Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Uniós intőt kapott 2007 tavaszán a hazai légi közlekedési szakma: a Ferihegyi repülőtér előző évi súlyos hiányosságokat feltáró biztonsági auditja után a légiközlekedési hatóság vizsgázott elégtelenre.
Az Európai Légi Közlekedés-biztonsági Ügynökség, röviden EASA 2007. március végén tartotta vizsgálatát a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légi Közlekedési Igazgatóságánál.
Az uniós ügynökség többtucatnyi hibát tárt fel a magyar légi közlekedést felügyelő hivatalnál, ezek többek között a repülőgépek lajstromozásának, üzemeltetésének, biztonsági auditjainak, műszaki követelményeinek rendszerét érintik.
Az ennek nyomán elkészült jelentésben feltárt hiányosságokat szigorodó légi közlekedéssel kapcsolatos ellenőrzésekkel orvosolta a 2007 júliustól működő Nemzeti Közlekedési Hatóság.
Horváth Zsolt Csaba szerint naponta 1000-1200 repülőgép száll le és fel a magyarországi repülőterekről és 20 ezer gép halad át a magyar légtéren. Mindez a biztonsági előírások pontosabb betartását is megköveteli. Ezt hivatott megkövetelni, ellenőrizni a Polgári Légiközlekedési Hatóságból átalakult új szervezet.
Az új szervezet jogelődje munkájának eredményeként a Ferihegyi repülőtér biztonsága kapcsán korábban a nemzetközi ellenőrök által kifogásolt hiányosságokat pótolták. E feladat 2,5 milliárd forintba került és 2007 szeptembertől már ismét megfelelt a szigorított repülőtéri biztonsági zóna feltételeinek. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a Ferihegyről induló, más reptereken átszálló utasoknak és csomagjuknak nem kell majd újabb biztonsági ellenőrzésen átesni, elkerülhetik az ezzel járó sorban állásokat, várakozásokat - hívta fel rá a figyelmet az elnök.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság fontos feladata a légi közlekedéssel kapcsolatos jogszabályok harmonizálása az EU előírásával kapcsolatban. Ezek közé tartozik egyebek mellett a volt Szovjetunióban és utódállamaiban gyártott gépek repülési engedélyezéséhez a technikai paraméterek egyeztetése, e gépek szabványai ugyanis eltérnek a korszerűsített előírásoktól - mondta Horváth Zsolt Csaba.
A hatóság elérhetősége, közleményei:
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Kis híján komoly légikatasztrófa történt Oroszországban
Ferihegyet az EB ismét biztonságilag „tisztának” minősítette
Légiutas- kisérő részmunkaidőben?
Hogyan lehetsz légi utaskisérő?