Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | B Klári | 2 hozzászólás
Kevés unalmasabb dolog létezik a repülésnél - állítják a gyakori utazók. A kontinensen belül tett 2-3 órás utak még csak hagyján, de a transzatlanti járatokon az ötödik óra után- túl két filmen, néhány magazinon és egy kis szundikáláson - az ember tényleg alig bírja cérnával. Noha a légitársaságok fedélzeti szórakoztató műsoraikkal igyekeznek maradéktalanul lekötni a figyelmünket, azt is pontosan tudják, hogy az utasok valóban igénylik a társaságot.
Jellemzően az amerikai belföldi járatok fedélzetén a legfesztelenebb az utazóközönség. Nem ritka jelenség a traccspartivá dagadó egész gépes beszélgetés sem.
Az amerikai utasok egyébként is szívesen szóba elegyednek egymással, könnyedén kezdeményeznek beszélgetést, és a TripAdvisor felmérésének tanulsága szerint ezek az utasok nem is bánják, ha megszólítják őket. Ebben a kutatásban a megkérdezettek mindössze 12 százaléka nyilatkozott úgy, hogy út közben senkivel nem kíván társalogni.
Kényelmesebb körülmények között folyhat a diskurzus a nívósabb légitársaságok fedélzetén. Itt nemritkán bárpult és társalgó is az utazás kényelmét szolgálja, nem beszélve a zárt terű, diszkrét, ágyakkal felszerelt kabinokról és lakosztályokról.
A felmérést készítő Skyscanner egy munkatársa, volt légi utaskísérő szerint nem meglepő, hogy a fedélzet a flört színterévé válik. Egyrészt évről évre többen utaznak repülővel, másrészt az emberek órák hosszat ülnek egymás mellett. Az a tény, hogy egyfelé tartanak már (lehet) egy közös pont, s ha ezt még nyakon öntik egy kis szeszes itallal máris könnyebben forog a nyelve beszélgetőpartnereknek.
A Skyscanner vizsgálata során megkérdezett 1000 utazónak 45 százaléka ismerte be, hogy repülése során rendszeresen flörtöl. A flörtök harmada a közös utat követően randevúval folytatódik, és ami a legmeglepőbb, hogy ezeknek további 8 százalékából partnerkapcsolat lesz. Arról nem esik szó tanulmányban, hogy ezek a kapcsolatok hagyományos értelemben vett partnerkapcsolatok, vagy csak viszonyok.
Klubtag vagy? Beszélgetőpartnerből szexpartner
Még kevesen tudnak a nemzetközi Mile High Klub mibenlétéről, de a honlapjukat elnézve rohamosan nő a klubtagok száma. Az ügyben érdekelt utasok a felhők fölötti légyottjuk révén nyerhetnek felvételt. Egészen pontosan úgy válhat valaki klub tagjává, ha legalább 5280 méterrel a tengerszint fölött haladó repülőgépen szexuális kapcsolatot létesít.
A honlapon a klubtagság szabályai mellett élménybeszámolókat is lehet olvasni. Ezekből kiderül, hogy szexuális aktusokra átlagosan, alig 15-20 perces beszélgetés és iszogatást követően került sor. Helyszínként legtöbben a mosdót választják, de a bátrabbak a film alatt, vagy villanyoltás után egy takaróval is beérik. A Skyscanner által megkérdezettek 95 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesen csatlakozna a Mile High Klubhoz.
Égben köttetett házasságok
A tengerentúlon szinte már hagyománya van a kisrepülőgépeken néhány ezer méter magasan kötött házasságoknak. A legelterjedtebbek a Cesna típusú magán luxusgépek. A jegyespáron, a tanukon, az anyakönyvezetőn és a személyzeten kívül senki sem tartózkodik gépen. Az árban egy esküvői torta, egy üveg pezsgő, fotó illetve videofelvétel is szerepel, valamint egy csokor virág és egy 1 órás repülőzés is.
Európában az easyJet vette komolyan fontolóra a levegőben kötött házasságok lehetőségét. Peter Voets, az easyJet kelet-európai marketing igazgatója az [origo] kérdésére elmondta, hogy a társaság két évvel ezelőtt nyújtott be egy hivatalos kérelmet az Egyesült Királyságban, hogy engedélyezzék a házasságkötést a fedélzeten, de ezt az engedélyt nem kapták meg. Voets hozzátette: tudnak arról, hogy volna igény ilyesmire, hiszen utasok és a személyzet is jelezte, hogy örülnének egy ilyen lehetőségnek.
2009-től plusz szolgáltatásként tervei szerint esküvői ceremóniákat is bonyolít fedélzetén az easyJet fapados légitársaság. Igény ugyanis az égben köttetett házasságokra, bőven lenne.
Ma már nem csak a nyaralással és a nászutakkal szemben támasztanak a turisták különleges igényeket, hanem a házasságkötéssel is. Megszaporodtak a víz alatti búvárruhás, orkándzsekis ejtőernyős, és a szafarik fölött hőlégballonon kötött házasságok, de egyre többen gondolkodnak például a lehető legkisebb környezetterheléssel járó zöld esküvőben is, és még többen mondják ki a boldogító igent a legnagyobb óceánjárókon. Idén csak a Carnival Cruise line fedélzetére több mint 2000 esküvőre készülnek a személyzet illetékes tagjai és a dekoratőrök. A Carnivalon kívül a legnagyobb társaságok, mint az American Hawaii, a Cape Canaveral, a Carnival, Celebrity, a Costa, a Holland America, a Norwegian, a Premier, a Princess, Regal, és Royal Caribbean International hajóin is esketnek.
A tengerentúlon szinte már hagyománya van a kisrepülőgépeken néhány ezer méter magasan kötött házasságoknak. A legelterjedtebbek a Chesna típusú magán luxusgépek. A jegyespáron, a tanukon és a személyzeten kívül senki sem tartózkodik gépen, így adják össze a párokat. Az árban egy esküvői torta, egy üveg pezsgő, fotó illetve videofelvétel is szerepel, valamint egy csokor virág és egy 1órás repülőzés is. Az egy órás repülőzés miatt a helyszín és az útvonal is fontos tényező, de a napszak legalább ilyen fontos. Sokan keresik ugyanis a hajnali órákat, de talán még népszerűbb a naplementés esküvő a Grand Canyon, a Napa völgy vagy Santa Barbara fölött.
Magyar utazók is köthetnének házasságot
Elképzelhető, hogy hamarosan a magyar utazók is élhetnek a romantikus házasságkötés lehetőségével, méghozzá az easyJet fapados légitársaság fedélzetén. Igaz napszakhoz nem, csak menetrendhez kötötten tervezhetnek. Európa egyik vezető diszkont légitársasága most éppen azt vizsgálja, hogy vajon jogosultak-e a társaság pilótái házassági szertartás megtartására az easyJet járatain. A pilóták ugyanis nem anyakönyvvezetők, ráadásul a joggyakorlat más szempontból is fontos kérdéseket vet fel.
Amennyiben magyar felségjelű gépen magyar állampolgárok kötik a házasságot annak a magyar jog szerint nincs akadálya. Amennyiben külföldi felségjelű - mondjuk német vagy francia gépen- történne az esketés, az csak akkor anyakönyveztethető idehaza, ha az adott felségjelű gép anyaországával (a példánál maradva Németországgal vagy Franciaországgal) ebben a témában közös egyezmény van életben.
Ha a külföldi felségjelű gépen kötött házasság a fent említett, vagy valamilyen más okból mégsem felelne meg a magyar előírásoknak, a hivatalos fordítással és néhány ezer forintos illetékkel idehaza a legtöbb esetben újra anyakönyveztethető a frigy.
Kíváncsian várjuk a vizsgálat eredményét.
Nagy örömünkre szolgálna, ha egy újabb, igazán különleges szolgáltatással ajándékozhatnánk meg utasainkat" - nyilatkozta Peter Voets az easyJet Magyarországért is felelős regionális marketing igazgatója.
Ha a hatóságok is úgy akarják, a jövendőbeli mennyasszonyok és vőlegények kimondhatják a boldogító igent többek közt útban Budapestről Párizsba. A 10 ezer méter magasban köttetett esküvőjük után pedig akár rögtön el is kezdhetik nászútjukat a szerelmesek városában.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A Tu-154-es utasszállító repülőgép kívül, belül - repültél már rajta?
Az Air France Rio de Janeiróból Párizsba tartó 447-es számú járata 228 emberrel, köztük 4 magyarral a fedélzetén közép-európai idő szerint hétfőn hajnalban tűnt el
Újabb repülős viccek - Utasok a pilótafülkében
A repülő legvonzóbb része - a szárny