Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A téli időszakban a Budapest Airport jármű osztályának munkatársai és
külsős szakemberek közel 200 fős csapata a nap 24 órájában várják a
riasztást.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta: "Minden
időben biztosítanunk kell Ferihegy biztonságos működését. Az évi néhány
havas nap miatt is szükséges fenntartani a hatalmas hó-gyilkos flottát,
hiszen emberek tízezreinek utazási terveit tenné tönkre, és
légitársaságok, áruszállítók szenvednének károkat, ha nem birkóznánk
meg a hóval.
Világszínvonalú flottánkkal és azzal a szerencsés adottsággal, hogy
két, egymással párhuzamos futópályával rendelkezünk, garantálni tudjuk,
hogy Ferihegy akkor is nyitva van, amikor a régió összes repülőtere, és
városa a hó fogságába esik."
Évtizedek óta a hó- és jégeltakarító járművek látványos szemléjével jelzi a Ferihegyi repülőtér, hogy készen áll az előtte álló téli időszakra. A hagyomány idén sem szakadt meg: hétfőn a Budapest Airport (BA) 36 darab kivételesen nagy teljesítményű munkagépe vonult fel az 1-es terminál előtt.
A BA "havas flottája" nagyobb mennyiségű hó eltakarítására képes, mint a legtöbb magyar megye gépparkja.
Bár a speciális járművek az év nagy részében a garázsban pihennek, ha lehull az első hó, akkor azonnali és hatékony munkájuk egy egész régió biztonságos légiközlekedését garantálja. A gépeknek harminc perc alatt kell megtisztítaniuk a két - 3010 méter, illetve 3707 méter hosszú - futópálya valamelyikét, a gurulóutakat, illetve a repülőgépek állóhelyeként szolgáló előtereket is. Szükség esetén a Budapest Airport közel kétmillió négyzetméter terület hómentesítését végzi el, ez nagyjából négyszáz kilométernyi közútnak felel meg.
A gigászi feladat gigászi gépeket követel meg. A nyolc darab seprűs vontatmány egyenként 24 méter hosszú és hat méter széles. Méreteik miatt ezek a járművek közúton egyáltalán nem közlekedhetnek.
A hét darab hómaró gép óránként háromezer tonna havat képes harminc-negyven méterre elfújni. A flottához tartozik még tíz darab úgynevezett kombinált gép, ezeket a 2000-es évek elején egyenként százmillió forintért vásárolta a repülőtér-üzemeltető. A "gyűjtemény" legerősebb darabja a 736 lóerős Hómaró 4-es, amelynek ereje kevéssel marad el egy Forma-1-es gép teljesítményétől, igaz, a végsebességük és tömegük sem hasonlítható egymáshoz, állítja a Menedzsment fórum.
A munkagépek a Budapest Airport Zrt. járgányai, akad itt hótoló, de itt van az óriási hómaró, rengeteg bájos történettel. Mint mesélik, a gépen korábban egy húsz százalékkal nagyobb fej volt, csak az beszippantott egy ötven kilós poroltót, ami kissé összezilálta a csigákat benne. Akkor került rá ez a kisebb darab. A gép nem túl válogatós, mindent bekajál, mint egy cápa, de ki is lövi, tehát jó ballisztikai adottságokkal megáldott gépkezelőkre van szükség. Így a sztorik szétlőtt, hóval feltöltött pihenőépületről, betört cargohangár-üvegfalról szóltak, de volt olyan is, hogy véletlenül a 4-es útra sikerült kipakolni Ferihegy havát. Persze nehéz jól célozni, mert sokszor nem is látják, hova megy az a rengeteg hó.
Hogy mennyi a rengeteg? Óránként 5000 tonna havat képes arrébb dobni ötven méterrel. Először azt hittem, valamit rosszul jegyeztem meg, mert ötezer tonna felfoghatatlan mennyiség, ezért kicsit utánanéztem: egy fűnyírónál alig nagyobb kézi hómaró harminc tonnát tud óránként, ha nem is ötven méterre. Szóval reálisnak tűnik a szám.
Ha jól emlékszem, a nyolcvanas évek legelején állt munkába ez az Unimog, amelynek két motorja van, az egyik a helyváltoztatást szolgálja – ez a kisebb –, a másik meg a hómarót hajtja. Ez, mondhatni, egy combosabb darab: V12-es tankmotor, feltöltéssel. Beindították. Nézd meg a videón.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!