Ferihegy repülőtér: Megszületett a megállapodás – 26,7 milliárd költségvetési forint és 4,66 milliárd forint apport összegért 95 százalékban állami tulajdonba kerül a Malév

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2459 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 200 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2459 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 200 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2459 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 200 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2459 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 200 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A Pénzügyminisztérium közleménye:


2010. február 26.-án este a felek, a Magyar Állam képviseletében Oszkó Péter pénzügyminiszter, valamint az orosz Vnyesekonombank, a légitársaság korábbi fő tulajdonosa az AirBridge Zrt., a Malév Zrt. és az MNV Zrt. képviselői aláírták a dokumentumot.


A megállapodás alapján a Malév Zrt-ben a Magyar Állam szerez meghatározó, 95 százalékos tulajdont. A fennmaradt 5 százalékkal az AirBridge rendelkezik.
A tulajdonos-váltás a Malév tőkéjének leszállításával, és tőkeemeléssel megy végbe.


A magyar légitársaság egyik legnagyobb hitelezője a Vnyesekonombank marad, amely így korábbi tulajdonosi szerepvállalását alapvetően hitelezőire változtatta.
A tulajdonos-váltás, a Malév helyzetének rendezése egy hosszú tárgyalássorozat eredménye. A Magyar Állam a megbeszélések során mindvégig arra törekedett, hogy az ország érdekei érvényesüljenek, biztosítsa a nemzeti légitársaság működőképességének fenntartását, s mindez úgy történjen, hogy a megállapodás megfeleljen a hazai és az uniós jogszabály követelményeknek.


A Magyar Állam a Malév tőkeemelésében részben készpénzzel, részben pedig apporttal, korábbi adósságok konvertálásával vett részt. Így a Magyar Állam összesen 25,2 milliárd forinttal emelt tőkét a légitársaságban.


Az MNV Zrt. már korábban kezdeményezte a Vnyesekonombankkal szemben a korábban vállal 32 millió eurós garancia lehívását. A bank ennek a kötelezettségének eleget tesz. Ugyancsak a megállapodás része, hogy a Malév viszonylag kedvezőtlen feltételű hiteleit a pénzintézet kedvezőbbre, alacsonyabb kamatozásúakra váltja.


A magyar állam többségi tulajdonba kerülése lehetőséget teremt a társaság pénzügyileg stabil működésének megteremtésére. Ugyanakkor folytatni kell a társaságnál már megkezdett erőteljes restrukturálási programot, részint hogy minél kevesebb adóforintot emésszen fel a társaság pénzügyi megmentése, másrészt, hogy az Európai Unió ne ítélje tiltott állami támogatásnak a Magyar Állami szerepvállalást.


Az iparági tanácsadó bevonásával folyó program célja, hogy a Malév legkésőbb 2012-re nyereségessé váljon. Ennek érdekében további kemény lépések várhatóak a társaság működésében, így többek között sor kerül a hálózat átalakítására, további leépítésekre, a szakszervezeti megállapodások újratárgyalására, valamint a beszállítói szerződések újratárgyalására. A légitársaság vezérigazgatói tisztét továbbra is Martin Gauss tölti be.
A Malév másodszori privatizációjára 2007-ben került sor, amikor a 100 százalékban állami tulajdonban lévő légitársaságban az AirBridge vált meghatározó tulajdonossá. Az AirBridge többségi tulajdonosa két magyar magánszemély, kisebbségi tulajdonosa pedig Borisz Abramovics orosz üzletember lett. A privatizáció célja az volt, hogy a folyamatosan veszteségesen működő Malév számára új piaci lehetőséget, a tőkehelyzet javítását, és a működés hatékonyabbá tételét biztosítsa. Magyarország uniós tagságával megszűnt annak a lehetősége, hogy az állam pénzügyi támogatással mesterségesen tartsa életben a légitársaságot. A befektetői elképzelések megvalósulását az időközben kialakult súlyos világgazdasági válság meghiúsította. A válság szerte a világon számos légitársaság csődjéhez vezetett. Így csődbe ment a Borisz Abramovics által Oroszországban működtetett légitársaság hálózat is. Borisz Abramovics AirBridge részvényei az orosz állami tulajdonban lévő Vnyesekonombank birtokába kerültek. A privatizáció során a bank nyújtott finanszírozást és garanciát Borisz Abramovics részére. Az orosz üzletember pénzügyi ellehetetlenülését követően AirBridge részvényei zálogjog fejében a pénzintézethez, a Vnyesekonombankhoz kerültek.

