Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az EU-ban működő hetven legnagyobb légitársaság közül közel egy tucatnál nem felel meg a cég weboldala az uniós fogyasztóvédelmi előírásoknak, és az érintett vállalkozások mindeddig semmit nem tettek ennek megváltoztatására – derült ki az Európai Bizottság felméréséből.
A szabálytalanul működő honlapokon megtévesztő információk, valótlan árak találhatók, illetve más módon nem felelnek meg a fogyasztók tájékoztatására vonatkozó előírásoknak.
A 18 hónapon át tartó, tizenöt tagállam és Norvégia illetékes nemzeti hatóságainak részvételével lefolytatott vizsgálat keretében márciusban független próbavásárlást tartottak az EU-ban működő legjelentősebb 67 cégnél.
Ebből kiderült, hogy csupán tizenhat társaságnál működik minden előírásszerűen a weboldalon.
További 52 társaságnál – köztük a Malévnál és a Wizz Airnél is –
megállapítottak ugyan szabálytalanságokat, viszont ezek a cégek azonnal
reagáltak az Európai Bizottság kifogásaira, és ígéretet tettek a
problémák gyors orvoslására. A fennmaradó vállalatok vagy egyáltalán nem
reagáltak, vagy vitatták a kifogás jogosságát.
Ha az érintettek június–júliusig sem válaszolnak érdemben, az illetékes nemzeti hatóságokat szólítja fel Brüsszel, hogy kényszerítsék ki az uniós előírásokhoz történő alkalmazkodást.
A cégek európai szintű vizsgálata átalakítja a repülőjegyeket árusító
honlapokat, és ezzel bebizonyosodott, hogy az ilyen akciók képesek
eredményt hozni – fogalmazott a felmérés eredményeinek bemutatása
kapcsán az uniós fogyasztóvédelmi biztos. Meglena Kuneva ugyanakkor azt
is hozzátette: Brüsszel nem elégedhet meg ennyivel, és a következő lépés
egy az egész unióra vonatkozó megállapodás kidolgozása lesz, amely
kellő mozgásteret biztosít majd a társaságoknak úgy, hogy a weboldalak
továbbra is eleget tegyenek az elvárásoknak.
A 2007 szeptembere óta tartó átfogó felmérésben egyébként összesen 137
légitársaság honlapját vizsgálták meg, és 115 esetében már megtörtént a
hibák kijavítása.
A rendszer kijavítását ígérő cégek (néhány azon légitársaságok közül,
amelyek kötelezettséget vállaltak, hogy már foglalkoznak, vagy hamarosan
foglalkozni kezdenek a vizsgálat során felmerült problémákkal):
- Air Berlin (Németország)
- Alitalia (Olaszország)
- Austrian Airlines (Ausztria)
- Brussels Airlines (Belgium)
- Czech Airlines (Csehország)
- Delta Air Lines (USA)
- EasyJet (Nagy-Britannia)
- LOT (Lengyelország)
- Lufthansa (Németország)
- Ryanair (Írország)
- Wizz Air (Magyarország)
Forrás: Világgazdaság
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!