Ferihegy repülőtér: Eladja az állam a repterünket (kép)

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Eladja az állam a repterünket

A nemzeti fejlesztési miniszter a 2011. június 10.-én hatályba lépett kormányhatározat alapján a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-n keresztül lehívta a privatizációs szerződésben kikötött eladási opciót, amelyet a magyar állam 2011. június 18-ig gyakorolhat. Így a részvényesi megállapodás alapján a kisebbségi csomagot a többségi tulajdonosnak kell megvásárolnia a privatizációs árfolyamon.

A vevő a Hochtief magyarországi leányvállalata, az Airport Hungary Tanácsadó Kft. (Ahuk). A közlemény szerint a többségi tulajdon visszavásárlására "nem nyílt lehetőség". Előző nap, a kormányhatározat megjelenése előtt a sajtóhírek még arról szóltak, hogy az állam nyáron visszaállamosíthatja a Budapest Airportot.

Pár hónapja adták át a 100 millió euróért kialakított új fogadócsarnokot, a Skycourtot, 80 ezer négyzetméter beton forgalmi előteret is építettek, felújították mindkét pálya fényrendszerét, korszerűsítették a közműveket mintegy 58 milliárd forint értékben.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a kormányhatározat hatálybalépésének napján közölte, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. magyar állami tulajdonban lévő 25 százalék plusz egy szavazatát a többségi tulajdonos Hochtiefnek kell megvásárolnia 36,6 milliárd forint nagyságrendű vételárért.

A kormány pályáztatás nélkül értékesíti az állami tulajdonrészt. A kisebbségi részvények eladási értéke papíron nagyságrendileg 36,6 milliárd forint. Igaz, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közleményében azt állítja, hogy az eladási opció jogának lejártával a privatizációs szerződésben megszabott, kötött eladási érték már nem garantált. Szakértők szerint azonban az eladási, illetve a vételi ár nagyságrendileg nagyobb lehet ennél az összegnél. Ezt támasztja alá az is, hogy a budapesti nemzetközi repülőteret üzemeltető BA Zrt. tulajdonosa, a német Hochtief-csoport, még azelőtt el akarja adni repülőtéri üzemeltető üzletágát, vagyis kiszáll mind a hat, általa működtetett légikikötőből, hogy a spanyol ACS - amely a Hochtiefben jelenleg 43 százalékos részesedéssel bír - felvásárolná a holdingot. A Hochtiefnek sem érdeke, hogy alkudozással húzza az időt. Ráadásul jobb áron értékesítheti tovább a BA Zrt.-t, ha 100 százalékos tulajdonként kínálhatja.
Veres János, volt pénzügyminiszter felhívta a figyelmet arra, hogy a Fidesz tavaly nyáron változtatta meg úgy a vagyontörvényt, hogy pályáztatás nélkül lehessen állami vagyonelemeket értékesíteni. Egy ilyen üzletrész, mint a BA Zrt. 25 százalék, plusz 1 szavazatos részesedésének valódi értéke úgy derülhetne ki, ha több igazi ajánlattevő jelölne meg vételi összeget - tette hozzá Veres.

Látta 894 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 12 éve

A Jobbik felszólítja a kormányt, hogy függessze fel a Budapest Airport (BA) Zrt. még állami tulajdonban lévő 25 százalékának privatizációját - jelentette ki szerdán sajtótájékoztatón Bertha Szilvia és Szilágyi György országgyűlési képviselők.

Bertha Szilvia hangsúlyozta: a Jobbik az Országgyűlés őszi ülésszakának kezdetén vizsgálóbizottság felállítását is kezdeményezi a privatizáció kivizsgálása érdekében, valamint feljelentést is tesznek hűtlen kezelés gyanúja miatt. Az ellenzéki politikus leszögezte: míg a Fidesz ellenzékben még azt hangoztatta:ha csak 1 százalék esély is mutatkozik a repülőtér visszaszerzésére, akkor azzal élni fog, ehhez képest most mindössze 36 milliárd forintért tervezi eladni a maradék részesedését a BA Zrt-ben.

