Ferihegy repülőtér: Hogy is történt a Madridi légi katasztrófa?

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Meghibásodtak a múlt hónapban Madridban lezuhant repülőgép fékszárnyai, megakadályozva a gép levegőbe emelkedését, az erre figyelmeztető riasztóberendezés pedig nem működött - erősítette meg az ügyben eljáró vizsgálóbizottságnak a spanyol sajtóban kedden ismertetett előzetes jelentése.

A bizottság nem állította, hogy ez vezetett a Spanair légitársaság MD-82-es típusú gépének 154 emberéletet követelő katasztrófájához. A spanyol sajtó szerint azonban a negyedszázada a legsúlyosabb spanyolországi légi szerencsétlenségnek számító tragédia elkerülhető lett volna, ha a személyzet betartja a repülőgép gyártójának a műszerek ellenőrzésére vonatkozó, két évtizede érvényben lévő ajánlását.

Elmaradt a figyelmeztetés

Az El País és az El Mundo című napilapok beszámolója szerint a szárnyak végén található fékszárnyak nem nyíltak ki oly módon, ahogyan az felszálláskor szokás a tolóerő fokozása érdekében. A pilóták erről nem is tudhattak, mert nem működött a pilótafülkében lévő riasztóberendezés, amely ilyen esetekben elvileg hangjelzéssel figyelmezteti őket a veszélyre.

A sajtóbeszámolók kitértek arra is, hogy a McDonnell Douglas repülőgépgyár egy MD-82-es gép 1987-es detroiti katasztrófája után azt ajánlotta az e típust üzemeltető légitársaságoknak, hogy minden felszállás előtt ellenőrizzék a riasztóberendezést. A Spanair ezt viszont csak a napi első felszállás előtt, illetve akkor írta elő, ha a járat célállomása előtt megáll valamely repülőtéren, s ott pilótákat váltanak.

Újra a kifutóra került

A madridi repülőtéren szerencsétlenül járt gép Barcelonából indult, és a spanyol fővárosban beiktatott megállót követően a Kanári-szigeteken fekvő Las Palmasba indult tovább; mivel a pilótákat nem cserélték le, az ellenőrzést Madridban nem ismételték meg.

A pilóták a felszállásra készülődve mindazonáltal kisebb problémát jeleztek az irányítótoronynak, ezért az MD-82-est bevontatták egy hangárba. A szerelők egy mérőműszer túlhevülését állapították meg, és eltávolítottak egy biztosítékot. Miután a hőmérséklet visszasüllyedt a normális szintre, a gépet visszavontatták a kifutópályára.

Forrás: FN.hu

Címkék: Madrid McDonnell katasztrófa repülőgép szerencsétlenség

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu