Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Malév Zrt. 2008. december 19-re összehívott rendkívüli Közgyűlése 2009. január 16.-án folytatta munkáját és az alábbi döntéseket hozta:
A Malév Zrt. főtulajdonosa, az AirBridge Zrt. javaslatára az Igazgatóságból visszahívásra került Borisz Abramovics az igazgatóság elnöke és Alexander Abramovics igazgatósági tag. A Felügyelőbizottság összetételében változás nem történt.
A Malév tőkehelyzetének rendezését célzó napirend kapcsán a főtulajdonos indítványára a Közgyűlés felkérte a légitársaság Igazgatóságát, hogy vizsgálja meg a tőkerendezés lehetséges módjait, egyebek mellett a tőkeleszállítás és a tőkeemelés lehetőségeit.
A légitársaság Közgyűlése a megfelelő előkészítés, az Igazgatóság beszámolójának ismeretében hozza meg döntését a légitársaság tőkehelyzetének rendezéséről és friss tőke bevonásáról, a vonatkozó jogszabályokkal és az EU normákkal összhangban.
A Malév menedzsmentje a finanszírozási kérdések rendezésének ideje alatt is változatlanul tovább folytatja a 2008-ban elhatározott fejlesztések és célok végrehajtását a légitársaság valamennyi területén. Mindeközben a légitársaság menedzsmentje véglegesíti a Malév Zrt. 2009. évi valamint a középtávú üzleti tervét, amely a tőkerendezést célzó előterjesztés megvitatásával együtt kerül az Igazgatóság következő ülésének asztalára.
(Malév Zrt sajtóközleménye)
A Malév 49 százalékos része, amely az Airbridge révén Borisz Abramovics orosz vállalkozó tulajdonában van, hamarosan az orosz VEB (Külkereskedelmi Bank) tulajdonába kerülhet, s a VEB már folytat is tárgyalásokat a tulajdonrész esetleges eladásáról, vagy az Aeroflotnak menedzselés céljából történő átadásáról - írta a héten a Kommerszant című moszkvai üzleti lap.
Sem Borisz Abramovics környezetében, sem az Aeroflotnál nem erősítették meg a Napi Gazdaság című magyar lap pénteken közölt értesüléseit, de több forrás is elmondta, hogy az Aeroflottal “kormányszinten” tárgyalások folynak, s hogy a társaság képviselője pénteken jelen volt a Malév igazgató tanácsi ülésén, amelyen a cég megmentéséről volt szó.
Az orosz kormánynál a lapnak megerősítették, hogy a Malévról a tárgyalások már szeptember vége óta folynak. A kérdés először szeptember 30-án került szóba az orosz-magyar kormányközi gazdasági vegyes bizottság moszkvai ülésén, majd Viktor Zubkov orosz első miniszterelnök-helyettes és Veres János magyar pénzügyminiszter december 10-én tárgyalt másodszor a kérdésről, mivel az Abramovics által létrehozott AirUnion szövetség (több társaságának) leállása után a Malévval szemben vállalt kötelezettségeket már nem teljesítették időben.
Decemberben Zubkov a magyar félnek stratégiai partnerként javasolta az Aeroflotot és ez megfelelt a magyar félnek. “Számunkra az volt a fontos, hogy megmutassuk: Oroszország érdekelt a Malév-tulajdonrész megtartásában” - mondta az orosz kormányforrás, s hozzátette, hogy a vagyonrész struktúrájával kapcsolatos részleteket “gazdasági szereplők” döntik majd el.
Az üzlet első lépcsője lebonyolódhat akár úgy, hogy Abramovics részvényeit eladják egyenesen az Aeroflotnak, akár úgy, hogy a pakett letétből átmegy a VEB tulajdonába, aztán átadják az Aeroflotnak” - mondta a lap forrása. Azon részvények kérdésében, amelyek az Abramovicshoz kapcsolódó magyar struktúrák tulajdonában vannak, később döntenek - mondta az illető. Az Aeroflot ügyeiben jól tájékozott forrás nem zárta ki, hogy név szerint e struktúrák maradnak a tulajdonosok, de immár a VEB, vagy az Aeroflot érdekében.
A VEB felügyelő bizottságában egy forrás megerősítette a lapnak, hogy a banknak szándékában áll a Malév részvényesévé válni, s hogy tárgyalásokat folytat az Aeroflottal. Az illető szerint a pakett átadásának időpontja és az Aeroflottal való együttműködés paraméterei egyelőre nem ismertek.
Az Aeroflotnál viszont azt tudta meg a lap, hogy a társaság nem szándékozik megvásárolni a Malév tulajdonrészét, mivel a magyar társaság adóssága 150 millió dollárra rúg, s vesztessége 2007-ben 82 milliót tett ki. A forrás szerint arról van szó, hogy a VEB - miután a Malév pakett a tulajdonába kerül - felbéreli az Aeroflotot irányító társaságként. Jelenleg a VEB az átvilágítási vizsgálatot folytatja a Malévnál, s ennek lezárása után fogják a partnerek véglegesen kijelölni a lehetséges együttműködés paramétereit.
