mintegy 350 szakember. „A vállalat
ügyfélkörének bővítése a múlt évek fontos teendői közé tartozott –
jelentette ki mai sajtótájékoztatóján dr. Thomas Stüger, a
Lufthansa Technik AG repülőgép-karbantartási ágazatának
elnök-vezérigazgatója. – Mára számos légitársaság, ekként a mai
«ünnepelt» gazdája, a WizzAir, bízza meg cégünk különösen nagy tudású,
tapasztalt szakembereit az Airbus és Boeing típusú repülőgépek
nagyjavításával…”
Marek Wernicke, az LH Technik Budapest
Kft. vezérigazgatója hangoztatta: mostanra kiemelkedő piaci pozíciót
ért el cég, nagyon jó híre, rangja van a repülőgép-nagyjavítási
szakmában, ami „csapatunk közös érdeme”. Elmondta, hogy további
magyarországi beruházásaihoz (az új generációs, széles törzsű gépek
javítása is a tervek között szerepel!) és a magas minőségi színvonal
fenntartásához partnereket keres az általa vezetett társaság a magyar
kormánynál és a szakképzés területén egyaránt.
Szakképzés: itt
csak a legjobbak állják meg a helyüket. Bár megvan a kezdők
„belépőjegye”, bizonyítványa a repülőgép-szerelők közösségébe, és bár
őket is ekként titulálják szakképzettségük szerint, még évekig kell
tanulniuk, gyakorolniuk, elsajátítaniuk azt a hatalmas tudást, amelyet
csakis az idősebb szakik tudnak átadni nekik. Gyakorlati és elméleti
vizsgák során kell újra és újra bizonyítaniuk, hogy alkalmasak hivatásuk
gyakorlására. Kétévenként kell bizonyítaniuk alkalmasságukat, azt, hogy
sikerült lépést tartaniuk a technika fejlődésével, ismerik az új
anyagokat, módszereket, és ha álmukból riasztják őket, akkor is tudják,
hol a helye egyik vagy másik alkatrésznek.
Ennek a hihetetlenül
alapos szakképzésnek köszönhetően is kelendőek a ferihegyi
repülőgép-szerelők. A természetes fluktuáció mintegy tíz százalék. A
távozókat elcsábítja a nagyvilág: a ferihegyi gyakorlat a legjobb
ajánlólevél mindenekelőtt a nyugat-európai és amerikai
repülőgép-karbantartó bázisokon elhelyezkedéshez.
Azok viszont, akik itt dolgoznak, arra törekednek, hogy tovább rövidítsék a nagyjavítások idejét, mert erre szorítja őket részben a nemzetközi verseny, részben pedig a megbízó, aki szeretné, ha gépei még többet lennének a levegőben, hiszen az hozza neki a pénzt. Ha már pénz említtetett: a Lufthansa Technik a ferihegyi bázis alapítása óta 120 millió eurót költött a létesítményre. Évente mintegy harmincmillió euró a társaság árbevétele, és kezdettől nyereséges a tevékenysége. És még néhány adat: kezdetben 80 napig tartott egy klasszikus Boeing nagyjavítása, most 25-26 napig; az Airbus-ok még rövidebb idő alatt születnek újjá Ferihegyen. A magyarországi cégalapítás óta 42 Airbus és 58 Boeing gurult ki vadonatúj állapotban a 11 600 négyzetméteres szerelőhangárból, ahol egyidejűleg és egymás mellett két gép felújításán dolgoznak.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Több mint 350 repülőgépet újítottak fel a ferihegyi Lufthansa Technik hangárában
Újabb 15 évre szerződést hosszabbított a Lufthansa Technik Budapest és a Budapest Airport