Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A stewardessek és a pilóták munkáját mindig egyfajta misztikum vette körül. De kiből is lehet légiutas-kísérő vagy Boeing gépeket vezető pilóta? Erről, valamint a toborzási szűrőrendszerről és a milliós kiképzési programokról kérdezte az mfor.hu a Malév HR-vezetőjét.
Valószínűleg nincs olyan fiatal, akiben ne merült volna fel, hogy valamikor pilóta vagy stewardess lehessen egy légitársaság kötelékében. E munkakörökről azonban a legtöbb ember igen keveset tud. Megkerestük a Malév Zrt.-t, hogy közelebbről is megismerhessük: kiből lehet pilóta, légiutas-kísérő vagy éppen vezető légiutas-kísérő.
Nem elég az elhivatottság
Egy
légiutas-kísérő felelőssége rendkívül nagy: több órás repülőút alatt is
száz százalékosan kell figyelnie több száz utas elvárásaira és nem
utolsó sorban biztonságára. Pontosan emiatt rendkívül kemény
feltételrendszerhez kötik, kiből lehet stewardess, a betanításról nem
is beszélve.
„A légiutas-kísérők toborzása a Malévnél több
színtéren történik. Egyrészt átfogó adatbázisunk van a már korábban
jelentkezett pályázókról, akiknek folyamatosan hírlevelet küldünk az új
lehetőségekről. Másrészt a vállalati honlapon is meghirdetjük az
álláslehetőségeket, valamint a népszerű álláskereső honlapokat is
megcélozzuk a hirdetésekkel. Igaz, utóbbira ritkán kerül sor, hiszen a
megüresedő pozíciókra általában többszörös a túljelentkezés” – számolt
be a toborzási politikáról Király József, a Malév humánpolitikai
igazgatója.
A Malév gyakorlatában az első toborzási szűrő egy komoly
feltételrendszer. Minimum 20. életévét betöltött, legalább egy
középfokú végzettséggel rendelkező, legalább egy világnyelvből
középfokú nyelvvizsgával rendelkező személy jelentkezhet, aki angolból
minimum "A" típusú középfokú nyelvvizsgát tud felmutatni. A
jelentkezőknek meg kell felelnie egy átfogó orvosi alkalmassági
vizsgálaton, továbbá a munkakör betöltéséhez elengedhetetlenül fontos
szakismereti és gyakorlati vizsgát is le kell tenniük. Az utóbbihoz
szükséges ismereteket a jelöltek egy speciális tanfolyamon szerezhetik
meg.
Ami a háttér-kompetenciákat illeti, ahhoz, hogy valaki
pszichológiai szempontból is megfeleljen a munkaköri elvárásoknak,
olyan adottságokkal kell rendelkeznie, mint jó kommunikációs készség,
munkafegyelem, nagyfokú felelősségérzet, jó válságkezelő képesség,
stressztűrő képesség, csapatmunkára alkalmas személyiség, nagyfokú
tolerancia. A munkakör betöltéséhez nem utolsósorban külső
megjelenésben a rendezettség és az ápoltság is rendkívül fontos
válogatási szempont.
Háromfordulós szűrőrendszer
Ha valaki beadja
jelentkezését a légiutas-kísérő állások egyikére, a Malévnál elsőként
egy személyes interjún kell részt vennie, ahol egy HR-specialista és
egy már gyakorlott légiutas-kísérő vesz részt. A beszélgetés egy átfogó
és strukturált interjút takar, ahol a jelentkezők nyelvtudását
vizsgálják és speciális szerepjáték-gyakorlatok segítségével a
szabálykövető, stressz-tűrő, utasközpontú viselkedését figyelik.
"Legtöbbször
az első gyakorlatok megkezdésekor látszik, ki az, aki nem képes kellő
mértékben kezelni a hirtelen fellépő konfliktusokat, vagy nem tud jól
lekommunikálni egy váratlan helyzetet” - állítja a szakember.
A második fordulóban az interjún megfelelt pályázók gyakorlaton vesznek részt 6-8 fős csoportokban. A felkészülési idővel együtt összesen egy órás gyakorlat célja, hogy a csoportnak egy adott szituációban konszenzusos döntést kell hoznia. "Lévén, hogy több HR-szakember vesz részt a gyakorlatban, mindez kiváló lehetőség számunkra, hogy a jelentkezők csapatmunkához való hozzáállását, problémamegoldó képességét, kommunikációs stílusát felmérjük. Tulajdonképpen ez egy átfogó személyiségteszt, ahol a korábbi ismert szempontokon túl teljes képet kapunk a jelentkezők kompetenciáiról." A gyakorlat végén minden jelölt teljesítményét egyenként értékelik ki.
A harmadik forduló egy tanfolyam, ahol a már megfelelt pályázók a tényleges, mindennapi feladataikat tanulhatják meg. „Nem csak ételeket és italokat szolgálnak fel, hanem például vészhelyzet esetén biztosítaniuk kell a repülőgép evakuálását, vagy akár egy beteg utas ellátását is, amíg orvosi segítség nem érkezik. Ezeket az ismereteket nyolc hét alatt sajátítják el a Légiutas-kísérő Osztály oktatóinak segítségével.”
A tanfolyamon olyan ismereteket tanulnak, mint
elsősegélynyújtás, újraélesztés, defibrillátor használata,
navigációs ismeretek,
fedélzeti berendezések ismerete.
Emellett elsajátítják azt is, hogyan készítsenek az adott egyenruhához a vállalati elvárásoknak megfelelő sminket és frizurát.
A három forduló utáni sikeres tanfolyami záróvizsgát követően kaphat csak valaki nemzetközileg is elismert légiutas-kísérő szakszolgálati engedélyt. Fontos szempont, hogy az ismeretek szinten tartása céljából minden évben egy hét tanfolyamon kell részt vennie minden szolgálatban lévő légiutas-kísérőnek is, amit szintén vizsgák zárnak. Csak a folyamatosan ismétlődő vizsgáztatással garantálható az utasok tökéletes utazásának biztosítása - véli a Malév vezetősége.
forrás: mfor
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Légiutas- kisérő részmunkaidőben?
A repülők utasainak fele flörtöl a fedélzeten és házasságok is köttetnek
A repülőtéri dolgozók szakszervezete az utasok megértését kéri a sztrájkért
Nem szűrik Ferihegyen a lázas utasokat