Ferihegy repülőtér: A Ferihegyi T2 Terminál fejlesztése építész szemmel

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

 

 

1985. novemberében készült el a 2A terminál, majd 1999-ben a 2B, melyek együttes kapacitását a mai 7-8 millió fős utasforgalom jelentősen meghaladja.

 

A német tulajdonos fejlesztési elképzelései szerint tervezték a tervtanács előtt bemutatott bővítést. A két terminál közötti kiszolgáló egységek bontásával mindkét terminált egy új, „Skycourt” pláza térre fűzi fel a terv. Központosítják a csomagirányítást, a kereskedelmi és a kiszolgáló részeket.

 

A moduláris rendszerben kialakított, 2A és 2B épületből álló Ferihegy 2 Nemzetközi Repülőtér Terminál épülettömbjét úgy kívánják átalakítani és kibővíteni, hogy

 

  • a 2A és 2B terminál közötti üzemi épületeket teljes egészében elbontják;
  • az így létrejövő építési területet alápincézik és a már meglévő pincerészekkel összekötik;
  • a 2A és 2B terminál közé - azokat összekapcsoló - új, 70 m fesztávolságú csarnoképületet emelnek;
  • a 2A és 2B terminál megmaradó épületrészeit légoldalon mintegy 13 m szélességben forgalmi előtérrel bővítik;
  • a főépületre merőlegesen a légoldalon két, egyenként 190 m hosszú többszintes mólót létesítenek és
  • a 2A terminál galériaszintjét üzemeltetési terekkel bővítik.

 

A megvalósítást a folyamatos üzem mellett három ütemben tervezik. A tervet befogadó szabályozási terv módosítása folyamatban van. A közlekedési kapcsolatokra nem terjed ki a tervezés. A téren a felszíni parkoló megmarad.

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A terv jól átgondolt, funkcionálisan rendezett.

 

A tervtanács véleménye szerint az utasforgalmi vezetés hosszú, kissé bonyolult használatot eredményez.

 

Megfontolandó az oldalszárnyak közlekedővonalának mozgójárdával való segítése. A plázatér kétirányú forgalomvezetésében és a főépület oldalszárnyakhoz való csatlakozásánál (leszűkült keresztmetszet) az utasforgalom torlódása várható. A merőleges csatlakozás miatt a belső szárnyak által közrezárt légi forgalmi terület szűknek tűnik.

 

A légi megközelítés felől feltárulkozó építészeti látvány egységes. A tervtanács javasolja, hogy ez az egységesség az érkező oldal felől is érvényesüljön. A központi csarnok látványa túl zárt a parkoló felől. A tervtanács javasolja a vizesblokkok ajtó nélküli, betekintést gátló előtérrel való tervezését. A tervtanács a bemutatott tervet engedélyezésre ajánlotta.

 

forrás: tervtanácsi állásfoglalás, Budapest Airport Zrt.


képek: KÖZTI Zrt

 


 

Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér T2 Terminál bővítése – építési engedélyezési terv

 


Építtető: Budapest Airport Nemzetközi Repülőtér Üzemeltető Zrt.


Generáltervező: Út-, Vasúttervező Zrt.


A tervező képviselője: Tima Zoltán


Generáltervezői koordinátor: Bretz Gyula, Válay Zsolt


Építésztervező: Tima Stúdió, KÖZTI Zrt.


Projektvezető építész: Tima Zoltán


Építész: Németh Tamás


Építész koordinátor: Molnár Tibor


Építész munkatárs: Lamos Péter, Ráti Orsolya,Szabó Dávid


Épületszerkezetek: Horváth Sándor, Schreiber Gábor (Pataky és Horváth Kft.)
Homlokzati szerkezetek: Petar Reich (a.t.f., Frankfurt)


Belsőépítész: Alison Lyall, Gordon McGhie (3D-REID, Glasgow)


Kereskedelmi területek koncepció terve: Robbie McGill (The Design Solution,

London)


Csomagtechnológia: Stuart Walsh (TPS, London), Tasnádi Tamás (UVATERV Zrt.)


Tűzvédelmi tervező: Mészáros János (MÉ-BART Kft.)


Forgalmi előtér: UVATERV Zrt.


Előtér tervező: Táskai Andorné, Válay Zsolt


Statikus tervező: UVATERV Zrt. / KÖZTI Zrt.


Szerkezettervező: Gurubi Imre, Főző Károlyné, Becker Ádám (KÖZTI Zrt.), Balogh Zsolt (UVATERV Zrt.)


Épületgépész tervező: UVATERV Zrt. / KÖZTI Zrt.


Épületgépész: Oltvai András (O.G.S.), Jakab Simon (UVATERV Zrt.)


Elektromos tervező: UVATERV Zrt. / KÖZTI Zrt.


Épületvillamosság: Vereckei János (UVATERV Zrt.), Tóth Bertalan (KÖZTI Zrt.),

 

Szatmári András (Trafficjam Kft.)


Koordináció: TOMLIN Kft.


Koordinátor: Szakály Attila, Zombory Tamás, Lakosi Eszter


Project Managment: Hochtief AirPort


Project Manager: Alexander Ising, Karim El Semman, Frank Holzapfel

 


 

A 2008 februári tenderkiírás paraméterei

 

Tendert írt ki a Budapest Airport a 2-es terminál bővítésére, a pályázati felhívást a Tender Electronic Dailyben, az Európai Unió hivatalos közlönyében tették közzé. A Budapest Airport (BA) tájékoztatása szerint a pályázóknak március végéig kell ajánlatot tenniük. Tavaly év végén a BA már kiírt egy pályázatot a T2 átalakítására, ám a rövid határidő, illetve az ünnepek közelsége miatt az eljárást meg kellett ismételni.

 

A kiírás szerint összesen 12 ezer négyzetméter utasforgalmi terület elbontása, 50 ezer négyzetméter új utasforgalmi terület építése, valamint 35 ezer négyzetméter átépítése vár a győztes pályázóra. A munkálatokra összesen 42 hónap áll a kiválasztott vállalat rendelkezésére. Február elején a BA szakemberei konferencián tájékoztatták a legnagyobb hazai és nemzetközi építőipari cégek képviselőit a BUD Future programról, illetve a tendereztetés menetrendjéről.

Több mint hatvanöt milliárd forintos befektetéssel a BA 2011-ig szinte teljesen megújítja a légikikötő arculatát. Új terminálépületek, karbantartó hangár és hajtóműpróbázó állás épül, létrejön egy új cargo város, kibővülnek a jelenlegi utascsarnokok és a forgalmi előtér is. A BUD Future program az elmúlt húsz év legjelentősebb repülőtér fejlesztési programja Ferihegyen.

 

forrás: MTI Eco

Címkék: elbont ferihegy skycourt t2 tervtanács építész

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu