Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Toljuk össze Fordot a Wright fivérekkel és több mint száz év múlva kész a Terrafugia cég által gyártott repülő autó, így indít a cég reklám videója.
Milyen jó lenne, ha Budapest felé egy vasárnap esti csúcsforgalomban csak gondolnánk egyet és kinyitnánk a szárnyat és felszállnánk az összeragadt autósor fölé. De a repülő autó nem így működik.
Az szigorúan hol repülő, hol autó, menet közben az országúton nincs alakváltozás.
A jármű a levegőből nézve egy az amerikai szabványok szerinti könnyű sport repülőgép, gombnyomásra összecsukható szárnyakkal, az utaskabin végén elhelyezett Rotax motorral. Húsz óra alatt megtanítják a jelentkezőt a vezetésére.
Majd nyolcszáz kilométer a hatótávolsága, óránként százhetven kilométeres átlagsebességgel képes repülni és akár a tulaj háza mögötti alig több mint ötszáz méteres pályáról is felszáll magas nyárfa akadályok esetén is.
De pont azért oltottak bele autót, hogy ne kelljen a ház mögé a felszállópálya.
Az országútról nézve ez egy hátsó-kerékmeghajtású autó, kicsit szokatlanok a felhajtott szárny fülek.
Arról nem is beszélve, hogy az anyós is botkormányt kap a lába közé, fiúk, azért a MIT tanáraiként, mérnökeiként összehangolhattátok volna egy eszközbe a repcsi és a kocsi kormányt.
A fejlesztői csapat a szokásos szilíciumvölgyi felállás. Alapítók a MIT Űrhajózási és Repülési Tanszékének tanárai, köztük egy Boeing munkákban gyakorlattal rendelkező hölgy is. Magukhoz vonzottak egy repülő ezredest, pénzügyest, marketingest, és unikumként egy gyors vitorlásokat tervező mérnököt is.
2005 óta fejlesztenek, jövőre lehet megvenni a boltban az első járművet. Fogyasztása se tűnik rossznak, levegőben óránként húsz liter, országúton száz kilométerre tíz liter normál benzinből kihozható az üzemeltetése.
Mire jó egy ilyen járgány?
A garázs elöl kihajtok a közeli reptérre, felszállok, majd leszállás után a másik reptérről országúton elmegyek a célomhoz. Közbe se kiszállni, se ki-bepakolnom nem kell.
Már csak a kétszázötvenezer dollár körüli vételár meg az az apróság, hogy Magyarországon még nincs húsz órás úrvezető pilóta képzés, akadályozhat meg abban, hogy jövőre autóval repüljek.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!