Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 5 hozzászólás
100 éves a Magyar Repülés
1909. október 17-én Louis Blériot, a La Manche csatorna első átrepülője Budapesten, Rákosmezőn légi bemutatót tartott. Ez volt az első felszállás Magyarország területén.
A nagy szenzációnak köszönhetően a magyar mérnökök hozzáláttak saját repülőgépeik megépítéséhez, illetve külföldről vásárolt gépekkel való kísérletezéshez.
Ennek köszönhetően 1909. decemberében Kutassy Ágoston Farman típusú francia repülőgépével a levegőbe emelkedett, és 1910. január 10-én felszállt az első magyar gyártmányú repülőgép Adorján János tervezővel és építővel a pilótaülésben.
Ezekre a legendás eseményekre az Aeroklub Farkashegy Sportegyesület hagyományos Fly In napjának keretében kíván megemlékezni, amelyre szeretettel várja a hazai repülés résztvevőit, barátait, szakmabelieket, érdeklődőket. Hála az önkéntes résztvevőknek, egy kisebb légi bemutatót is tudunk rendezni.
A rendezvény időpontja: 2009. szeptember 26. szombat (esőnap szeptember 27. vasárnap)
Szerencsés egybeesésként idén van 80 éve annak is, hogy megkezdődött a vitorlázó repülés Farkashegyen.
50 éve alakult meg a Repülőgépes Növényvédő Állomás, és vette kezdetét a mezőgazdasági repülés, melynek köszönhető napjainkban is, hogy a "kukacbombázó" repülőgépek és helikopterek távol tartják a kártevőket a termőföldektől, illetve enyhítik a nyári estéken a szúnyogok által okozott kínokat. Ez a nap legyen az ő napjuk is.
100 éve született Mihail Leontyevics Mil, aki számos egyéb típus mellett a Mi-2 helikopter tervezője is. Ebből az alkalomból szerepel a programban egy Mi-2 helikopter, amely napjainkban már ritkaságnak számít a repülős rendezvényeken.
A tervek szerint a HA-SBN lajstromjelű Gawron részt vesz a rendezvényen egy 1963-as gyártású SZD-24 Foka vitorlázó repülőgéppel együtt.
Egyenlőre csak azok tudnak részt venni a programban akik saját költségükön jönnek el Farkashegyre, és tartanak bemutatót. Így a továbbiakban ilyen jelentkezőket várunk (már van több önkéntes résztvevőnk), de rajtuk kívül is mindenkit szeretettel várunk egy repülős találkozóra az évfordulók jegyében.
Szívesen látunk szervezeti és egyéni hozzájárulásokat a 100 éves repülés évfordulója megrendezésének költségeihez.
Örömmel fogadjuk, ha egy-egy támogató ki tudná fizetni a Li-2 és a Po-2 gép részvételének költségét, esetleg egy műrepülő bemutatót, mert ezek nagyban hozzájárulnának, hogy méltó módon emlékezzünk meg az egykori és mai hősökröl.
Egy AN-2 gép várható Kecskédről, illetve bemutatót láthatunk a HA-SEF lajstromjelű PZL-104 Wilgával is.
Aki bármilyen módon tud segíteni, kérem jelentkezzen a sarmasiz@gmail.com e-mail címen.
http://www.sarmasi-zoli.lapunk.hu cikke alapján
További részletek a résztvevő és a rendezvényre benevezhető repülőkről:
http://www.sarmasi-zoli.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=632908
Az Aeroklub Farkashegy bemutatása gyártásba éppenhogy bekapcsolódó Weiss Manfréd Művek repülőklubot alapított.
A Második Világháború után a céget államosították és Csepel Vas és Fémművek név alatt továbbra is a hazai jármű és gépgyártás fellegváraként működött , a repülőklub pedig a Magyar Honvédelmi Szövetség keretében, de a Gyár intézményeként tevékenykedett egészen 1990 júliusáig, az MHSz megszűnéséig. Az ország legjobb és legeredményesebb klubja volt. Négy szakosztály várta az érdeklődőket: a motoros repülő, a vitorlázó, a sárkányrepülő és az ejtőernyős. Az MHSz megszűnése, a Vasmű összeomlása és a csepeli területrendezés, (aminek során a klubhelyiséget hajléktalan szállássá nyilvánították, a Klubot téve így hajléktalanná) kisebb atomcsapásként érte a csapatot, A történelem viharait átvészelve és a körülményekhez alkalmazkodva a Klub önálló, most már a szó klasszikus értelmében is klubként működik.
A
jogutódlást ugyan megtagadták tőlünk, a Csepel nevet sokáig
megtartottuk, hiszen az emberek, az eszközök és a repülőterek ugyanazok
maradtak. Az átalakulás éveiben klubunk sok viharon ment keresztül, sok
kellemetlen esemény is történt, de hála a folyamatosan megújuló tagság
töretlen munkájának és a 2000. évben megválasztott új stilusú
vezetésnek, visszanyerte anyagi és erkölcsi biztonságát.
A 2004. máricus 6-án tartott közgyűlés határozata értelmében a klub
neve Aeroklub Farkashegy Sportegyesület, rövidítve Aeroklub
Farkashegy-re változott. Ezzel repülőterünkhöz, a Magyar vitorlázó
repülés bölcsőjéhez való kötődésünket kívánjuk kifejezni.
A Klub ma a tagjai által befizetett összegekből, reklámfelületek,
területek bérbeadásából biztosítja a működési feltételeket és azon
ritka magyar repülőklubok közé tartozik, amelyek pénzügyileg stabil
háttérrel rendelkeznek és rendszeresen vásárolnak új repülőgépeket,
földi berendezéseket. |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Egy trendi helikopter