Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Budapest legnagyobb nemzetközi repülőtere forgalmának nagy részét adó 2-es terminál, melyhez csatlakozik pár hét múlva az újonnan átadásra kerülő SkyCourt épületrész is, jelenleg csak gépkocsival és autóbusszal érhető el. A fejlesztési tervekben azonban már megvan a vasútállomás helye.
|
|||||
A turisztikai iparág és az egész magyar gazdaság kiemelt érdeke a budapesti repülőtérhez kötődő közúti és tömegközlekedési infrastruktúra fejlesztése, ehhez akár az Új Széchenyi-terv részeként, akár más forrásokból eszközöket kell biztosítani. Egyebek mellett ezzel a felhívással fordult a parlament Sport és Turizmus Bizottsága Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszterhez, miután a testület ferihegyi kihelyezett ülésén megismerkedett a Budapest Airport fejlesztési terveivel és a rövidesen megnyíló SkyCourt (Égi Udvar) terminálépülettel.
A testület a napirend megtárgyalását követően határozatot fogadott el, amelyben felkérte a kormányt, hogy tegyen lépéseket az ország egyetlen jelentős nemzetközi repülőterének korszerű felszíni összeköttetésének fejlesztése, a ferihegyi gyorsforgalmi út mentén tapasztalható rendezetlen állapotok felszámolása érdekében.
Ezzel
tovább bővült az a széleskörű összefogás, amely a budapesti repülőtér
és a helyi önkormányzatok, valamint érdekelt környékbeli vállalkozások
részvételével jött létre.
Az ülésen Jost Lammers, a repülőteret
üzemeltető Budapest Airport vezérigazgatója tartott átfogó tájékoztatót a
folyamatban lévő nagyszabású beruházásokról, kiemelve, hogy a
privatizációs szerződésben vállalt 261 millió eurós beruházások 82%-át
már megvalósította a Budapest Airport. A bizottság tagjai szinte
egybehangzóan elismeréssel szóltak az elmúlt évek repülőtéri
befektetéseiről. A Budapest Airport vezetésével egyetértésben kiemelten
fontosnak nevezték a repülőtéren kívüli infrastrukturális
fejlesztéseket, amelyekhez felajánlották segítségüket is. Az ülésen a
Budapest Airport ismertette a 2012-re tervezett Cargo Város tervét, majd
végül a helyszínen mutatta be a képviselőknek az új 2-es
terminálépület, vagyis a SkyCourtot, amely újabb aktualitást ad a
kapcsolódó közúti fejlesztéseknek.
„A repülőtér megközelíthetőségét
is érintő infrastruktúra-fejlesztést a Budapest Airport korábban már
több alkalommal is sürgette, azonban a közös gondolkodáson túl lényeges
eredmény eddig nem született.” – jegyezte meg az ülést követően Jost
Lammers, majd hozzátette: „A bizottsági ülés tapasztalatai alapján a
Budapest Airport bízik abban, hogy végre megkezdődhet a valódi közös
munka az úthálózat fejlesztése érdekében, amely nem csak a repülőtér
számára fontos, hanem a dél-pesti régió, a magyar turisztikai ágazat és
az egész magyar gazdaság hasznára válhat.” - jelzi beszámolójában a turizmus.com
A bizottság kihelyezett ülésén arról tájékozódott, hogy miként alakulnak
a cég ferihegyi fejlesztései. A koncessziós szerződésben vállalt 260
millió euró - mintegy 65-70 milliárd forint - fejlesztés 82 százaléka
készült el eddig - ismertette az adatokat a vezérigazgató. A március
27-én nyíló, a 2-es terminál két szárnyát összekötő SkyCourt (Égi Udvar)
20 milliárd forintba került, és a jelenlegi évi 8 milliós
utasforgalommal szemben képes akár 15 millió utast is kiszolgálni -
mondta el a helyszíni bejáráson a képviselőknek Hardy Mihály, a BA
szóvivője.
A BA tavaly 8,2 millió utast szállított, ezek 40
százaléka magyar. A légi személyszállítás sajátossága, hogy 1 százalék
GDP növekedés 2 százalékkal növeli az utasok számát, de ugyan ez az
arány fordítva is igaz. A vezérigazgató a tavalyi 1,2 százalékos utas
szám növekedés után idénre már 5,4 százalékos növekedést (8,7 millió
utast) valószínűsített. Az előrejelzés szerint 2015-ben már 11,1 millió
utas fordul meg Ferihegyen.
Arról is tájékoztatta a
képviselőket a vezérigazgató, hogy a repülőterek 20 éve még egyáltalán
nem költöttek reklámra - megtették azt a légitársaságok - ma viszont már
elengedhetetlen vonzóvá tenni magukat. A BA például minden új célpontra
repülő légitársaságnak egy évre elengedi a leszállási díjat, majd
fokozatosan, csak 5 év után kéri a teljes összeget.
A
képviselők leggyakrabban a repülőtér zajosságát emlegették. A
vezérigazgató bemutatta a hamarosan megépülő új - aktív védelmű -
hajtómű indító tervét, amely jóval csendesebb lesz a jelenleginél. A BA
másik terve, hogy logisztikai létesítmények építésével növelje az
áruszállítást, és magához vonzza a magyarországi termelőket. Például a
komáromi Nokia nem Ferihegyen, hanem a bécsi repülőtéren adja fel a
messzire küldött telefonjait.
A 24 ezer négyzetméteres
SkyCourt a nyári menetrend bevezetésével kezd működni. A csomag feladás
továbbra is az 1-es, illetve a 2-es terminálon történik, majd a
biztonsági ellenőrzés helye lesz az új épület. A galériás térben 39
bérlő működtet üzleteket, éttermeket. A beszállás továbbra is a két régi
terminálon keresztül történik, de az utasok számának emelkedésével
folyamatosan lehet újabb beszálló folyosókat építeni -ismertette a
képviselőkkel a bővítés funkcióit a szóvivő.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Zökkenőmentesen sikerült az 1. terminál bezárása
Vádat emelnek a Budapest Airport-ügyben
Budapest Airport: megdőlt a nyári forgalmi csúcs
200 szobás szállodát építenének a Liszt repülőtéren