Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Csökkenhet a repülőgépek szén-dioxid-kibocsátása és a ferihegyi repülőtér környezetének zajterhelése a repülőgépek "folyamatos süllyedési" előírásának 2012-es bevezetésével - közölte Szollár Domokos, a Budapest Airport szóvivője az MTI-vel.
Emlékeztetett rá, hogy az ACI (Airports Council International), IATA (International Air Transport Association) és az EUROCONTROL (európai légiirányítók szövetsége) közös közleményben javasolta a folyamatos süllyedés bevezetését 100 európai repülőtéren.
A folyamatos süllyedés azt jelenti, hogy a leszálló, a repülőterekhez közelítő repülőgépek folyamatosan, nem pedig szakaszosan süllyedve érkeznek meg - ismertette, hozzátéve, hogy jelenleg "lépcsősen" szállnak le.
A folyamatos süllyedéssel leszállásonként 50-150 kilogrammal kevesebb üzemanyag fogy, 160-470 kilogrammal csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás járatonként. A szóvivő hozzátette: ha a nemzetközi szervezetek által javasolt 100 reptéren bevezetik a szabályozást, 150 ezer tonna üzemanyagot és 100 millió eurót lehet megspórolni, miközben a szén-dioxid-kibocsátás fél millió tonnával csökkenhet.
Szollár Domokos megerősítette azt is, hogy a folyamatos süllyedés egyúttal 10-15 százalékkal csökkentené egy-egy gép zajhatását az érintett városrészek felett.
A magyar légiforgalom-irányító HungaroControl vállalta, hogy 2012-től – egyelőre csak az esti időszakban – bevezeti az új eljárást - mondta a szóvivő.
A zöld landolás vagyis folyamatos süllyedés nem az egyetlen módszer a környezetszennyezés mérséklésére. A fedélzeten végrehajtott súlycsökkentés is sokat segít bolygónk védelmében és nem utolsósorban a légitársaságok költségeinek csökkentésében.
Zöld landolás
A zöld landolás, vagy szaknyelven a folyamatos ereszkedő közelítés (CDA) a fel- és leszállások dinamikáján változtatva szintén hatékonyan csökkenti a környezetterhelést. Az ilyen dinamikus fel- és leszállásoknál az a cél, hogy a gépek minél hamarabb elérjék az optimális utazó magasságot, illetve az ereszkedés megkezdése után minél hamarabb érjenek földet. A tesztek szerint, egy zöldlandolás 10 százalékkal kevesebb üzemagyag elégetésével, 40 százalék kevesebb zajhatással, és 150-640 kilogrammal kevesebb széndioxid kibocsátással jár.
Szakértők szerint, a légi fuvarozóknak óriási szerepe van az iparág légszennyezésének csökkentésében. A Carbon Footprint azt a széndioxid mennyiséget jelzi, amely az iparág mindennapos tevékenység során a légkörbe juttat. A légi közlekedés ma a világ CO2 kibocsátásának 1,6-2 százalékáért felelős.
Egyszerű környezetvédelmi intézkedések a fedélzeten
A gépek felszállás előtti összsúlyának csökkentése hozzájárul a gazdaságosabb üzemanyag-felhasználáshoz. Az ázsiai légicég ezt a súlycsökkentést a lehető legegyszerűbb intézkedésekkel próbálta megoldani: az egyenként 18 kilogrammos fedélzeti zsúrkocsik és a tartalék étkészletek számát csökkentették, a turista osztályon használatos porcelán készleteket és tálcákat könnyebb, műanyag alapanyagúra cserélték, csakúgy, mint a tárolásra használt görgős kocsikat. Kisebb méretű, vékonyabb papírlapra nyomtatják a menükártyákat és a fedélzeti szórakoztató magazint is. Apróságok, de sokat számítanak.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Hajtóműpróbázó hely létesül Ferihegyen a környékbelieket érő zajterhelés csökkentésére
1,7 milliárd forint uniós támogatást nyert az új ferihegyi légiforgalmi irányító központ pályázata
Fény derült a Ferihegyi repülőtéren rajzó bogarak mibenlétére
7 százalékkal csökkennek a Ferihegyről közlekedő taxik tarifái