Ferihegy repülőtér: Ferihegyen épül az Aeroflot budapesti cargo bázisa meg egy kis Malév cargo történelem

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Egy 2008 márciusi MTI hír alapján:

 

Az orosz Aeroflot légitársaság cargo üzletágának vezetői a napokban Budapesten tárgyaltak a Budapest Airport Zrt. menedzsmentjével arról, hogy az orosz légitársaság közép-európai cargo bázisát Ferihegyen hozná létre - erősítette meg Szollár Domokos, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. kommunikációs vezetője az MTI értesülését.

 

 

Szollár Domokos hozzátette: megállapodás még nem született, de a Budapest Airport Zrt. örömmel fogadna egy ilyen lépést. A szóvivő hozzátette: ez is mutatja az érdeklődést a cargo fejlesztések iránt.

A Budapest Airport "Cargo Város" elnevezésű projektjének keretében várhatóan még az év vége előtt megkezdik a légi áruszállítás fejlesztését. Az első ütemben -  megduplázva a jelenlegi évi 80 ezer tonna kapacitást - 2009-2010-re 160 ezer tonna éves kapacitású cargo bázist építenek.

A második fázisban, 2014-re a kapacitást 191 ezer tonnára bővítik, míg a harmadik ütemben a fejlesztések eredményeként 2020-tól évente 268 ezer tonna árut kezelhetnek Ferihegyen.

 

 

A bud.hu oldalán konkrét időpontok nélkül ezt olvashatjuk:

 

 

Az új légi áruszállítási központot közvetlenül a 2-es terminál mellett építi meg a Budapest Airport (BA). A bázis nemcsak a repülőtér, de az egész budapesti régiót kiszolgálja majd.

 

A ferihegyi repülőtér egészen kiváló földrajzi adottságokkal rendelkezik: minden jelentősen közép-kelet-európai város és a Balkán egy 600 kilométer sugarú körön belül található meg. Az új bázissal a Budapest Airport a térség meghatározó logisztikai és áruelosztó központjává válhat.

 

Egy másik nagy előnye, hogy több mint 70 hektáron terül majd el az új központ, a repülőtér kerítésén belül és bőségesen van még hely a további terjeszkedésre, melyhez nem szükséges újabb földterületet vásárolni.

 

2012-re a BA akár éve 132 ezer tonna légi árut lesz képes kiszolgálni. További versenyelőny, hogy a budapesti repülőtér nagyon fejlett úthálózattal bír. A 2009-es nyári menetrendben 34 menetrendszerint közlekedő légitársaság kínál 84 desztinációt.

A Cargo város multi funkciós lesz: otthont ad légi áru szállítási cégeknek, közúti fuvarozóknak és a földi kiszolgáló vállalatoknak is.

 

 

 

 

 

2009-ben elkezdődik a Cargo City építése, amelynek első szakaszában közel háromszorosára nő a raktárterület, 2025-re pedig már évi 268 ezer tonna légiáru fogadására is képes lesz a jelenleg 65 ezer tonna cargót kezelő Ferihegy.

 

A BUD Future program keretében a BA 2011-ig, 65 milliárd forintot költ Ferihegy fejlesztésére. Robert Ryan Ferihegy és a vidéki légikikötőket összehasonlító bemutatójában elmondta, hogy a ferihegyi repülőtér földrajzi helyzete szinte tökéletes, hiszen 600 kilométeren belül találhatók Közép- és Kelet Európa, valamint a Balkán legfontosabb városai.

 

A sikeres cargo bázis második feltétele a jó járathálózat, ami Ferihegyen szintén rendelkezésre áll, az idén nyáron 36 menetrendszerinti légitársaság kínál 100 közvetlen desztinációt Budapestről. Elengedhetetlenül szükséges, hogy a BA rendelkezzen hosszú távú járatokkal is, hogy Ázsiából, illetve Észak-Amerikából ide érkezhessen a légiáru. Jó hír, hogy New York, Toronto, Peking, Bangkok és Hong Kong mellett legújabban már Tajvanból is érkezik cargo a magyar fővárosba, hiszen a Cargolux február végétől heti két járatot üzemeltet Taipei-ből. A fejlődésnek a kifutópályák szinte korlátlan kapacitása és a felhasználható terület nagysága sem szab gátat, ám az infrastruktúrát még fejleszteni kell.

 

A Cargo City a 2-es futópálya melletti 70 hektáros területen fekszik majd, itt épülnek fel a földi kiszolgálók, a nemzetközi logisztikai cégek, valamint a közúti szállítmányozók csarnokai.

 

A BA a leendő bérlőket is bevonja a tervezésbe, hogy az igényeiknek megfelelő, egyedi csarnokok épüljenek. Európában szinte egyedülálló módon a bázis közvetlenül az előtér mellett és az M0-ás autópálya közelében kap helyet. Nagy előny, hogy a Cargo városnak szánt 70 hektáros terület a repülőtér kerítésén belül van, mert így nem kell újabb földeket vásárolni és a bővítésre is bőven jut hely.

 

A szükséges fejlesztésekkel valóra válthatjuk a meglévő logisztikai lehetőségeket, és a Ferihegyet Közép-Európa egyik legfontosabb elosztó központjává fejleszthetjük.” – mondta Robert Ryan, a BA-nak dolgozó T&L Logistic szakértője.

 

Robert Ryan azt is elmondta, hogy ma a Magyarországra érkező áruk nagy része soha sem fordul meg Ferihegyen, pedig a repülőtér adottságai lehetővé teszik, hogy Európa egyik legjelentősebb elosztó központját hozzuk létre.  .

 

Jelenleg egyetlen Boeing-747-es cargo gép számára is csak némi „trükközéssel” lehet helyet találni, de 2010-re, vagyis a három lépcsős fejlesztési terv első szakaszának végére már akár négy gépóriás is egyszerre elfér a modern cargo terminálok előtt.

 

Az első fázisban a jelenlegi 10 ezer négyzetméteres raktárterület közel a háromszorosára bővül, amit 8000 négyzetméter iroda egészít ki. 2010-re a repülőtér évi 132 ezer tonna légiáru kezelésére lesz képes. Komoly előny a vetélytársakkal szemben, hogy Ferihegy máris fejlett útvonalhálózattal rendelkezik. A konferencián az érdeklődő cégek képviselői is elmondták, hogy mit várnak a BA cargo fejlesztésétől és milyen ötleteik vannak a létesítmény kialakítására. „A cargo város sikere egyben a repülőtér, sőt a magyar gazdaság sikere lenne.

 

Nagyon fontos, hogy bevonjuk a tervezési munkába azokat, akik a bázist nap mint nap használni fogják, függetlenül attól, hogy átteszik-e ide a központjukat, vagy a repülőtéren kívül üzemelnek tovább. Hiszen a magyar cargo közösség és a repülőtér csak együtt boldogulhat. Olyan bázist építünk, amely segítségével ismét felszálló ágba kerülhet a magyarországi légiáru ipar” – mondta René Droese ingatlanfejlesztési igazgató.

 

 

Az mfor.hu pedig ugyanakkor, 2008. máriusában így tudósít:

 

 

A legnagyobb teherszállító gépeket is gond nélkül ki tudja majd szolgálni az a cargo-bázis, amelynek építése legkésőbb 2009 elején kezdődik meg Ferihegyen, hangzott el egy szerdai logisztikai konferencián.

 

 

BA: jöhetnek az óriásgépek

Kiemelte, hogy a beruházásnak köszönhetően a BA két éven belül a világ legnagyobb repülőgépeit is képes lesz kiszolgálni. Ezek az óriásgépek egyébként elvileg már most is leszállhatnának Ferihegyen (az utasszállítók közül az Airbus A380-as is), ám kiszolgálásuk meglehetősen nehézkes lenne - többek között a forgalmi előtér szűkössége és a repülőgép-állóhelyek alacsony száma miatt. Ennek megváltoztatása érdekében a forgalmi előteret kibővítik és a gurulóutakat is fejlesztik, tette hozzá Robert Ryan.

