Ferihegy repülőtér: Mi az a PAPI és mért tesztelték tavaly év végén?

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Tudják, hogy mi segíti a legjobban a pilótákat leszállás közben? Nem, nem a radar, a toronyból bejelentkező légiirányító, hanem a kifutópálya mellett lévő lámpák. Ferihegyen szombaton végezték a gépek leszállását segítő új fényrendszerek beállítását egy speciálisan erre a célra kialakított kisrepülőgéppel, az [origo] pedig ott volt a fedélzeten.

 

A napokban teljesen felújították a Ferihegyi repülőtér két kifutópályáját. Az aszfaltcsíkokat az eddig 60 méteresről az előírások szerinti 45 méteres szélességűre szűkítették és megtisztították a gépek által felhordott szennyeződéstől. A munka utolsó fázisaként szombaton délután szállt fel a ferihegyi betonról a Budapest Airport kötelékébe tartozó csehszlovák gyártmányú L410-es gép fedélzetén két pilótával, a repülőtér üzemeltető két munkatársával és az [origo] tudósítójával, mégpedig azért, hogy a fedélzeti műszerek segítségével a szakemberek beállítsák a felújított kifutópályák mellett működő irányító fényberendezéseket.

 

Fotó: Hajdú D. András [origo]

 

 

Ezek arra szolgálnak, hogy akár rossz időben, vagy gyengébb látási viszonyok között is segítsék a beérkező gépek pilótáit a leszállásban. A kalibrálást végző gép több mint egy órán keresztül körözött a futópályák felett, hogy ellenőrizze a fénytechnika működését. Munkájukat egy speciális berendezés segítette, amelyet 1996-ban közel 400 millió forintért vásárolt a BA.

 

Elsősorban a vizuális leszállító rendszert, a PAPI-t (Precision Approach Path Instrument) teszteltük a levegőben - mondta az [origo]-nak Barkóczi József, a BA navigációs területének csoportvezetője. A PAPI négy lámpából álló rendszere megtalálható mindegyik pályán a földet érési pontnál. Ha a pilóta túl alacsonyan közelíti meg a pályát, akkor piros fényeket lát, ha túl magasan, akkor fehér fények figyelmeztetik. Két fehér és két piros fény jelzi, ha a pilóta megfelelő szögben készül a leszálláshoz.

 

 

Fotó: Hajdú D. András [origo]

 

A PAPI fényei rendkívül rossz időjárási körülmények között is 7-8 kilométeres távolságból is jól láthatók. Az L410-esen elhelyezett mérőműszerek képesek tíz centiméteres pontossággal megállapítani, hogy a PAPI megfelelő adatokat közöl a pilótával.

 

Elég erős gyomor kell a kalibráláshoz, különösen, ha rossz időben kell repülnünk - mondta Barkóczi. A BA csapata azonban igen tapasztalt már, hiszen a ferihegyi repülőtér fénytechnikáinak folyamatos ellenőrzése mellett külföldön is számítanak a szakértelmükre. Ök végezték ugyanis a legtöbb horvátországi repülőtér, többek között Eszék, Zágráb, Rijeka, Pula és Dubrovnik repülőtéri berendezéseinek kalibrálását, sőt az amerikai hadsereg felkérésére dolgoztak Egyiptomban és Lengyelországban is.

 

Fotó: Hajdú D. András

 

 

A Budapest Airport egyébként összesen 800 milliót költött a pályák felújítására, s nemsokára elkészül a repülőtér 65 milliárdos fejlesztési programjához tartozó átszállófolyosó is.

 

[origo]

 

Címkék: felújítás ferihegy fénytechnika kalibrálás pálya

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu