Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A spórolás!
Kerozinból
és nem is kevés...
Komoly pénz jár a minél nagyobb üzemanyag megtakarításért, amit a különböző légáramlatok segítenek, vagy rontanak. Hatalmas pénzekről van szó, tehát nem csak a személyzet fizetése számít, hanem a légitársaság éves költségvetése. A legutóbbi Rió-Párizsi járat kapitánya ebből a szempontból döntött és sajnos rosszul. Óriási harc megy a járatok között egy-egy olyan "légifolyosóért" ami akár megfelezheti az üzemanyagköltséget (az adott időben) ! Ez amolyan "aki bújt aki nem" szisztémában működik bár ennél bonyolultabb. Egy biztos, már megint a pénz dominált a biztonság felett !
Ugyan tiltják a légitársaságok, hogy repülőik viharban repüljenek, a francia utasszállító gép – a légitársaság feltételezése szerint – mégis berepült a viharzónába. A gép katasztrófájához valószínűleg ez, és nem a korábban feltételezett villámcsapás vezethetett – vélik repülésbiztonsági szakértők.
A Rio de Janeiróból Párizsba tartó gép 11 ezer méteren, vagyis utazási
magasságon repült. Utolsó jelzései elektromos hibákról szóltak. Ezeket
az automata küldte a központnak. Hajnali fél négykor, Afrika és
Dél-Amerika között félúton a repülő eltűnt a radarokról.
„Ilyen
távolságban az óceán felett, ott már segíteni az irányító központ nem
tud. Ezek a radarok már nem látnak be addig. Minden ilyen esetben a
személyzet maga dönti el, hogy merrefelé, hogy kerüljön” – mondta
Koloszár Péter, igazságügyi légiközlekedési szakértő.
Az
utasszállító gépek pilótáinak – ha lehet – el kell kerülniük a
viharzónákat. Ebben egy viharlokátor segít nekik. A Malév
oktatópilótája megmutatta, hogy ez hogyan működik. Ha zöld a kép, a gép
gond nélkül tovább repülhet, ha sárga, akkor is átszállhat a viharon,
de rázós lesz az útja: légörvények dobálják majd. A pirossal jelzett
zónába viszont tilos berepülni.
„Nagyon nagy függőleges
áramlások vannak a viharban, úgyhogy olyan nagy túlterheléseket kaphat
ez a repülő, hogy a szerkezete sérül” – mondta Dobos István, a Malév
társasági biztonsági kapitánya, oktatópilóta.
A légáramlatok
akár ketté is törhetik a gépet. A szakemberek szerint egy villámcsapás
miatt azonban nem zuhan le egy ilyen modern gép.
„A
legnagyobb, amit el lehet képzelni ilyenkor, hogy bizonyos elektromos
berendezések, navigációs eszközök elromlanak” – mondta Dobos István.
Amíg azonban a gép feketedoboza nem kerül elő, senki sem tudja biztosan megmondani, mi történt.
rtlhirek.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!