Megjegyezte: a BA a világ egyik legforgalmasabb repülőterénél, a londoni Heathrownál is nagyobb területen (1515 hektáron) terül el, ami kiváló kiindulási pontnak számít a fejlesztések tekintetében. A légikikötőt üzemeltető társaság egyébként azt tervezi, hogy az áruszállító-bázis mellett - már nem a BA birtokán belül - egy logisztikai parkot is létre hoz majd, aminek érdekében már el is kezdték a tárgyalásokat a terület tulajdonosával. „A cargo-fejlesztésnek 2010-re mindenképp meg kell valósulnia, erre felméréseink szerint az ügyfelek részéről is nagy igény mutatkozik” - tette hozzá végezetül Robert Ryan.

 


És a végére egy kis Cargo történelem

 

A teherszállítás területén a Malév megalakulását követően jelentős fejlődés mutatkozott. Az Il-18-as kereskedelmi terhelhetősége több volt, mint a Li-2-es maximális felszálló tömege. Napjainkban már csak kevesen emlékeznek a primőr zöldség és gyümölcs szállításaira. Ekkor a környező, főleg az északi, valamint a szocialista berendezkedésű országokba szállítottak zöldséget, friss málnát, földiepret, szőlőt.

 

A kecskeméti katonai repülőtéren a 60-as évek közepén gyakran megfordultak az utas ülésektől megszabadított, teherszállításra befogott Il-18-as gépek, amikor barackot vittek Londonba. A típus egyre gyakrabban repült távoli országokba a Magyar Vöröskereszt segélyszállítmányaival.

 

Az elkövetkező évek során a vállalatnál kísérletezték ki először a szocialista országok légitársaságai közül az élő állatok, főleg a napos és tojójércék repülőgépen történő szállítását. A gépek már az 50-es években is szállítottak élőállatokat Budapestre, pl. Londonból tenyész sertéseket, melyek a közbenső leszállással tarkított, 6-7 órás út során a nyugtató hatása alól szabaduló, egyre virgoncabbá váló állatok alkalmanként kiszabadultak ketreceikből és bizony olykor-olykor nem kis galibát okozva tették a légiutat felejthetetlenné a személyzet számára. Igazi kuriózumként, még a 60-as évek közepén egy Il-14-es fedélzetén, alkalmi légiutasként egy delfin is utazott Budapestre. Később rendszeresen szállítottak különféle árut, többek között előhűtött, fél bárányt, keltető tojást, élő békát is. 1989-től a teherszállítás az Il-18-as típus forgalomból való kivonása után már csak a menetrendszerinti járatokon történt.

Címkék: aeroflot budapest cargo ferihegy

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Szinai János üzente 14 éve

Kedves Klári! Örülök, hogy sikerült Kapcsolatba kerülnünk mert Te vag az egésznek az Atya, anyja! Légitündére!
Tehát ée már mindenkivel felvettem a kapcsolatot és nagyon jól állunk, de a BA -Hochtief-hez csak egyszer meheteünk. Ezért aztmég jobbna elő kell készíteni. Most áll szervezés alatt. közben egy Ferihegyi Repülőtér és Térsége Fejlesztési Társaság alapítása amelyben résztbennének.
a határos önkormányzatok (xVII. XVIII, Vecsés Gyál, Üllő, Ecser, Maglód+ a Főváros+a BA Zrt- Hochtief mint üzemeltető+a Térségben már tulajdonban lévő nagy hazai és nemzetközi nagy és ismert Fejlesztők, a terület Tervezői éa persze a MAGYAR ÁLLAM mint a tulajdonos. Most e Fejlesztési Társasság mielőbbi megalapításán dolgozunk mert már 2005-óta rengeteg idöt elfecséreltümk a smmire ezért most már csak nagyon konkrét és nagyon jelentős szakmai, társadalmi és politikai támogatást várunk, hogy még a tavasszal felálljon a fejelsztéseket koordináló segítő íráynító ífejelsztési társasság a,mely a lehető legoptimálisabb és leggazdaságossabb Repülőtér fejleztést eredményezne, célozna, hogy mi legyünk a Közép Európai Légi REGIONÁLIS KÖZPONTJA ebben a válságos időben ez a legkecsegtetőbb kitőréis lehetősége az országnak és a Repülőtér Térségének egyaránt iTT és MOST a Repülőtéren!:
Ki kellene alakítani egy közvetlenebb kapcsolatot is éppen az eredményesség és a szorító idő miatt. Mert jön az EU!.MÁR ITT ÁLL és Mi iis íii állunk a kapuban, a kapunkban!
János

