Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az akár önállóan is életképes Malév-leányvállalatok elsorvasztása indokolatlan, gyanús
A Malév GH legtapasztaltabb alkalmazottait szabályos, átgondolt leépítési terv nélkül teszik lapátra, miközben a helyükre korábban kölcsönzött státuszban dolgozókat vesznek fel, visszadátumozott szerződésekkel. Ezzel értelmetlenül szórják a milliókat végkielégítésekre is.
2012. február 10-én váratlanul hazaküldték pénteken a Malév Ground Handling (GH) járműkarbantartó részlegén dolgozó saját alkalmazottakat, de az alvállalkozó Tisza-Mobil Kft. emberei maradhattak - értesült a HavariaPress.
Limburger Lóránt vezérigazgató hazaküldte a Malév GH földi kiszolgálócég saját alkalmazottait, a járműkarbantartó részlegről, de az Tisza-Mobil Kft. alvállalkozó cég emberei maradhattak. A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) értesülése szerint, a cég a 2009-es sztrájkig, évente mintegy 200 millió forintot, azóta 30-40 millió forintot keresett a Malévnak végzett munkáért.
Az egyre jobb helyzetbe kerülő Kft., a Malév GH mellett az egyetlen vállalat, amely speciális vontatók, jégtelenítő gépek, áramfejlesztő kocsik, pneumatikus indítók javítását el tudja végezni. A Tisza-Mobil Kft. és alvállalkozói biztosítottak a munkabeszüntetés letörésére sztrájktörőket, akik egy részéről később a Munkaügyi Főfelügyelőség megállapította, hogy feketén voltak alkalmazva.
A LESZ álláspontja szerint a földi kiszolgálást végző, számos légitársaságot kiszolgáló, eddig minden évben nyereséges Malév Ground Handling Zrt-nél semmi sem indokolja az ésszerűtlen leépítéseket, hiszen a megüresedett kapacitással inkább ügyfeleket kellene szerezni, kedvező ajánlatokkal. A cég dolgozói akár átmeneti áldozatokra is készek lennének a munkahelyek megmentéséért. Azonban Limburger Lóránt, aki a Malév-csoport mellett a GH vezérigazgatója is, a nemzetközi színvonalú és versenyképes szolgáltatásokat nyújtó cég elsorvasztása mellett döntött, ahelyett, hogy megmérkőzött volna a konkurenciával, leginkább saját korábbi munkaadójával, a Celebi GH-val.
Megkezdődtek a munkavállalókkal kapcsolatos létszámleépítési tárgyalások a cégnél. A 750 dolgozóból mintegy 400-450 főnek kötnének útilaput a talpára. Azonban ezt is megmagyarázhatatlan jelenségek kísérik. Nem készült valódi leépítési terv, nincs átgondolt elv-rendszer és kritérium-lista, hogy milyen szempontok alapján válnak meg valakitől, vagy sem. A „HR-es vezető” elmondása szerint a fő rendező elv: „melyik vezető kivel akar dolgozni”.
A legtapasztaltabb kollégák elküldésével párhuzamosan alkalmazotti státuszba vettek folyosói pletykák szerint mintegy harminc főt, aki korábban kölcsönzött munkavállalóként dolgozott a cégnél. Ez a kollektív leépítésre vonatkozó szabályok megkerülése, amelyet a munkaszerződések visszadátumozásával játszottak ki. A LESZ álláspontja szerint ez a lépés etikátlan, és tovább fokozza a dolgozók érthető feszültségét. Ráadásul, a lépés értelmetlenül okoz sokmilliós költséget a tulajdonosnak, hiszen az elküldött embereknek végkielégítést kell fizetni.
Eközben a Malév GH vezetősége, menedzsmentje változatlan létszámban „dolgozik” tovább. Úgy tűnik, saját embereit helyükön tartaná Limburger. A szakszervezet azt is nagy megütközéssel tapasztalta, hogy néhány napja a saját alkalmazottakat hazaküldték a jármű-karbantartási osztályról, miközben a Tisza-Mobil Kft. nevű, az évek alatt folyamatosan a Malév GH rovására terjeszkedő alvállalkozó emberei a munkahelyen maradhattak és tovább növelték a vállalkozás felé fennálló fizetési kötelezettséget.
A LESZ szeretné minden érintett, és a közvélemény figyelmét is felhívni, hogy a földi kiszolgálás – a Malév-csoport leginkább életrevaló ágazata – leépítésével az egész magyar polgári repülés sírját ássák. Ha a szakembergárda és az eszközpark oda lesz, az nehezebbé és sokkal költségesebbé teszi az újrakezdést a repülőtéren. A Malév GH leépítésével ezekben a napokban is százmilliós károk érik a tulajdonos magyar államot, és valószínűleg évtizedes versenyhátrányba kerül a budapesti légikikötőben a legjobb szakemberekkel dolgozó Malév GH. A „betonon” egy török és egy ír cég marad. Előbbi ellen az ENSZ Munkaügyi Világszervezete folytat vizsgálatot, utóbbi pedig 16 órás műszakokkal híresült el a dolgozók körében.
lesz.org.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Lucanapon sztrájkolnak a Malév GH dolgozói Ferihegyen