Ferihegy repülőtér: 100 éves a magyar repülés - szeptember 26-n gyűlnek össze a hazai repülés résztvevői Farkashegyen

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

100 éves a Magyar Repülés

 

1909. október 17-én Louis Blériot, a La Manche csatorna első átrepülője Budapesten, Rákosmezőn légi bemutatót tartott. Ez volt az első felszállás Magyarország területén.

 

A nagy szenzációnak köszönhetően a magyar mérnökök hozzáláttak saját repülőgépeik megépítéséhez, illetve külföldről vásárolt gépekkel való kísérletezéshez.

 

Ennek köszönhetően 1909. decemberében Kutassy Ágoston Farman típusú francia repülőgépével a levegőbe emelkedett, és 1910. január 10-én felszállt az első magyar gyártmányú repülőgép Adorján János tervezővel és építővel a pilótaülésben.

 

 

 

network.hu


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Ezekre a legendás eseményekre az  Aeroklub Farkashegy Sportegyesület hagyományos Fly In napjának keretében kíván megemlékezni, amelyre szeretettel várja a hazai repülés résztvevőit, barátait, szakmabelieket, érdeklődőket. Hála az önkéntes résztvevőknek, egy kisebb légi bemutatót is tudunk rendezni.


A rendezvény időpontja: 2009. szeptember 26. szombat (esőnap szeptember 27. vasárnap)


Szerencsés egybeesésként idén van 80 éve annak is, hogy megkezdődött a vitorlázó repülés Farkashegyen

 

50 éve alakult meg a Repülőgépes Növényvédő Állomás, és vette kezdetét a mezőgazdasági repülés, melynek köszönhető napjainkban is, hogy a "kukacbombázó" repülőgépek és helikopterek távol tartják a kártevőket a termőföldektől, illetve enyhítik a nyári estéken a szúnyogok által okozott kínokat. Ez a nap legyen az ő napjuk is.


 

100 éve született Mihail Leontyevics Mil, aki számos egyéb típus mellett a Mi-2 helikopter tervezője is. Ebből az alkalomból szerepel a programban egy Mi-2 helikopter, amely napjainkban már ritkaságnak számít a repülős rendezvényeken.


 

network.hu


 

 

A tervek szerint a HA-SBN lajstromjelű Gawron részt vesz a rendezvényen egy 1963-as gyártású SZD-24 Foka vitorlázó repülőgéppel együtt. 


 

Egyenlőre csak azok tudnak részt venni a programban akik saját költségükön jönnek el Farkashegyre, és tartanak bemutatót. Így a továbbiakban ilyen jelentkezőket várunk (már van több önkéntes résztvevőnk), de rajtuk kívül is mindenkit szeretettel várunk egy repülős találkozóra az évfordulók jegyében.



Szívesen látunk szervezeti és egyéni hozzájárulásokat a 100 éves repülés évfordulója megrendezésének költségeihez.

 

Örömmel fogadjuk, ha egy-egy támogató ki tudná fizetni a Li-2 és a Po-2 gép részvételének költségét, esetleg egy műrepülő bemutatót, mert ezek nagyban hozzájárulnának, hogy méltó módon emlékezzünk meg az egykori és mai hősökröl.



network.hu


 

 

Egy AN-2 gép várható Kecskédről, illetve bemutatót láthatunk a HA-SEF lajstromjePZL-104 Wilgával is.

 

 

network.hu


 

Aki bármilyen módon tud segíteni, kérem jelentkezzen a sarmasiz@gmail.com e-mail címen.

 

http://www.sarmasi-zoli.lapunk.hu cikke alapján

 

További részletek a résztvevő és a rendezvényre benevezhető repülőkről:

 

http://www.sarmasi-zoli.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=632908

 

Az Aeroklub Farkashegy bemutatása

Klubunk története 1942-ben kezdődött, amikoris az önálló repülőgép

gyártásba éppenhogy bekapcsolódó Weiss Manfréd Művek repülőklubot alapított.

