Ferihegy repülőtér: A 2025. júniusi indiai balesetnél a felszálló gép hajtóművei teljesítményének csökkenése okozhatta

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2486 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 783 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 203 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2486 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 783 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 203 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2486 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 783 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 203 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2486 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 783 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 203 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Megtalálták a katasztrófát szenvedett indiai Boeing 787-8-as adatrögzítőit, a járat pilótája értesülések szerint a hajtóművek teljesítményének csökkenését jelentette.

Az Air India megerősítette, hogy az Ahmadábádból London-Gatwickre tartó, AI 171-es számú járatának fedélzetén tartózkodó 230 utas és 12 fős személyzet közül csak egyetlen utas, a 11A ülésen helyet foglaló, indiai származású és brit állampolgársaságú férfi élte túl a katasztrófát.

 

A légitársaság közlése szerint az utasok között 169 indiai, 53 brit, hét portugál és egy kanadai állampolgár volt.

 

Arról továbbra sincs pontos információ, hogy a becsapódás helyszínén tartózkodók közül még mennyien veszítették életüket és sérültek meg, de a közlések szerint a gépen utazókkal együtt legalább 265, egyes értesülések szerint pedig 290 ember vesztette életét a katasztrófában.

 

Frissítés: Később közölték, hogy a katasztrófa helyszínén tartózkodók közül 39 ember veszítette életét.

 

A Hindustan Times értesülése szerint a két fedélzeti rögzítő közül az egyiket megtalálták, de egyelőre annak állapotáról nincs információ, ahogy arról sem, hogy a repülési és műszaki adatokat rögzítő FDR, vagy a pilótafülkében elhangzottakat rögzítő CVR készüléket találták-e meg.


Frissítés: Az ország közlekedési minisztere közölte, hogy a repülési adatrögzítőt (FDR) találták meg, szombaton pedig megerősítették, hogy a pilótafülke hangrögzítője (CVR) is előkerült, a készülékek állapotáról egyelőre nincs információ.

 

A brit Daili Mail grafikája a járat repülési útvonaláról és a katasztrófa helyszínéről.

Az indiai hatóságok megkezdték az esemény kivizsgálását, amelybe a repülőgépet gyártó Boeing mellett a légiközlekedési baleseteket vizsgáló amerikai, valamint brit hivatal, az NTSB és AAIB is bekapcsolódik.

 

Az indiai polgári légiközlekedési hatóság már megerősítette, hogy a személyzet vészhelyzetet jelentett, mielőtt megszakadt velük a kommunikáció.

A járat pilótája indiai sajtóértesülések szerint azt közölte a légiforgalmi irányítással, hogy a hajtóművek tolóereje megszűnt, lecsökkent a teljesítményük, emiatt nem tudnak emelkedni, ám ezt egyelőre hivatalosan nem erősítették meg.

 

A járat kapitánya 8200, első tisztje 1100 órányi repülési tapasztalattal rendelkezett.

Az Air India az Ahmadábád és London-Gatwick közötti járatok számát június 17-től AI 159/160-ra változtatta meg a foglalási rendszerek adatai szerint.

 

Az Air India vezérigazgatója, Campbell Wilson a katasztrófa időpontjában a légitársaság egyik járatának a fedélzetén éppen úton volt a párizsi légiszalonra, az érintett járat még India légterében visszafordult Új-Delhibe. Kapcsolódó hír, hogy a Boeing vezérigazgatója, Kelly Ortberg is lemondta részvételét a jövő heti rendezvényen.

 

A légitársaság az indiai légügyi hatóság iránymutatásának megfelelően átvizsgálja az összes Boeing 787 Dreamliner repülőgépét, ugyanakkor a típust nem parancsolták földre. Hasonló intézkedést hozott a japán hatóság is.

 

Amint megírtuk, június 12-én, csütörtökön az Air India Ahmadábádból London-Gatwickre tartó, AI 171-es számú járatát teljesítő Boeing 787-8 Dreamliner közvetlenül a felszállás után egy lakónegyedre zuhant. A 2013-ban gyártott, VT-ANB lajstromjelű, GE hajtóművekkel felszerelt Boeing 787-8-as a repülőtér 23-as jelű futópályáról hajtotta végre a felszállást, a teljes pályahosszt kihasználva.

 

A helyszíni felvételek szerint ezt követően kiengedett futóművekkel alacsonyan repült, és nem tudott megfelelően emelkedni, majd egyre növekvő állásszöggel veszített a magasságából, majd a lakott területen a földnek ütközött és felrobbant.

Ez volt a típus első halálos katasztrófája a 2011-ben történt forgalomba állítás óta.

 

forrás: Airportál

 

Címkék: boeing 787 indiai katasztrófa

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu