Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | Kulcsár Adrián | 0 hozzászólás
A konzultáció hiányát és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport "ésszerűtlen" megszorításait kifogásolják a szakszervezetek az egyes terminál bezárásával kapcsolatban, a Budapest Airport viszont a nyilatkozatháború helyett érdemi tárgyalásokat szeretne az érdekképviseletekkel.
A Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményben azt közölte, hogy "három hete zajlik az a +konzultáció+, amelynek keretében a munkáltatónak be kellene mutatnia, milyen tényekre és várakozásokra alapozta a csoportos létszámcsökkentési terveit, és milyen intézkedéseket vizsgált meg a csoportos létszámcsökkentés elkerülésének lehetséges módjait illetően". Az RDSZSZ a közleményben kéri a kormány illetékeseit, "adjanak tájékoztatást arról, hogy az 1-es terminál bezárása, a Malév csődje és a BA Zrt. ezek kapcsán tett további intézkedései hogyan férnek össze a repülőtér privatizációs és vagyonkezelési szerződésében foglaltakkal".
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet pedig - szintén közleményben - ésszerűtlennek nevezte a repülőtérüzemeltető társaság megszorításait.
A Budapest Airport kommunikációs igazgatója, Hardy Mihály az MTI kérdésére elmondta, hogy a most folyó tárgyalások napirendjén van a társaság kompromisszumos javaslata: a havi 47.500 forintos cafeteria-juttatást havi 13.000 forintra csökkentenék, és ezzel megőrizhető lenne a 250 fősre tervezett létszámleépítéssel érintett munkahely mintegy 20 százaléka. Az RDSZSZ ugyanis arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a 250 fős létszámcsökkentés után megmaradó dolgozók havi jövedelmét átlagosan 50 ezer forinttal akarják csökkenteni.
Az RDSZSZ a közleményben kiemelte, hogy a munkáltató nem reagál a szakszervezetek ötleteire, amelyek a bevételek növelését és a kiadások csökkentését eredményeznék. Az MTI kérdésére Fekete-Kertész Gábor, az RDSZSZ elnöke kifejtette: a dolgozók javaslatai szerint egyebek között az energiafelhasználás ésszerűsítésével, a menedzsment gépkocsiflottájának megnyirbálásával lehetne csökkenteni a kiadásokat. A bevételeket pedig például az is gyarapíthatná, hogy a folyadékok tárolására szolgáló zacskót - a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően - megfizettetnék az utasokkal.
Az RDSZSZ aggódik amiatt is, hogy bonyolultabb és költségesebb lesz a repülőtér kettes termináljának megközelítése, és növekszik a környék zaj- és környezetterhelése. Ez "tényszerűen nem igaz" - hangsúlyozta Hardy Mihály. Az előzetes számítások szerint közel 38 százalékkal csökkenhet az idén a gépmozgások (fel- és leszállások) száma, mert a légitársaságok nagyobb kapacitású gépekkel, jobb kihasználtsággal közlekednek. Utoljára egy évtizede, 2002-ben volt ennyire alacsony a budapesti légikikötő repülőgépforgalma - jegyezte meg az igazgató. Hozzátette: a két futópálya használatának szabályai, eljárásai nem változnak. Az RDSZSZ ugyanis - híresztelésekre hivatkozva - aggódik az egyes le- és felszálló pálya bezárásának lehetősége miatt.
Hardy Mihály közlése szerint a konzultációkat a szakszervezetekkel a Malév csődje miatt kezdték meg. A nemzeti légitársaság leállása következtében a Budapest Airportnak módosítania kellett 2012-es pénzügyi tervét. Ennek részeként a lehető legszigorúbb takarékossági intézkedéseket vezetették be, mintegy felére, 10,5 milliárd forintra csökkentették az idei fejlesztési programot, és a költségcsökkentés részeként 250 fő tervezett létszámleépítését jelentették be korábban. Ezen túlmenően a vállalat vezetése az 1-es terminál ideiglenes bezárásának tervein dolgozik, mert a 30 milliárd forintért megépített 2-es terminál épület, a SkyCourt még évekig képes lesz ellátni az utazók igényeit, ott még jelentős kapacitástartalékok állnak rendelkezésre.
Hardy Mihály emlékeztetett arra, hogy a tervekről a Budapest Airport tájékoztatta a munkavállalókat, a repülőtér légitársasági és kereskedelmi partnereit, a hatóságokat és a sajtót is.
mti.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!