Válasz

B Klári üzente 14 éve

János! Mielőtt egyeztetnél a BA-val, vedd fel a kapcsolatot, ha még nincs a Vállalkozók Közép-magyarországi Regionális Szövetségével.
http://www.ferihegyregio.hu/ vagy ferihegyregio@vesh.hu
valamint a Bp. XVIII. kerületi kollégáddal (főépítész). Neki különben is jók a kapcsolatai a reptérrel. Közösen alakítsatok ki egy álláspontot, amit tolmácsolhatunk a reptér vezetőségének. Az RRI és HungaroControl is valamilyen szinten érintett, de legfőképpen a Cargo, a logisztikai terület.

Válasz

Szinai János üzente 14 éve

Hej!
A cikk ls a hír mindenképpen 2008-évi tehát korrekt infonak nem tekintehtő. Mivel Vecsés Főépítésze vagyok minden Repülőtér belső lecsekolt info jól jön a Vecsés -BA Zrt -Hochtief fejlesztési tárgyalásokhoz.
2006 májusa?! óta az alapvető baj a BA Zrt mindenkori tulajával (BAA, majd Hochtief), hogy görcsösen nagyon bután és szakmailag teljes nonszenszként indokolatlanul RAGASZKOIDNAK?!, HOGY MINDEN REPÜLŐTÉRI FEJLESZTÉS CSAK A REPÜLŐTÉR KERÍTSEN BELÜL VALÓSÍTANAK MEG!
Ez egy nagy? ÓRIÁSI szakmai híba!!!!!!!!!!!!!
Mert minden a Repülőteret kiszolgáló közlekedési és közmű infrastuktura fejlesztésre ÉPPEN a Repülőtér fejlesztése miatt vált, VÁLIK szükségessé (TÖBB UTAS+ TÖBB LÉGIÁRÚ = Nagyobb megnövelt közlekedési és közmű infrát igényel(ne?!) ERGO ezekhez az nfrastrukturális fejleszetésekbe a Magyar Állam mint főtulajdonos mellett bizony a Hochtiefnek is be kel szállni MERT különben egyszerűen nem fognak tudni a REPÜLŐTÉRRE SE BE SE KIJUTNI a légiutasok.
Lásd a mai mindennapos reggeli déli és délutáni óriási forgalmi dukók MÁR MA IS!
És akkar még nem szóltam a 2011-es EU-S elnökség idejére várható óriási forgalomnövekedéssel.. Nehogy csak akkor térjenek észre a illetékesek!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Bizony a Repülőtérnek EGYÜTT KELL MŰKÖDNIE a Repülőtérel határos Vecséssel, Üllővel végül Ecserrel és az ott már 2-300 ha-os NAGY fejlesztési területekkel rendelkező legnagyobb hazai és nemzetközi Fejlesztőkkel MÁSkülönben NEM FOG MENNI!!!!!!!!!!!!!!
És legkésőbb AKKOR BIZONY K.......... NAGY NEMZETKÖZI BOTRÁNY LESZ !!!!
jianizs!

Válasz

B Klári üzente 14 éve

Hogy áll a Cargo City? Tudsz róla valamit?

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu