Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A megújuló energiaforrások repülőtéri alkalmazásával jelentősen csökkenhető a repülőtér üzemeléshez szükséges energiafelhasználás - ennek következtében pedig csökken a repülőtér működésének ún. széndioxid lenyomata.
A
nap energiáját hasznosító berendezést az 1-es terminál tetején, az
épület központi részén helyezte el a kivitelező. Ez azt jelenti, hogy a
kollektorok a Budapest Airport - műemléknek számító és felülnézetből
repülőgép formájú - termináljának közepére, a két "hajtómű" közötti
részre kerültek.
A felszerelést követően kerültek fel a napkollektorok, mára az 56 napkollektor elem az egész
tetőt beborítja.
A Budapest Airport legújabb környezetbarát beruházása
kutatás-fejlesztési projektnek minősül. A kivitelezéssel megbízott cég,
a Direkt-Line kft. nem egyszerűen a napkollektoros technológia
beépítését végezte el, hanem kifejezetten a Budapest Airport számára
fejlesztette ki a napkollektorok új prototípusát.
A nyár végén indult tesztüzem során bebizonyosodott, hogy 56 darab
panel elegendő az 1-es terminál teljes meleg víz
ellátásának teljes biztosítására a nyári időszakban, télen pedig besegítenek a használati
meleg víz előállításába. Az első számítások azt mutatják, hogy havonta körülbelül egy átlagos lakás éves fűtéséhez szükséges
energia takarítható meg ezzel a módszerrel!
A próbaüzem során a szakemberek egyebek mellett arra is kíváncsiak
voltak, hogy a repülőteret használó légitársaságok pilótáit vajon nem
zavarják-e a napkollektorok, amelyek felületéről élesen
visszatükröződnek a napsugarak. Bebizonyosodott, hogy a modern felületi
kezelés megakadályozza a fényvisszaverődést, ezért az alkalmazásuk
teljesen biztonságos a repülőtéri körülmények között is.
A nap energiáját hasznosító berendezések legnagyobb részét az 1-es
terminál tetején, a tárgyalók feletti födémen helyezte el a kivitelező.
A fejlesztés és az összes kollektor felszerelésének becsült
összköltsége 27 millió forint.
A Budapest Airport az idén összesen 100 millió forintot költ megújuló energiaforrások kutatására és bevezetésére a repülőtéren.
„A környezettudatos üzemeltetés mellett elkötelezett vállalatként kiemelkedő eredménynek tartom, hogy nyitottunk a megújuló energiaforrások felé” – mondta Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelmi és munkabiztonsági igazgatója, majd hozzátette: „Nagyon fontos mérföldkőhöz érkeztünk és továbbra is dolgozunk olyan új, környezetbarát megoldások bevezetésén, amelyek célja a széndioxid-kibocsátás további csökkentése a repülőtéren”.
Budapest Airport
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!