Az ellenzéki politikusok elmondták: ráadásul a kormány a korábbi - 2005-ös - privatizációs szerződésben foglalt értékesítési kényszerre hivatkoznak, valamint arra, hogy a meglévő részesedés nem biztosít részvételt a stratégiai döntésekben. Ehhez képest Bertha Szilvia kiemelte: a kormány néhány hete költött 400 milliárd forintot egy ehhez hasonló mértékű tulajdonrész megszerzésére a MOL-ban, az eladási kényszer pedig csak egy opció, ami nem kötelező érvényű. A Jobbik képviselői hozzátették: a BA nyeresége rekordokat döntöget, ezért szerintük a kormánynak inkább Magyarország egyetlen nemzetközi reptere és NATO reptere eddig eladott 75 százalékos tulajdonrészének visszavásárlásán kellene gondolkodnia.

Bertha Szilvia kiemelte: a kormánynak lehetősége lenne több - egyenként 5 millió eurós - kötbér-csomag lehívására is, amelyek összértéke meghaladná a mostani eladással nyert 36 milliárd forintot, ráadásul a kötbér összegét lehetne az állami tulajdonrész növelésére fordítani.

Válasz

B Klári üzente 12 éve

A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV Zrt.) június 18.-n lehívta a Budapest Airport Zrt.-ben meglévő állami tulajdonú kisebbségi részesedés értékesítésére vonatkozó eladási opciót, az erről szóló értesítés rendelkezése alapján az Airport Hungary Tanácsadó Kft. az értesítés átvételétől számított 30 napon belül fizeti meg a részvénycsomag ellenértékét.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye szerint a Budapest Airport állami tulajdonú kisebbségi részvénycsomagjának értékesítése nem a 2005-ös részvény adásvételi megállapodás módosításával, hanem a részvényesek között szintén 2005-ben kötött (és 2007-ben módosított) úgynevezett részvényesi megállapodásban rögzített eladási opciós jog érvényesítésével történt.

Az MNV Zrt. ezen megállapodás rendelkezései szerint 2011. június 18-i jogvesztő határidővel élhetett az eladási opció lehívási jogával. A korábbi privatizáció során befolyt 465 milliárd forintból a 75 százalék -1 szavazatnyi részvénycsomag vételára csak 60 milliárd forintot tett ki. A fennmaradó 405 milliárd forint a repülőtér 75 évre szóló vagyonkezelési jogának és az eladott eszközöknek az ellenértéke volt. (MTI)

Válasz

B Klári üzente 12 éve

A miniszterelnöknek címzett nyílt levelében tiltakozik a Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Zrt. állami részesedésének eladása ellen a Munkástanácsok Országos Szövetségének és tagszervezetének, a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezetének (RDSZSZ) tagsága.

Az érdekképviseletek az MTI-hez pénteken eljuttatott nyílt levélben azt írták: arra kérik Orbán Viktort, hogy tartsa be a választási és kormányprogramjában tett ígéretét a repülőtér privatizációjának felülvizsgálatával és az erős állammal kapcsolatban. Arra is kérik a miniszterelnököt, hogy tegyen lehetővé számukra egy soron kívüli személyes konzultációt, és vonja vissza a BA Zrt.-ben lévő állami tulajdonrész eladásáról szóló, távollétében hozott kormányhatározatot.

A kormány június 9-ei határozatában hagyta jóvá, hogy az állam értékesítse a Budapest Airportban meglévő részesedését. A részvénycsomag eladásáról a nemzeti fejlesztési miniszternek kell gondoskodnia a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. útján, azonnali határidővel.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető BA Zrt. magyar állami tulajdonban lévő 25 százalék plusz egy szavazatát a többségi tulajdonos Hochtiefnek kell megvásárolnia 36,6 milliárd forint nagyságrendű vételárért. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt szerdán hívta le a Budapest Airport Zrt.-ben meglévő állami tulajdonú kisebbségi részesedés értékesítésére vonatkozó eladási opciót, az erről szóló értesítés rendelkezése alapján az Airport Hungary Tanácsadó Kft. az értesítés átvételétől számított 30 napon belül fizeti meg a részvénycsomag ellenértékét.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu