Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Ferihegyi Nemzetközi Repülõtér Budapest egyetlen
repülõtere, Magyarország öt nemzetközi repülõterének egyike. Nevét
Mayerffy Ferencrõl, a környék egykori bérlõjérõl kapta a XIX. század
közepén. 16 km-re, délkeletre fekszik a fõvárostól. A repülõtéren
található három terminálról (1, 2A, 2B) jelentõs számú nemzetközi járat
indul, fõleg Európa nagyvárosaiba, de Ázsiába, Észak-Amerikába és a
Közel-Kelet országaiba is.
Terminál történet: 1939
szeptemberében, miután a város légiforgalma kinõtte a budaörsi
repülõtér nyújtotta lehetõségeket, pályázatot írtak ki a ferihegyi
repülõtér építésére. A beérkezett pályamunkák közül ifjabb Dávid Károly
lett a nyertes, aki tervében egy olyan vasbeton szerkezetû téglaépület
alaprajzát álmodta meg, melynek felülnézeti képe egy repülõgép volt. A
gép törzse az indulási-érkezési csarnok, vízszintes vezérsíkja a város
felõli homlokzat, szárnyai pedig a felszálló mezõ felé nézõ emeletes
épületrészek. Az épülettömb kifutópályára nézõ frontjára Dávid
kilátóteraszt és terméskõ borítású oszlopokon álló két irányítótornyot
is tervezett, ezek mintázták a képzeletbeli repülõgép motorjait. Ezzel,
Ferihegy 1-es terminálja a maga idejében Európa egyik legmodernebb
repülõterének számított.
A II. világháború rombolása után a
repülõteret 1950. május 7-én nyitották meg, noha egyes részei csak
késõbb lettek készen. Eredetileg a Maszovlet (Magyar Szovjet
Légiforgalmi Rt.) számára építették, ami a Malév jogelõdje volt.
Ferihegyrõl az elsõ nyugatra induló menetrendszerinti járat a Malév
bécsi járata volt, míg az elsõ nyugati légitársaság, amely járatot
indított Budapestre, a KLM holland légitársaság volt.
Ferihegy
1 a nyolcvanas évekre már nem bírta a terhelést, ezért miután
felavatták a Ferihegy 2B-t is, Ferihegy 1-en már csak teher- és
kisgépes forgalom, valamint kormányzati különgépek fogadása folyt.
Ferihegy nagy része ekkoriban fõleg irodaházként funkcionált, a XXI.
század elsõ éveiben ugyanis csökkent a forgalom. A 2000-ben mûemlékké
nyilvánított épülethez tartozó repülõtéren, 2003-ban az ún. fapados
légitársaságok színre lépésével a forgalom ismét jelentõsen növekedni
kezdett, és újra megnyitották a Ferihegy 1-et, ami így is egyszerre
csak egy járatot volt képes kezelni.
2004 októberében
kezdõdött több hónapos mûemléki felújítás, a Budapest Airport Kft.
megbízásából készült. A munkálatok során igyekeztek megõrizni az épület
eleganciáját, fõképp azzal, hogy sok üveget használtak, mely amellett,
hogy légiessé teszi a modern részeket, kiemeli a márvány és mészkõ
burkolatokat. A korabeli hangulatot a fõ váróterem falaira elhelyezett
barnás képek, bútorok idézik, valamint az a kávézó, melyet a korabeli
fényképek alapján hajszálpontosan rekonstruáltak.
A mûemlék
jelleg és az épület adottságai azonban, számos szolgáltatást nem
tesznek lehetõvé, nincs külön tranzit az átszálló utasok számára,
csomagok továbbítása nem megoldható, hely hiányában nem tudtak
kialakítani külön business és VIP várót sem. Éppen ezért elsõként csak
diszkont légitársaságok jelentkeztek a terminál használatára. A
Budapest Airport Rt. a következõ légitársaságokkal kötött szerzõdést:
easyJet, Germanwings, Malmö Aviation, Norwegian Air, SkyEurope,
Sterling, Wizzair.
Mindent összevetve egy klasszikus és
barátságos repülõteret kaptunk, ahol szépen kivitelezett terekben
mozoghatunk és némileg bepillantást nyerhetünk abba a világba, ami a
repülés élményét a negyvenes években jellemezte.
Forrás: Ferihegy Airport
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A reggel 6 órás fapadosokhoz is könnyen kijuthatsz a Nyugati pályaudvarról közlekedő vonattal
Színes: Üvegfallal védett repülőgépek és költöző fák Ferihegyen
Repülőgépet mintáz a Ferihegyi repülőtér régi, 1950-ben átadott épülete