Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Meghibásodtak a múlt hónapban Madridban lezuhant repülőgép fékszárnyai, megakadályozva a gép levegőbe emelkedését, az erre figyelmeztető riasztóberendezés pedig nem működött - erősítette meg az ügyben eljáró vizsgálóbizottságnak a spanyol sajtóban kedden ismertetett előzetes jelentése.
A bizottság nem állította, hogy ez vezetett a Spanair légitársaság
MD-82-es típusú gépének 154 emberéletet követelő katasztrófájához. A
spanyol sajtó szerint azonban a negyedszázada a legsúlyosabb spanyolországi légi szerencsétlenségnek számító tragédia elkerülhető
lett volna, ha a személyzet betartja a repülőgép gyártójának a műszerek
ellenőrzésére vonatkozó, két évtizede érvényben lévő ajánlását.
Elmaradt a figyelmeztetés
Az
El País és az El Mundo című napilapok beszámolója szerint a szárnyak
végén található fékszárnyak nem nyíltak ki oly módon, ahogyan az
felszálláskor szokás a tolóerő fokozása érdekében. A pilóták erről nem
is tudhattak, mert nem működött a pilótafülkében lévő
riasztóberendezés, amely ilyen esetekben elvileg hangjelzéssel
figyelmezteti őket a veszélyre.
A sajtóbeszámolók kitértek arra
is, hogy a McDonnell Douglas repülőgépgyár egy MD-82-es gép 1987-es
detroiti katasztrófája után azt ajánlotta az e típust üzemeltető
légitársaságoknak, hogy minden felszállás előtt ellenőrizzék a
riasztóberendezést. A Spanair ezt viszont csak a napi első felszállás
előtt, illetve akkor írta elő, ha a járat célállomása előtt megáll
valamely repülőtéren, s ott pilótákat váltanak.
Újra a kifutóra került
A
madridi repülőtéren szerencsétlenül járt gép Barcelonából indult, és a
spanyol fővárosban beiktatott megállót követően a Kanári-szigeteken
fekvő Las Palmasba indult tovább; mivel a pilótákat nem cserélték le,
az ellenőrzést Madridban nem ismételték meg.
A pilóták a
felszállásra készülődve mindazonáltal kisebb problémát jeleztek az
irányítótoronynak, ezért az MD-82-est bevontatták egy hangárba. A
szerelők egy mérőműszer túlhevülését állapították meg, és
eltávolítottak egy biztosítékot. Miután a hőmérséklet visszasüllyedt a
normális szintre, a gépet visszavontatták a kifutópályára.
Forrás: FN.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Rovar nagyságú drónokat fejleszt az amerikai haderő
Több mint 350 repülőgépet újítottak fel a ferihegyi Lufthansa Technik hangárában
Merre repülnek a fejünk felett magasan elhúzó gépek?
A jövő repülőgépei