Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Egyre több léghajó köszön vissza a légijárművek tervezőasztalairól, számolt be a trendről a Popular Mechanics magazin.
Az idősebb korosztályban talán rossz emlékek ébrednek majd, ha az égre nézve egy Zeppelin formát látnak, de talán nekik is hozzá kell szokniuk, hogy újra kezdődik a léghajózás korszaka.
A rövid áttekintésben főként katonai felhasználású darabok szerepelnek.
Az amerikai védelmi minisztérium kutatási részlege, a DARPA támogatja az Aeros Aeronautical Systems által fejlesztett Aeroscraft ML866 nevű léghajót.
A ballasztmentes, 70 méter hosszú járműben egy forradalminak mondott Control of Static Heaviness nevű rendszer kapott helyet, ami hélium kompresszióján és dekompresszióján alapul, felszállás, illetve landolás közben változtatva meg a légi yacht felhajtóerejét. A cég reméli, hogy hamarosan tesztrepülésre is sor kerülhet.
© popularmechanics.com
|
A 150 méter hosszú, pilóta nélküli High Altitude Airship (HAA) benzint használ a felszálláshoz, a tetejére rakott napelemtömbnek köszönhetően azonban a radarplatform akár egy hónapig is képes a levegőben maradni. Nagyfelbontású radarjával több száz kilométeres területet is képes lefedni, cirkálási sebessége 45 km/h. Tervezője a Lockheed Martin. Míg a radart még fejlesztik, a Lockheed 2009 végére egy teljesen működő prototípussal fog előállni. A jármű potenciális felhasználója az amerikai rakétavédelmi ügynökség.
A szintén pilóta nélküli, 20 méter átmérőjű SA60 dízel/elektromos hibrid 2003-ban megdöntötte a világ legmagasabbra jutó léghajójának rekordját, elérve a 20 ezer láb (6 km) magasságot. A kémkedésre és felderítésre tervezett jármű gömbölyű dizájnja alacsony sebességen jó manőverezési lehetőséget biztosít, cirkálási sebessége 56 km/h. A gyártó Techsphere idén végez repülési teszteket a SA60 10 ezer lábnál is magasabbra lebegni képes utódját, az SA68-at.
© popularmechanics.com
|
A szállítójárműként is használható SkyCat20-ban visszahúzható légpárnás motorok vannak, ezekkel lehet tetszőlegesen függőleges fel- és leszállást végezni, emiatt nincsen szükség a pilóta mellett földi kezelőszemélyzetre. A World Skycat fejlesztette repülő maximális sebessége 155 km/h, világtúrára 2008 végén indul, az első gyártási modellek pedig 2009 elején jelennek meg.
Az Aeros még 2005-ben, gyakorlatilag elsőként jelentette be, hogy 2010-re hadrendbe állítják környezetbarát légi járműveiket, mellyel jelentősen átalakul majd az áru- illetve személyszállítás.
Két évvel ezelőtt városok közötti, közepes hatótávolságú „Aeroscraft” léghajóik terveit mutatták be,
melyek 20-800 mérföldes személy- illetve áruszállításra terveztek, és
elkezdték legyártani az első prototípusokat is. Nemrég újabb modellt
mutatott be az Aeros, ami a korábbiakkal ellentétben, nem a közepes,
hanem a hosszú távú utakra alkalmas eszközt takar.
Az Aeroscraft ML866-ot a maximum 800 helyett 5000 kilométeres hatósugárral tervezték, és akárcsak a korábbi változatok, egyaránt alakítható teher- és személyszállító eszközzé. Maga a vállalat egyfajta jachthoz hasonlatos luxustermékként jelöli meg a jövőben elkészülő ML866-ot, ahol a privát utazások mellett konferenciákat, összejöveteleket is rendezhetnek a tehetősek.
Az Aeroscraft ML866 olyan, mint egy repülő bálna: hatalmas és nagy a hatótávolsága, akár háromezer kilométeres távolságra is eljut. Az Aeors Corporation repülőgépgyár nemrég mutatta be ezt a speciális repülőt, ami csak részben hasonlít léghajóra, mert a merev vázba épített gázcellák biztosítják a felhajtóerőt a repüléshez.
Az Aeroscraft ML866 - 500 négyzetméternyi luxus |
Az égi luxusjachtot Atlantában bemutatták be, teher- és személyszállításra alkalmas modell egyaránt készül belőle.
A
jármű 222 km/órás csúcssebességre képes, majd 500 négyzetméter
területet nyújt rakodáshoz, illetve utasainak az extra kényelem
megvalósításához. A légi jármű a helikopterhez hasonlóan képes
függőlegesen fel- és leszállni, ezzel is csökken a repülési idő és a
földi helyszükséglet, de külön repülőteret építenek majd hozzá.
A repülő
bálna legnagyobb előnye a hatalmas belső tér, egy fél futballpálya is
beleférne a 64x36x16 méteres térbe. Repülési magassága is impozáns a
maga kategóriájában, 3600 méteren is utazhatunk vele, igaz, ez az adat
és sebessége sem versenyképes a repülőgépekével.
A
léghajószerűség többféle felszereltséggel rendelhető, ezek egyike az
üzleti központ névre hallgat. Automatizált irodahelyiséget tartalmaz,
mely alkalmas videokonferenciák lebonyolítására is, hiszen kifinomult
kommunikációs csomaggal szállítják. A variálható belső térben helyet kap
egy személyes iroda, illetve egy valódi konferenciaközpont is.
A merev kompozit szerkezet tesztelése után az első repülést 2010-re tervezték.
Az ML866 használható személyes égi jachtként, céges járműnek, hivatalként és szállítóeszközként egyaránt. Utóbbira hatalmas belső terén kívül minden eddiginél fejlettebb rakodó- és emelőrendszere is alkalmassá teszi.
Az
árkalkuláció még folyamatban van, de az előzetes becslések szerint 40
millió dollár (7 milliárd forint) lesz az ML866 képzeletbeli árcímkéjén.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!