A VEB felügyelő bizottságánál nyilatkozó forrás azt is megjegyezte: eredetileg érdeklődött a pakett iránt a Rostechnologii állami korporáció is - amely az AiRUnion tulajdonrészeinek és számos állami légitársaságnak az összevonásával létrehozta a Roszavia légitársaságot, de a magyar fél megrémült a korporáció hírnevétől, mivel az a haditechnikával foglalkozó Roszoboronexport alapján jött létre, és az Egyesült Államok nemzetközi szankciókat léptetett életbe ellene.
Alekszej Szinyickin, az Aviatranszportnoje Obozrenyije című repülésügyi szaklap főszerkesztője úgy nyilatkozott: a Malév ugyan problémás társaság, de az Aeroflot az adott helyzetben nem zárkózhat el az üzlettől. Ugyanakkor a Malév jelentős műszaki és repülőgép-javító szolgáltató bázisa vonzó lehet az orosz társaság számára. Egy másik szakértő hozzátette: ha az Aeroflotnak a Malév mellett sikerült privatizálni a cseh CSA légitársaságot is, nagy lehetőségei nyílnak az európai piacra való kilépésre.
A kereskedelmi területen új vezérigazgató-helyettessel erősödött a Malév felső vezetése, aki korábban diszkont légitársaságok menedzsmentjének volt a tagja.
A Malév a kereskedelmi területét az eredményesség érdekében még tavaly két kulcsfontosságú területre osztotta. Nemes Anikó kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettesként már az új szervezeti struktúra kialakításától irányítja a légitársaság értékesítési és marketing tevékenységét. Karim Makhlouf pedig január 1-től tölti be a kereskedelmi tervezési vezérigazgató-helyettesi pozíciót.
Nemes Anikó 2008. május 1-től a Malév stratégiai és kereskedelmi-, majd júniustól, - a szervezet átalakítását követően - a kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettese, megbízottként pedig a tavalyi év végéig a kereskedelem-tervezési területet is irányította.
Nemes Anikó 1992-óta dolgozik a Malévnél. Az eltelt évek során különböző pozíciókat töltött be. Vezetett a vállalat átalakítására irányuló projekteket. Dolgozott külső, neves légitársasági tanácsadó cégekkel, amelynek révén megismerhette az iparági jó gyakorlatokat, valamint munkamódszereiket.
2002-től a Malév Express regionális leányvállalat ügyvezetője volt. Tapasztalatot szerzett stratégiai project igazgatói munkakörben a diszkont légitársasági üzemelés területén is. Rövid kitérőt követően 2005 májusában tért vissza a Malévhez, a oneworld csatlakozási tárgyalások vezetéséért és az ezzel összekapcsolódó feladatok Maléven belüli koordinálásáért felelt. 2008-ban a Malév kereskedelmi területének vezetőjévé nevezték ki.
Karim Makhlouf feladata többek között a légitársaság árképzésének és a hálózattervezésének, valamint szövetségi és nemzetközi kapcsolatainak irányítása. A széleskörű nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező vezérigazgató-helyettes irányításával a Malév még jobban ki tudja használni kereskedelmi lehetőségeit és eszközeit a dinamikus értékesítés érdekében.
A német szakember közel két éven át 2008 januárjáig volt a Sky Europe kereskedelmi vezérigazgató-helyettese. A Sky Europe-hoz történő csatlakozása előtt a Germanwings német légitársaságot alapító menedzsment csoport tagja volt, ahol egy hatékony marketing és értékesítése stratégia bevezetésével hozzájárult a nyereségesség eléréséhez.
Karim Makhlouf korábban a TUI Csoportnál hálózatfejlesztési igazgatójaként dolgozott, ahol feladatai közé tartozott a Hapag-Lloyd Express (HLX) low-cost légitársaság átfogó stratégiai tervezése.
További 8 évnyi menedzseri tapasztalatot szerzett a Lufthansa-nál, ahol az európai útvonalhálózat tervezési és kereskedelmi területekért felelős vezetője volt, projektmenedzserként pedig további más pozíciókat töltött be.
Karim német állampolgár. Németül, angolul, franciául és spanyolul beszél.
(Malév Zrt sajtóközleménye)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Malév - alapadatok légitársaságunkról. Elismerések, díjak
Megszületett a megállapodás – 26,7 milliárd költségvetési forint és 4,66 milliárd forint apport összegért 95 százalékban állami tulajdonba kerül a Malév
Jól járt a Malév a oneworld tagsággal, legalábbis a tavaly tavaszi adatok szerint. Vajon most mi a helyzet?
Mi is a One World légiszövetség, amelynek légitársaságunk közel két éve tagja