Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Több mint száz év telt el a motoros repülésben, de a repülés elve a legkisebb géptől a legnagyobbig igazán nem változott. Vagy mégse, hiszen lassan teret kapnak a kombinált elvek.
Junkers professzor óta egyszerűen szólva a merev vagy forgószárnyon keletkező felhajtóerő élteti a repülést, emeli és tartja fenn, röpteti a szomszédba vagy akár földrészeken át a szárnyas-motoros csöveket, mint utas kabinokat.
Az utóbbi hónapokban hallhattunk a gyorsító, „scramjet” meghajtásról, ami a földrészek között pár órára csökkenti majd az utazást.
Illetve a múlt hónapban a Carter Aviation Technologies egy lassított rotorhoz kapcsolódó összetett megoldással – slowed rotor/compound röviden SR/C elv – végzett sikeres próbarepülést.
Roppant szellemes és egyszerű a megoldás, amikor a merev szárny felhajtóerejét megemelik egy levegő által hajtott rotorral. Így kisebb hajtogatható merev szárny emel fel nagyobb kabint. De ez önmagában kevés lenne.
Még nagyobb dobás a megoldásban a fordított bungie-jumping. Mivel nem lehet a kötelet az égbe kikötni, ezért a rotor lefelé való lassításából, fékezéséből meg a földhöz való ütközéséből elraktározzák az energiát, felhúznak a járműben egy „gumikötelet” vele.
A következő startnál pedig a „gumikötélben” tárolt energiát ráengedik a rotorra, hadd szóljon akár függőlegesen vagy akár VTOL-ba, rövid felszállással srégen előre.
Mint láttuk az egyelőre névtelen személyi légi jármű becsomagolja magát a garázsba, leszáll a benzinkúthoz vagy az épület tetejére, de olvastunk harctéri megoldásról is.
A terepjáróra felülre megy az összecsukható rotor, oldalára a szintén összecsukható szárny és hátra a légcsavar. Nincs gond a tereppel és az aknákkal, gyorsan meg lehet érkezni és el lehet tűnni a harctérről, a sebesülteket könnyebb elszállítani stb.
repülni jó
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!