Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
45 éves, párkapcsolatban él, fia 19, lánya 16 éves
Végzettsége: gépészmérnök (Nehézipari Műszaki Egyetem),
mérnök-közgazdász és MBA (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi
Egyetem), szakközgazdász (Pénzügyi és Számviteli Főiskola)
Kedvencek
Könyv ›
Márai Sándor és Popper
Péter könyvei
Zene › Pál Utcai Fiúk, Aerosmith
Film › Ötödik pecsét, Holt költők
társasága, Üvegtigris
Fotó: Kalló Iván
Miután elődje megégette magát, óvatosan bánik a fedezeti ügyletekkel a Hungarocontrol Zrt. új vezérigazgatója, aki pénzügyminiszteri államtitkárként a Malév privatizációjában is részt vett.
-
Kissé illetlennek tűnik, de Önnel kapcsolatban a legizgalmasabb kérdés
az elődjéhez kapcsolódik. Kiss Lászlót azért mentették fel a
légiforgalmi irányító cég éléről, mert a forint erősödésére spekuláló
devizaügyletei nem jöttek be, és 2 milliárd forinttal „könnyített” a
cég büdzséjén. Folytatja az elődje munkáját?
– Ebben az
értelemben nyilván nem. Nem is tehetem. Állami vállalatnál csak az
alaptevékenységhez kapcsolódó kockázatvállalás engedhető meg, más nem.
Még akkor sem, ha annak pozitív az eredménye. Különbséget kell tenni a
fedezeti és a spekulatív ügyletek között. Persze felmerült az is, hogy
az elődöm által kötött szerződéseket rosszkor zártuk le, amikor a
forint a leggyengébb volt. De szerintem abban a pillanatban le kell
zárni ezeket, amikor fény derül rájuk. Ha nyitott pozícióban maradunk,
akkor tovább rizikóztunk volna az állami pénzzel. A treasurer egyébként
egyedül dönthetett az ügyletekről; időközben sok óvintézkedést tettünk,
hogy ez még egyszer ne fordulhasson elő.
– Azóta kötöttek fedezeti ügyletet?
–
Nem, de fogunk. Ki vagyunk téve az árfolyam ingadozásának, mert a
légitársaságok euróban rendezik a számlájukat, az uniós központi
szervezeten, a Eurocontrolon keresztül.
–
Mennyire tekinti magát szakmán belülinek? A Pénzügyminisztériumból
érkezett, légi ipari szakmai tapasztalatot a Malév karbantartó
leányvállalatánál, a gazdasági területen eltöltött két év alatt
szerzett csupán.
– Igen, de a minisztérium
szakállamtitkáraként hozzám tartoztak a közlekedés költségvetési
vonatkozásai, és az ágazat összes állami vállalata. A Hungarocontrol
részvénytársasággá alakításában is részt vettem, nem ismeretlen
számomra a cég. A légiforgalmi irányítói szaktudás itt magas
színvonalú, elsősorban nem erre volt szükség, hanem pénzügyi-gazdasági
ismeretekre, menedzsment tapasztalatokra, ezért eshetett rám a
választás. Öt perc alatt elfogadtam a kérést, visszahúzott a szívem
Ferihegyre.
– A repülőtér
csökkenő forgalommal kénytelen szembenézni. Ennek ellenére a tervezett
bővítés a napokban elindult. Osztja a Budapest Airport vezetőinek a
növekedést illető optimizmusát?
– Igen, hiszek benne,
hogy a válságnak talán már jövőre látszik a vége, és hosszabb távon a
légi közlekedés növekedni fog, előrejelzéseink szerint évi mintegy 5
százalékkal. Most ugyan költségcsökkentő intézkedésekre kényszerültünk,
de hosszabb távon nem állunk le a fejlesztésekkel.
– A repülőtér és a Malév privatizációját a Pénzügyminisztériumból követte. Egyetértett mindkettővel?
–
A Budapest Airport eladásának konstrukciója jó döntés volt, de nem
vettem részt benne. A Malévval már foglalkoztam; a légitársaság nem
stratégiai cég, a működtetése indokolatlanul magas kockázattal járt az
állam számára.
– Michael Jackson magángépét már nem fogják a légiirányítók Ferihegyen navigálni. Hogyan fogadta a popkirály halálhírét?
–
Abszolút semlegesen. Kiváló művésznek tartottam, de nem állt hozzám
közel a zenéje. Egyébként sincs sok időm zenehallgatásra, leginkább az
autóban rádiózok. Vértesszőlősről ingázok minden nap.
–
Fogadja részvétünket. Az M0-ás használata igazi lutri, az
útlezárásokkal és árvízzel sújtott fővároson pedig nehéz lehet átjutni
az 1-es terminálhoz közeli irodaházba.
– A dugó miatt
minden nap reggel 6-kor jövök el otthonról, így 7-re benn vagyok. Este
direkt későn indulok haza. Máskülönben sokkal tovább tartana.
–
Nyilván elég sok benzint éget el így is. Mint fogyasztó és egykori
minisztériumi szakállamtitkár, mit szól az áfa változásaihoz, és az
ezzel járó 300 forint feletti benzinárhoz?
– Mint autós
szomorú vagyok, de úgy gondolom, a fogyasztás adóztatásával kisebb az
adóelkerülés lehetősége. Helyes lépés volt ez a kormány részéről,
alapvetően egyetértek vele.
fn.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Mennyit keresnek a HungaroControl Zrt. alkalmazottai?
Martin Gausst nevezte ki a Malév új vezérigazgatójának a légitársaság Igazgatósága április 20-i hatállyal