Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egy 2008-as spanyol légiszerencsétlenség utólagos vizsgálata kiderítette, hogy a központi számítógép hibaelhárító rendszere egy rosszindulatú szoftver miatt nem működött megfelelően.
A spanyol El País napilap értesülései szerint a Spanair 2008-ban lezuhant 5022-es járatának vizsgálatakor derült fény rá, hogy a központi számítógépre egy trójai program férkőzött be, amely miatt a rendszer nem érzékelt három műszaki problémát sem. Ha a számítógép megfelelően működött volna, a repülő nem szállhatott volna fel.
Az 5022-es járat a Madrid-Barajas Nemzetközi Repülőtéren zuhant le, röviddel a felszállás után. A balesetnek 154 halálos áldozata és mindössze 18 túlélője volt.
Mentőhelikopter köröz a Spanair 5022-es járatának roncsai körül 2008-ban Fotó: AFP
|
Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság előzetes vizsgálata szerint a gép fékszárnyai és orrsegédszárnyai vissza voltak húzva, a riasztórendszer azonban nem jelzett, mivel annak energiaellátása megszűnt. Az automatizált rendszer két korábbi hibát sem jeleztek.
A Spanair gépének számítógépén talált rosszindulatú szoftert trójaiként azonosították. Jamz Yaneeza, a Trend Micro kutatója szerint a digitális kártevő többféleképpen is bekerülhetett a légitársaság számítógépes hálózatába. A szakember szerint a legvalószínűbb, hogy valamilyen külső eszköz, például egy USB-háttértár lehetett a ludas, amely 2008-ban az ISS nemzetközi űrállomás gépeit is megfertőzte. Emellett elképzelhető, olyan virtuális magánhálózat (VPN) kapcsolat is, amely egy külső, kevésbé védett gépet kötött össze a hálózattal. Ilyenkor egyetlen fertőzött fájl megnyitása az egész hálózatot megfertőzheti.
„A hálózatra kapcsolódó bármelyik gépet veszélyeztetheti egy malware-fertőzés” – tette hozzá O. Sami Saydjari, a Cyber Defense Agency elnöke. „Sajnos nincsenek megfelelő szabványok a kritikus fontosságú infrastruktúrák védelmére. Egy hasonló incidens bármikor megtörténhet, és valószínűleg fog is történni.”
Egy bírósági végzés értelmében a Spanairnek minden számítógépes naplófájlt át kell adnia vizsgálatra. A végső jelentést várhatóan decemberben hozzák nyilvánosságra.
hvg.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!