Budapest, 2010. február 26.


Pénzügyminisztérium Sajtó

 

Várhatóan még a szerződés aláírásának napján, vagy az azt követő héten utalja az orosz állami Vnyesekonombank azt a 32 millió eurót, amit az AirBridge Zrt.-nek vállalt a privatizációs során a Malév által a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőnek fizetendő bérleti díjak garanciájaként - értesült az MTI.

 

 

Az MTI úgy tudja, hogy magyar részről az adminisztráció rendben van, már csak az utalásra kell várni. A Malév fő tulajdonosa, az AirBridge, a közvetett tulajdonos és hitelező Vnyesekonombank (VEB), a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. és a Malév 2010. február 26-án kötött megállapodást a Malév helyzetének rendezéséről. Ez a megállapodás tartalmazza ennek a 32 millió euró bankgaranciának a beváltását, amire a magyar pénzügyminiszter azt követően utasította a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-t, hogy nem született végső megállapodás a Malév jövőjéről a Magyar-Orosz Gazdasági Együttműködési Kormányközi Bizottság 2010. január 29-én tartott ülésén.

 

A Pénzügyminisztérium honlapján olvasható angol nyelvű megállapodás nyers magyar fordítása szerint a megállapodás hatályba lépésekor azonnal, vagy legkésőbb a hatályba lépést követő három munkanapon belül kellett volna az orosz banknak teljesítenie a fizetési kötelezettséget. A megállapodás pedig február 26-án hatályba lépett, miután azt az összes érdekelt aláírta.

 

A dokumentum szerint ha a megállapodás egy pontja nem teljesül, attól a megállapodás még nem veszti érvényét. Így vélhetően nem teszi semmissé a szerződést az, ha a VEB nem teljesíti a garanciafizetési kötelezettségét, de a Malév tőke- és pénzügyi helyzetének rendezésében ezt az összeget minden bizonnyal beleszámolták.

 

Az már korábban nyilvánosságra került, hogy a magyar állam 31,36 milliárd forintot "tesz" a Malévba. Ebből 26,7 milliárd forint a készpénz, 4,66 milliárd forint pedig apport. Így a magyar állam a Malév 95 százalékos tulajdonosává válik, 5 százalék pedig az AirBridge birtokában marad. A megállapodás mellékletéből kiderül az is, hogy a Malév 2009-ben 23,43 milliárd forint adózás előtti veszteséget könyvelt el.

 

Az angol nyelvű megállapodás nyers magyar fordítása szerint az egyik legfontosabb követelmény a Malév "fenntartási-megmentési és átalakítási tervének" megléte, amelyet az Európai Bizottság jóváhagyott. Ez a terv tartalmazza a Malév számára nyújtandó állami támogatás formáját és módszerét.

 

MTI

Címkék: airbridge zrt aláírták képviselő közlemény légitársaság magyar Állam malév malév zrt. megállapodás mnv zrt. oszkó péter pénzügyminiszter pénzügyminisztérium tulajdonos vnyesekonombank

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 9 éve

Átutalta az orosz állami Vnyesekonombank azt a 32 millió eurós bankgaranciát, amit az AirBridge Zrt.-nek vállalt a Malév privatizációjában a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőnek fizetendő bérleti díjakra - mondta Pichler Ferenc, a Pénzügyminisztérium szóvivője.
A magyar állam csütörtökön végrehajtja a Malévban az alaptőke már korábban bejelentett emelését. Az már korábban nyilvánosságra került, hogy a magyar állam nem megveszi a Malévet a tulajdonostól, az orosz Vnyesekonombank kisebbségi tulajdonában lévő AirBridge Zrt.-től, hanem tőkét emel. A 25,36 milliárd forint tőkeemelésből 20,7 milliárd forint a készpénz, 4,66 milliárd forint pedig apport.
Így a magyar állam a Malév 95 százalékos tulajdonosává válik, 5 százalék pedig az AirBridge birtokában marad.

- Híradó.hu -

Válasz

B Klári üzente 9 éve

Tehát 25,4 milliárd forintunkba került visszaszerezni az orosz tulajdonosoktól a 2007-ben 200 millió forintért részükre eladott MALÉV-ot! Vagy nem jól számolok?

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu