Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Új repülőgéptípus érkezett a Ferihegyi repülőtérre: az ukrán AeroSvit légitársaság megkezdte menetrendszerinti járatát Budapest és Kijev között a vadonatúj Antonov An-148 -100B típusú sugárhajtású géppel.
Az első járat Szapszibo ukrán kapitány elmondása szerint eseménytelenül zajlott, a gép egy óra és húsz perc alatt teljesítette a Kijev-Budapest útvonalat. Egyedül a ferihegyi 31 R jelű (kettes) futópályára történő leszállás előtt lehetett némi turbulenciát tapasztalni, de amúgy az új gép nagyszerűen viselkedett a levegőben és a földön egyaránt - közölt a Budapest Airport.
A vállszárnyas, 68 személyes ukrán konstrukciójú gép a Kijevi Aviant gyár és az orosz Voronyezsi Repülőgépgyár közös terméke. A gépet elsősorban rövid- és középtávú járatok kiszolgálására tervezték, méghozzá a szigorú, ICAO IV. fejezet szerinti környezetvédelmi (zaj- és károsanyag kibocsátás) normáknak megfelelően. A két, szárnyak alatti gondolában elhelyezett Motor Szics D-436-148-as típusú sugárhajtómű teljesítménye 6800 kgf egyenként, amelyet a régebben bevált Lotarev D-36-os típus továbbfejlesztésével állítottak elő. Az An-148-as legnagyobb sebessége 870 km/h, a legnagyobb felszállótömege 42 tonna, legnagyobb hatótávolsága pedig 3500 kilométer (2200 mérföld) teljes terheléssel. A gépnek 1900 méteres pályahosszra van szüksége a legnagyobb terheléssel végrehajtott felszálláshoz.
Az első An-148-as 2004. december 17-én emelkedett a levegőbe, és 2009. június 2.-án állt először forgalomba ukrán belföldi járatokon. Az első nemzetközi járatot az ukrán Ogyessza és az orosz főváros seremetyevói repülőtere között teljesítette 2009. december 13.-án. Az AN-148-as azóta megfordult Varsóban és 2010 áprilisától gyakori vendég lesz a Budapest Airport 2-es terminálján is.
origo
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Amerikából jöttem, mesterségem címere: M-R. - interjú egy marshallerrel
Az amerikai a büdös, a tüsszentő és a kövér utast nem szíveli szomszédjaként a repülőgépeken
Martin Gausst nevezte ki a Malév új vezérigazgatójának a légitársaság Igazgatósága április 20-i hatállyal
A Budapest Airport (BA) 2009 nyári szezonra tervezett járatai