Ferihegy repülőtér: Mi van a légikatasztrófák egy része mögött?

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A spórolás!

 

Kerozinból

 

és nem is kevés...

 

Komoly pénz jár a minél nagyobb üzemanyag megtakarításért, amit a különböző légáramlatok segítenek, vagy rontanak. Hatalmas pénzekről van szó, tehát nem csak a személyzet fizetése számít, hanem a légitársaság éves költségvetése. A legutóbbi Rió-Párizsi járat kapitánya ebből a szempontból döntött és sajnos rosszul. Óriási harc megy a járatok között egy-egy olyan "légifolyosóért" ami akár megfelezheti az üzemanyagköltséget (az adott időben) ! Ez amolyan "aki bújt aki nem" szisztémában működik bár ennél bonyolultabb. Egy biztos, már megint a pénz dominált a biztonság felett !

 

A légáramlatok akár ketté is törhetik a gépet

 

Ugyan tiltják a légitársaságok, hogy repülőik viharban repüljenek, a francia utasszállító gép – a légitársaság feltételezése szerint – mégis berepült a viharzónába. A gép katasztrófájához valószínűleg ez, és nem a korábban feltételezett villámcsapás vezethetett – vélik repülésbiztonsági szakértők.

 

A Rio de Janeiróból Párizsba tartó gép 11 ezer méteren, vagyis utazási magasságon repült. Utolsó jelzései elektromos hibákról szóltak. Ezeket az automata küldte a központnak. Hajnali fél négykor, Afrika és Dél-Amerika között félúton a repülő eltűnt a radarokról.

„Ilyen távolságban az óceán felett, ott már segíteni az irányító központ nem tud. Ezek a radarok már nem látnak be addig. Minden ilyen esetben a személyzet maga dönti el, hogy merrefelé, hogy kerüljön” – mondta Koloszár Péter, igazságügyi légiközlekedési szakértő.

Az utasszállító gépek pilótáinak – ha lehet – el kell kerülniük a viharzónákat. Ebben egy viharlokátor segít nekik. A Malév oktatópilótája megmutatta, hogy ez hogyan működik. Ha zöld a kép, a gép gond nélkül tovább repülhet, ha sárga, akkor is átszállhat a viharon, de rázós lesz az útja: légörvények dobálják majd. A pirossal jelzett zónába viszont tilos berepülni.

„Nagyon nagy függőleges áramlások vannak a viharban, úgyhogy olyan nagy túlterheléseket kaphat ez a repülő, hogy a szerkezete sérül” – mondta Dobos István, a Malév társasági biztonsági kapitánya, oktatópilóta.

A légáramlatok akár ketté is törhetik a gépet. A szakemberek szerint egy villámcsapás miatt azonban nem zuhan le egy ilyen modern gép.

„A legnagyobb, amit el lehet képzelni ilyenkor, hogy bizonyos elektromos berendezések, navigációs eszközök elromlanak” – mondta Dobos István.

Amíg azonban a gép feketedoboza nem kerül elő, senki sem tudja biztosan megmondani, mi történt.

 

rtlhirek.hu

Címkék: légikatasztrófa

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Mercury Larissa üzente 15 éve

Hát arra nem gondoltatok, hogy egy HAARP kisérlet áldozata lett a gép?

A HAARP technológia ugyanis megzavarhatja, sőt egyenesen lehetetlenné teheti a repülőgépek és a különböző rakéták igen bonyolult irányítórendszereinek működését.

Valamint a kísérletek során lehetségessé válik az időjárás befolyásolása, például oly módon, hogy megváltoztatják a magas légköri szélviszonyokat, oly módon, hogy egy vagy több mesterséges turbulenciát keltenek. Hát nem kizárt, igaz?

Válasz

B Klári üzente 15 éve

Egy pilóta tapasztalatai:

„Az első dolog, amit turbulencia esetén teszünk az, hogy csökkentjük a sebességet, ezzel is mérsékeljük a turbulencia hatását. De ha túlságosan lecsökkentjük a sebességet, lezuhanunk”

Válasz

B Klári üzente 15 éve

Airbus-tragédia: elhallgatják az igazságot egy pilóta szerint

Egy nyugdíjas francia pilóta egy nyilatkozatból arra következtet, hogy a szerencsétlenül járt francia Airbus tragédiáját vizsgáló hatóság pontosan tudja, miért zuhanhatott le a gép. Eszerint a pilóták túlságosan lecsökkentették a repülő sebességét.

Jean Serrat nyugállományba vonult pilóta a francia AFP hírügynökségnek nyilatkozva elmondta: a tragédia körülményeit vizsgáló, a francia közlekedésügyi minisztérium alá tartozó Elemző és Nyomozó Iroda (BEA) ajánlása arra enged következtetni, hogy a vizsgálódó hatóság tudja, mi okozta a katasztrófát. Ahogy arról a Le Monde francia napilap beszámolt, a BEA ajánlásában azt kérte az Airbust vezető pilótáktól, hogy turbulencia esetén ne csökkentsék túlságosan le a sebességet. Az Airbus nem kommentálta a Le Monde információját, de a BEA később kiadott közleményében tagadta, hogy ilyen ajánlást kiadott volna.

„Ha a BEA ilyen korán teszi közzé ezt az ajánlást, azt jelenti, hogy világosan tudják, mi történt” – mondta Jean Serrat. „Az első dolog, amit turbulencia esetén teszünk az, hogy csökkentjük a sebességet, ezzel is mérsékeljük a turbulencia hatását. De ha túlságosan lecsökkentjük a sebességet, lezuhanunk” – magyarázta a nyugdíjas pilóta. „Ha a BEA ilyen ajánlást intéz a pilótáknak, nem azt jelenti, hogy a Rio-Párizs járat pilótái túlságosan lecsökkentették a sebességet?” – tette fel a költői kérdést.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu