Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | Jodli Ferenc | 0 hozzászólás
Előzmények:
A légitársaság orosz tulajdonosa, a Vnyesekonombank a német Martin Gausst ültetné a főnöki székbe, de némi esélye a jelenlegi megbízott vezérigazgatónak, Fejérváry Gézának is van. Lássuk mitől függ a döntés:
Új vezérigazgatót nevezett ki 2009. április 15-én a
Malév élére a cég igazgatósága. A Napi gazdaság értesülése szerint a nemzeti
légitársaság vezető testülete elé hat név kerül - közülük Fejérváry
Géza megbízott vezérigazgató és Martin Gauss a legesélyesebb, de a Napi
forrásai szerint utóbbi lehet a befutó. Fejérváry mellett a Malévnál
eltöltött több évtizedes múltja szól, míg Gaussra nemzetközi
elismertsége és több jelentős légitársaságnál betöltött vezetői posztja
miatt eshet a választás.
A német szakember többek közt a Cirrus
Airlines és a Deutsche BA első számú vezetője volt, s az elmúlt
hónapokat már a Malévnál töltötte. Úgy tudjuk, hogy a Malév orosz
tulajdonosa, a Vnyesekonombank Gauss kinevezését szorgalmazza.
Az igazgatósági ülésen tárgyalták a légitársaság üzleti
stratégiáját és üzleti tervét is, középpontba állítva a gazdasági
válság okozta visszaesést. Úgy tudjuk, hogy a Malév - a világ többi
légitársaságához hasonlóan - az év első három hónapjában csökkenő
utaslétszámot regisztrált, és a nyári foglalások sem adnak okot
optimizmusra. A vállalat közelmúltban végrehajtott feltőkésítése
enyhítette ugyan a fizetési gondokat, de további költségcsökkentő
intézkedésekre van szükség.
Ennek részeként sikerült eladni a
társaság két Bombardier CRJ 200 típusú gépét egy szaúd-arábiai
olajcégnek, így a korábban négy tagból álló CRJ-flottában csak egyetlen
gép maradt. Az eladott repülők helyettesítésére még tavaly ősszel négy
turbópropelleres Bombardier Q400-ast rendeltek, amelyek közül egy már a
Malév színeiben közlekedik, a többiek pedig hamarosan megérkeznek.
Nem sikerült ugyanakkor értékesíteni a hosszú távú repülésekhez használt Boeing 767-200-ast, amely így a ferihegyi hangárban várja sorsának alakulását.
Martin Gauss az új Malév vezérigazgató
A német szakember mintegy húsz éves tapasztalattal rendelkezik a légiközlekedés területén, melyre az európai uniós légiközlekedési piacon tett szert. Martin Gauss már megismerkedhetett a Malévvel, hiszen eddig több hónapja tanácsadóként dolgozott a vállalatnál.
Kinevezését követően megköszönte a tulajdonosoktól kapott bizalmat és Fehérváry Gézának az elmúlt hónapokban végzett munkáját, aki a továbbiakban ismét üzemeltetési vezérigazgató-helyettesként vesz részt a vállalat irányításában.
Martin Gauss vezérigazgatói kinevezését követően elmondta: „Új irányra van szükségünk ahhoz, hogy a Malévet keresztül tudjuk navigálni a jelenlegi piaci krízisen, és hogy fel lehessen készíteni a légitársaságot a jövő kihívásaira. Ilyen helyzeten már többször vezettem át sikerrel más légitársaságokat.
Ahhoz hogy ez most is sikerüljön jelentős átalakításra és fordulatra van szükség. Teljes erőmmel azon fogok dolgozni, hogy a Malév egy erős légitársaságként újra Magyarország elismert ’nagykövete’ lehessen.”
Martin Gauss 1992-ben B737-es pilótaként kezdte légiközlekedési karrierjét a British Airways leányvállalatánál a Deutsche BA légitársaságnál, és már 1995-től szerepet vállalat a légitársaság menedzsmentjében. A Repülés-üzemeltetési Ellátási Osztály vezetőjeként dolgozott, majd a Földi Üzemeltetési Osztály irányításával bízták meg. 2002-ben repülés-üzemeltetési igazgatónak nevezték ki, ebben a minőségében a teljes hajózó és légiutas-kísérő személyzetért és az üzemeltetési osztályért volt felelős. A British Airways 2003-ban eladta a DBA-t a Hans Rudolf Woehrl tulajdonában lévő Intro Csoportnak.
A következő évben Martin Gauss a DBA igazgatójaként dolgozott tovább és a légicég megújításáért volt felelős, melyben 10%-os tulajdonrésszel is rendelkezett. A társaság Martin Gauss vezetése alatt vált nyereségessé. 2006-ban a DBA eladásra került az AirBerlinnek és a német szakember megtartotta pozícióját igazgatóként egy évig, hogy segítse a légitársaság AirBerilnbe történő integrációját. Ezt követően Martin Gauss 15 évnyi munka után elhagyta a légitársaságot. A DBA utolsó évében 60 ezer járatával mintegy 4,5 millió utast szállított és 28 gépből álló flottával rendelkezett. 2007 októberében Martin Gauss csatlakozott a Cirrus Csoporthoz ahol a Cirrus Airlines vezérigazgatójaként és a Cirrus Csoport igazgatójaként dolgozott. Ebben a pozíciójában bonyolította le a vállalat irodáinak átköltöztetését Saarbückenből Münchenbe, aminek köszönhetően a cégcsoport két légitársasága – az Augsburg Airways és a Cirrus Airlines – egy központba került. A projektet 2008 júniusában fejezte be, ezt követően saját cégét irányította és tanácsadóként tevékenykedett a légiközlekedési iparágban.
A német szakember kapitányként jelenleg is aktív B737-es pilóta, széles körű tapasztalatokkal és több mint 8000 repült órával. Martin Gauss 40 éves, 3 gyermek édesapja.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ferihegy rövid története
Újabb Malév-utód tűnt fel a láthatáron
Érdekes vállszárnyas repülő jár Ferihegyre az ukrán AeroSvit légitársaság üzemeltetésében
Megszületett a megállapodás – 26,7 milliárd költségvetési forint és 4,66 milliárd forint apport összegért 95 százalékban állami tulajdonba kerül a Malév