Ferihegy repülőtér: Sokasodnak az IAI és az Elbit drónjai

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az Izraeli Védelmi Erők (IDF) szóvivője a közelmúltban jelentette be, hogy egy újabb UAV-századot fognak felállítani, mellyel a felderítésüket igyekeznek erősíteni.

 

Annyi bizonyos, hogy a gépparkot az IAI (Israel Aerospace Industries) által gyártott Heron típusok fogják adni. Arról azonban, hogy hol fognak állomásozni, egyelőre hallgatnak. A héber állam élen jár az UAV-ok fejlesztésében és alkalmazásában. Persze mindez nem lenne elképzelhető az USA támogatása nélkül.

 

Két cég jeleskedik a drónok gyártásában, az egyik, már említett IAI, a másik pedig az Elbit. A különféle típusokat a légierő, illetve a szárazföldi haderő üzemelteti. Bár papíron a saját fejlesztésű, pilóta nélküli vasmadarak a felderítő és hírszerző feladatokat látnak el, két típus bevallottan is alkalmaznak csapásmérésre. Habár hivatalosan a többi alkalmazott drón nem hordoz fegyvert, a közelmúltban történt események erre rácáfolnak.

 

Feltehetően az amerikaiakhoz hasonlóan, a nagyobb teherbírású UAV-ok is rakétákat hordoznak (pl. Hellfire). A felfegyverezhetőséget az is alátámasztja, hogy az érintettek bár nem ismerték be, de nem is tagadták, hogy pl. a Gázai-övezetben csapásmérésre használták ezeket. Az elmúlt években a robotrepülőgépek szerepe kulcsfontosságúvá vált Izrael számára, főként Libanonban és a Gázai-övezetben. A légierő összes repülőgépét tekintve az UAV-k gyűjtötték össze a repült órák egynegyed részét.

 

A saját fejlesztésű vasmadarak közül a Harpy és a Harop típusok a kis kaliberű drónok közé sorolhatóak és kizárólag az izraeli hadsereg alkalmazza őket. Bár teljesítményük és méreteik szerénynek mondhatóak, előnyük, hogy kis tömegű robbanótöltetet képesek hordozni, ezáltal képesek akár az azonnali csapásmérésre is. Az igazi nagyágyúknak már azok a típusok számítanak, amelyeket a légierő is üzemben tart. Gyakorlatilag három típusról lehet beszélni, az Elbit Hermes 450-ről, az IAI Heron (Heron I) és az IAI Eitanról (Heron TP) típusról. A Heron 8,5 méter hosszúságú és 16,6 méter fesztávolságú. Csúcssebessége 207 km/óra, hatótávolsága eléri a 350 km-t. Akár 10 km magasságba is képes felemelkedni és legalább 40 órát képes egyhuzamban a levegőbe tölteni.

 

network.hu

 

network.hu

az eredeti...

 

Minden időjárási viszonyban bevethető. Terhelhetősége 250 kg. A Hermes 450 6,1 méter hosszúságú és 10,5 méter fesztávolságú. Maximális sebessége 176 km/óra, utazósebessége kb. 130 km/óra. 20 órát képes a levegőben tölteni, hatótávolsága pedig eléri a 200 km-t. Terhelhetősége 150 kg. A harmadik típus a Heron TP, amely mind méreteiben, mind teljesítményében kiemelkedik, még világviszonylatban is. 14 méter hosszú és 26 méter fesztávolságú. Csaknem 14 000 méter magasságba is felemelkedhet, hatótávolsága 7400 km és akár 36 órát is képes a levegőben tölteni. Ami igazán fontos, hogy maximum 2 tonna hasznos terhet hordozhat. Papíron tehát több tekintetben is jobb teljesítményt nyújt, mint az amerikai MQ-9-es.

 

Háború Művészete

Címkék: heron israel aerospace industries izraeli védelmi erők uav

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu