Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A szakszervezet az utasok elnézését kéri a Malév GH-nál tegnap kirobbant sztrájk kellemetlenségei miatt. A cégvezetés szabálytalan intézkedésekkel igyekszik megtörni a munkabeszüntetést.
A szakszervezet tisztában van vele, hogy a tegnap este kitört
munkabeszüntetés a Malév Ground Handling Zrt-nél komoly
kellemetlenségeket okoz az utazni vágyóknak. Azonban emlékeztet rá,
hogy az utóbbi évek negatív folyamatai, a vezetőség
kompromisszumképtelensége és fenyegető lépései vezettek oda, hogy az
érdekérvényesítés végső eszközéhez kellett nyúlnia a dolgozóknak.
A LESZ arra kéri az embereket, képzeljék el, milyen volna, ha
főnökük három éve nem emelné fizetésüket, majd pedig az idei évre
vonatkozóan 20 százalékos keresetcsökkentéssel lepné meg őket. Mindezt
úgy, hogy közben tudnák, a vállalat, ahol dolgoznak, stabilan
nyereséges, és mindennapos a pazarlás, egymást követik a hibás vezetői
lépések.
A Malév-csoport földi kiszolgálással foglalkozó tagvállalatánál, a
GH-nál ez a helyzet. Az alapbérek utoljára 2006-ban emelkedtek, azóta
csak a pótlékokat toldozgatták. Azonban a kollektív szerződés
egyoldalú, és vitatható jogosságú felrúgásával a cégvezetés tavaly nyár
végén pont ezeket a pótlékokat eltörölte. A keresetek átlagosan húsz
százalékkal csökkennek, egyes beosztásokban a veszteség azonban az 50
százalékot is megközelítené.
A tegnap kitört újabb sztrájk leverése érdekében több szabálytalan
intézkedést is hoztak. A szolgálatra berendelt elsősorban középvezetői
beosztásban alkalmazott dolgozók messze a megengedettnél több időt
töltenek munkában, és az előírtnál kevesebbet pihennek. Az elmúlt
órákban több úgynevezett technológiai utasítást is megsértettek.
Munkavállalói beszámolók szerint Tisza-Mobil nevű cég sztrájktörő
buszvezetői 8 órát vezetnek közúti forgalomban, majd ezután, a
tachográfot járműcserével kijátszva kezdenek bele 8-10 órás Ferihegyi
„műszakukba”. Ők ugyan alvállalkozóként korábban is szállították a
gépek személyzetét, azonban jelenleg – megfelelő felkészítés nélkül –
utasokat is szállítanak a reptéri betonon. Más sztrájktörők esetében is
jellemző a 4-5 órás pihenőidő két műszak között. Mindez a veszélyes
üzem és a schengeni térség kapujának számító Ferihegyen súlyos
felelőtlenség!
Értesülések szerint újabb sztrájktörőket vesznek fel speciális
eszközkezelő munkakörbe ma délutántól a Malév GH közvetlen
konkurenciájától, a Celebi GH-tól. Mint ismeretes, Limburger Lóránt, a
Malév GH igazgatója korábban ezt a céget vezette. Sokan teszik fel a
kérdést mostanában a repülőtéren: kinek az érdekeit szolgálják
Limburger úr lépései?
A szakszervezet szerint a stabilan nyereséges Malév GH-nál a
tervezett megtakarításokhoz nem a folyamatosan erőn felül teljesítő
dolgozókat kellene újabb megszorításokkal sújtani, hanem a menedzsment
hatékonyságán kellene javítani. A MALÉV-csoport esetében a hatékonyabb
menedzsmenttől nem csak az ésszerűbb beszerzési gyakorlat
meghonosítása, de egy életképes kereskedelmi stratégia kidolgozása és
végrehajtása is elvárható lenne.
A külsős munkaerő alkalmazása is aggályos: több esetben
egyértelműen olcsóbb lett volna házon belül megoldani a feladatokat,
mint munkaerőt kölcsönözni, vagy kívülről – például crew-car –
szolgáltatásokat igénybe venni. Ha ezekre a problémákra megoldás
születik, az hosszú távon is jobban szolgálja a MALÉV GH Zrt. érdekeit,
mint a megmaradt munkaerő bérének újabb 20-30 százalékos csökkentése.
A fentieket szem előtt tartva a szakszervezet bármikor kész
folytatni a tárgyalásokat, ha érdemi előrelépést tapasztal a cégvezetés
álláspontjában.
Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A Hochtief-Budapest Airport egyoldalúan berekesztette az egyeztetést a szakszervezetekkel - kollektív szerződés nem, sztrájkok viszont várhatók
Még mindig nem született megállapodás
Ha a kormánynak és az EU-nak nem kell, a dolgozók veszik meg az életképes Malév-leánycégeket a részükre ki nem fizetett bérekből
Megkezdődött a Malév központjának kialakítása