 

A Második Világháború után a céget államosították és Csepel Vas és Fémművek név alatt továbbra is a hazai jármű és gépgyártás fellegváraként működött , a repülőklub pedig a Magyar Honvédelmi Szövetség keretében, de a Gyár intézményeként tevékenykedett egészen 1990 júliusáig, az MHSz megszűnéséig. Az ország legjobb és legeredményesebb klubja volt. Négy szakosztály várta az érdeklődőket: a motoros repülő, a vitorlázó, a sárkányrepülő és az ejtőernyős. Az MHSz megszűnése, a Vasmű összeomlása és a csepeli területrendezés, (aminek során a klubhelyiséget hajléktalan szállássá nyilvánították, a Klubot téve így hajléktalanná) kisebb atomcsapásként érte a csapatot, A történelem viharait átvészelve és a körülményekhez alkalmazkodva a Klub önálló, most már a szó klasszikus értelmében is klubként működik.

 

A jogutódlást ugyan megtagadták tőlünk, a Csepel nevet sokáig megtartottuk, hiszen az emberek, az eszközök és a repülőterek ugyanazok maradtak. Az átalakulás éveiben klubunk sok viharon ment keresztül, sok kellemetlen esemény is történt, de hála a folyamatosan megújuló tagság töretlen munkájának és a 2000. évben megválasztott új stilusú vezetésnek, visszanyerte anyagi és erkölcsi biztonságát. A 2004. máricus 6-án tartott közgyűlés határozata értelmében a klub neve Aeroklub Farkashegy Sportegyesület, rövidítve Aeroklub Farkashegy-re változott. Ezzel repülőterünkhöz, a Magyar vitorlázó repülés bölcsőjéhez való kötődésünket kívánjuk kifejezni.

    

Jelenleg a szakosztály 50 főt foglal magába. Téli és nyári elméleti képzéseinket is Farkashegy repülőtéren tartjuk, mely a gyakorlati tanfolyamok helyszíne is egyben. Klubunknak jelentős gépparkja van, és megfelelőek a gépeket kiszolgáló technikai eszközeink is. A klub tulajdonában van a gödöllői repülőtér használati jogának 1/6-a is.

 

A Klub ma a tagjai által befizetett összegekből, reklámfelületek, területek bérbeadásából biztosítja a működési feltételeket és azon ritka magyar repülőklubok közé tartozik, amelyek pénzügyileg stabil háttérrel rendelkeznek és rendszeresen vásárolnak új repülőgépeket, földi berendezéseket.

Mivel egyesületünk stabil lábakon áll, lehetőségünk van új repülőgépek, földi segédberendezések beszerzésére Célunk hogy a továbbiakban is népszerűsítsük a repülés sportját, az repülni vágyóknak pedig biztos tudást, jó hangulatot és jó feltételeket biztosítsunk.

Címkék: aeroklub farkashegy fly in nap ha-sbn helikopter ka-26 kukacbombázó li-2 megemlékezés mi-2 sportegyesület szd-24 foka vitorlázó

Kapcsolódó hírek:

  Egy trendi helikopter

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 14 éve

Ezt kell beírni a címsorba egy új oldalra a képek megnézéséhez:

http://sarmasi-zoli.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=865968

Most néztem meg a beszámolót, mert sajnos nem tudtam részt venni.
Szép időtök volt nagyon és élvezetes a beszámoló. Biztos nagy élmény volt!
Az AN-2 gépet kipróbáltam volna újra szívesen. Egyszer repültem (benne, nem vele, vagyis nem én vezettem :-(
Szibérián keresztül olyan alacsonyan, hogy a rénszarvas csordákat is láttuk útközben.
Féltem kicsit, mikor beszállás előtt a pilóta meglökte-beindította a légcsavarokat.
Úgy tűnt, mintha nem működne jól a motorja...
De aztán minden rendben volt és sikeresen landoltunk Jakutszkban.

Válasz

Sármási Zoltán üzente 14 éve

Szeptember 26-án megtartottuk Farkashegyen rendezvényünket. A nap fénypontja a Mi-2 helikopter látványos bemutatója volt, de egész nap repült a PZL-104 Wilga, illetve tiszteletét tette egy Robinson-44 helikopter, egy AN-2, egy PZL-101 Gawron, illetve egy motoros IS.

A rendezvényről fényképes beszámoló található a http://sarmasi-zoli.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=865968 oldalon.

Válasz

B Klári üzente 14 éve

Köszönöm a kiigazitást, kedves Zoltán

Válasz

Sármási Zoltán üzente 14 éve

A rendezvény dátuma szeptember 26.

Válasz

Budai Károly üzente 14 éve

Ki hitte volna,hogy ennyi idő eltelt?

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu