Ferihegy repülőtér: Bemutatkozik a a Hungarocontrol Zrt. új vezérigazgatója

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

45 éves, párkapcsolatban él, fia 19, lánya 16 éves
Végzettsége: gépészmérnök (Nehézipari Műszaki Egyetem), mérnök-közgazdász és MBA (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem), szakközgazdász (Pénzügyi és Számviteli Főiskola)



Fotó: Kalló Iván

 


Kedvencek

 

Könyv ›

 

Márai Sándor és Popper
Péter könyvei


Zene › Pál Utcai Fiúk, Aerosmith


Film › Ötödik pecsét, Holt költők
társasága, Üvegtigris

 

 

 

 

Fotó: Kalló Iván

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miután elődje megégette magát, óvatosan bánik a fedezeti ügyletekkel a Hungarocontrol Zrt. új vezérigazgatója, aki pénzügyminiszteri államtitkárként a Malév privatizációjában is részt vett.

- Kissé illetlennek tűnik, de Önnel kapcsolatban a legizgalmasabb kérdés az elődjéhez kapcsolódik. Kiss Lászlót azért mentették fel a légiforgalmi irányító cég éléről, mert a forint erősödésére spekuláló devizaügyletei nem jöttek be, és 2 milliárd forinttal „könnyített” a cég büdzséjén. Folytatja az elődje munkáját?

– Ebben az értelemben nyilván nem. Nem is tehetem. Állami vállalatnál csak az alaptevékenységhez kapcsolódó kockázatvállalás engedhető meg, más nem. Még akkor sem, ha annak pozitív az eredménye. Különbséget kell tenni a fedezeti és a spekulatív ügyletek között. Persze felmerült az is, hogy az elődöm által kötött szerződéseket rosszkor zártuk le, amikor a forint a leggyengébb volt. De szerintem abban a pillanatban le kell zárni ezeket, amikor fény derül rájuk. Ha nyitott pozícióban maradunk, akkor tovább rizikóztunk volna az állami pénzzel. A treasurer egyébként egyedül dönthetett az ügyletekről; időközben sok óvintézkedést tettünk, hogy ez még egyszer ne fordulhasson elő.

 

 

– Azóta kötöttek fedezeti ügyletet?

– Nem, de fogunk. Ki vagyunk téve az árfolyam ingadozásának, mert a légitársaságok euróban rendezik a számlájukat, az uniós központi szervezeten, a Eurocontrolon keresztül.

 

– Mennyire tekinti magát szakmán belülinek? A Pénzügyminisztériumból érkezett, légi ipari szakmai tapasztalatot a Malév karbantartó leányvállalatánál, a gazdasági területen eltöltött két év alatt szerzett csupán.

– Igen, de a minisztérium szakállamtitkáraként hozzám tartoztak a közlekedés költségvetési vonatkozásai, és az ágazat összes állami vállalata. A Hungarocontrol részvénytársasággá alakításában is részt vettem, nem ismeretlen számomra a cég. A légiforgalmi irányítói szaktudás itt magas színvonalú, elsősorban nem erre volt szükség, hanem pénzügyi-gazdasági ismeretekre, menedzsment tapasztalatokra, ezért eshetett rám a választás. Öt perc alatt elfogadtam a kérést, visszahúzott a szívem Ferihegyre.

 


– A repülőtér csökkenő forgalommal kénytelen szembenézni. Ennek ellenére a tervezett bővítés a napokban elindult. Osztja a Budapest Airport vezetőinek a növekedést illető optimizmusát?

– Igen, hiszek benne, hogy a válságnak talán már jövőre látszik a vége, és hosszabb távon a légi közlekedés növekedni fog, előrejelzéseink szerint évi mintegy 5 százalékkal. Most ugyan költségcsökkentő intézkedésekre kényszerültünk, de hosszabb távon nem állunk le a fejlesztésekkel.

 

– A repülőtér és a Malév privatizációját a Pénzügyminisztériumból követte. Egyetértett mindkettővel?

– A Budapest Airport eladásának konstrukciója jó döntés volt, de nem vettem részt benne. A Malévval már foglalkoztam; a légitársaság nem stratégiai cég, a működtetése indokolatlanul magas kockázattal járt az állam számára.

– Michael Jackson magángépét már nem fogják a légiirányítók Ferihegyen navigálni. Hogyan fogadta a popkirály halálhírét?

– Abszolút semlegesen. Kiváló művésznek tartottam, de nem állt hozzám közel a zenéje. Egyébként sincs sok időm zenehallgatásra, leginkább az autóban rádiózok. Vértesszőlősről ingázok minden nap.

– Fogadja részvétünket. Az M0-ás használata igazi lutri, az útlezárásokkal és árvízzel sújtott fővároson pedig nehéz lehet átjutni az 1-es terminálhoz közeli irodaházba.

– A dugó miatt minden nap reggel 6-kor jövök el otthonról, így 7-re benn vagyok. Este direkt későn indulok haza. Máskülönben sokkal tovább tartana.

– Nyilván elég sok benzint éget el így is. Mint fogyasztó és egykori minisztériumi szakállamtitkár, mit szól az áfa változásaihoz, és az ezzel járó 300 forint feletti benzinárhoz?

– Mint autós szomorú vagyok, de úgy gondolom, a fogyasztás adóztatásával kisebb az adóelkerülés lehetősége. Helyes lépés volt ez a kormány részéről, alapvetően egyetértek vele.

 

fn.hu

 

Címkék: hungarocontrol zrt. vezérigazgató

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 14 éve

A válság miatt csökkenő légi forgalom ellenére az árbevétel és a nyereség bővülésével számol a HungaroControl 2009-ben - mondta Markó Andrea, a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. vezérigazgatója. "Az eddigiek alapján nem vagyunk nagyon pesszimisták" - fogalmazott. Júliusban eddig például 3,7 százalékkal emelkedett a 2008. júliusihoz képest az átrepülő forgalom. Az árbevételünk mintegy 80 százalékát az átrepülő forgalom adja - fejtette ki Markó Andrea.
A vezérigazgató magyarázata szerint a légitársaságoktól az Eurocontrol - az államok által alapított nemzetközi szervezet - szedi be az úgynevezett útvonaldíjakat, amit az útvonalhasználat alapján visszaoszt a légiforgalmi szolgáltatóknak. Az elszámolást ugyan havonta végzik el, de a készpénzáramlás hetente történik, így átlagosan 1-2 milliárd forint értékű devizával rendelkezik a társaság. Markó Andrea hangsúlyozta, hogy - állami cégként - nagyon óvatos befektetési politikát folytatnak, lényegében lekötött betétként helyezik el az átmenetileg nem használt készpénzt.
A vezérigazgató tájékoztatása szerint éppen a devizaügyleteken elszenvedett múlt évi veszteség miatt 400 millió forint volt a 2008. évi mérleg szerinti veszteség. Markó Andrea hozzátette: az erősebb forint időszakában a különböző devizaügyletek nyereséget eredményeztek, ezért volt mérsékeltebb a mérleg szerinti veszteség. A légiforgalmi szolgáltató hitelek nélkül működik - jegyezte meg a vezérigazgató. Az idén mintegy egymilliárd forint mérleg szerinti nyereséget tervezett a HungaroControl.
A HungaroControl szeretné megtartani technológiai előnyét, ezért már az idén egy 10-11 milliárd forint értékű beruházásba kezd. A székházhoz új épületszárnyat építenek, ahol az új irányító központ kap majd helyet. A meglévő pedig - az Európai Unió előírásainak megfelelően - tartalék központ lesz, illetve oktatási központként használják majd. Erre igény is van, mert a következő időszakban sok irányító éri el a nyugdíjkorhatárt. A beruházáshoz európai uniós pénzekre is pályáztak, összegszerűen 5,964 millió eurót várnak az Európai Bizottság döntése alapján. Igaz, ezt még az EU parlamentnek is jóvá kell hagynia.
A stratégiai beruházást már a válságot követő fellendülésre tervezik, amikor évi 5 százalékos forgalombővülést prognosztizálnak a szakértők.
A jelenlegi 687 fős létszámot - a magasabb színvonalú szolgáltatás érdekében - emelni szeretné a HungaroControl. Markó Andrea magyarázata szerint Magyarország földrajzi elhelyezkedése és a többi európai légiforgalmi szolgáltatóhoz képest megmutatkozó technológiai előnye gazdaságilag hatékonnyá teszi a működést. A HungaroControlnak ugyanis nagyon versenyképesek a díjai, európai viszonylatban a legalsó ötödben van.

- Híradó.hu -

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu