Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 3 hozzászólás
2010. április 21-én a Malév Oktatási Központ mellől átvontatták a tűzoltóbázis elé a HA-LCE lajstromjelű (c/n 73A-047) Tu-154B-2 típusú repülőgépet.
"Elemér" pályafutása:
1973. október 02-án érkezett Ferihegyre ICAO I minősítéssel. Első útját MAH120/1 járatszámmal Budapest – Varsó – Leningrád – Varsó – Budapest útvonalon teljesítette október közepén. 1975-ben visszarepült a Szovjetunióba bulletines munkákra, ahol a szárny főtartóinak a megerősítését végezték el. Első nagyjavítására 1979. március 10-től 1980. május 21-ig került sor a Szovjetunióban, amikor megkapta az ICAO II minősítést így típusjele B-2-re változott. 1985. február 03-án az erős szélben a helytelen rakodás következtében farokra ült. 1992-ben 21 évre növelték naptári élettartamát.
Malév Tu-154 utolsó landolása Ferifegyen LHBP,13R.
Gyári száma:73A047
Érkezés: 1973.10.02-Forgalomból kivonás: 1995.11.17 Forgalomból kivonás oka: üzemidő kirepülése. Ferihegyen található. Fesztáv:37,55 m Törzs hossza:47,89m Magassága:11,39m Szárnyfelülete:201,4m2 Befogadóképessége:128-169 utas Hasznos teher:19998kg Max felszálósúly:95997kg Max sebessége:0.9 Mach Utazósebessége:900km/h Max hatótávolsága:4000km
A sokunk által kedvelt gép munkásságát 1995. november 17-én gyakorlórepüléssel fejezte be. Az addig eltelt 22 év alatt 26 434 órát töltött a levegőben, és 16 320 volt leszállásainak száma. Ezt követően a Malév Oktatási Központja (MOK) mellett kapott helyet ahol a légi-utaskísérők gyakoroltak rajta.
Pár éve, amikor a MOK-ban elkészült a modern tanpálya a légi-utaskísérők számára, a régi Tupoljev gép háttérbe került, bal szárnyát levágták és közvetlen az épület mellé állították.
Most pedig a szárnyaitól végleg megfosztva átkerült a tűzoltó
bázisra, ahol a lánglovagok fogják a mentést gyakorolni rajta.
Sajnos ez egyben a végállomása is a repülőgépnek, mert nagy
valószínűséggel a gyakorlatok alkalmával szép lassan darabokra fogják
vágni a sokat megélt HA-LCE "Elemért".
FWM
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!