Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A gép mellett ez a tábla áll, a "Tuskó" (egy másik becenév) legfontosabb adataival.
A Tu-154B2 utasszállító: méltóságteljes a kinézete és van benne erő. A képeken a Malév HA-LCG lajtromjelű "Nagyvasa" (ez a Tu-154 egyik beceneve) látható, melya ferihegyi skanzenben tekinthető meg.
A gép orra meglehetősen áramvonalas, azt sugallja, hogy ez a gép szeret gyorsan repülni. És ez így is van!
A szárny fölötti vészkijáratok. Az egyik nyitva van, szellőzésképpen (a képek egy kimondottan forró nyári délutánon készültek, ez a fényviszonyokon is látszik).
A farokrész különösen akkor tűnik monumentálisnak, ha az ember beáll a vízszintes vezérsík alá.
A három Kuznyecov NK8U hajtómű, illetve ezen a képen ugye csak kettő látszik :-)
A hat kerékkel szerelt főfutó az erősen nyilazott szárnyon levő futóműgondolával. Az előtérben a fékszárnyat, ívelőket mozgató mechanizáció áramvonalazott takarógondolái láthatók.
A gép oldala szokásosan tele van műszerek mintavevő pontjaival, be- és kiömlőnyílásokkal, csatlakozók fedőlapjával.
A Ferihegyen kiállított gép csomagtérajtaja napközben nyitva van, egy TA-6 típusú segédhajtómű látható a nyílásban, ez normál esetben a gép farkában található.
Az APU (auxillary power unit) adattáblája.
"Stairway to heaven": beszállás! A képen csak sejteni lehet, hogy mennyire alacsony ez az ajtó, pedig tényleg nagyon az, el is terjedt a mondás, miszerint "a Tu-154 előtt mindig fejet kell hajtani".
Beszállás után a konyhával találjuk szemben magunkat, illetve egy vészkijárat/rakodóajtóval.
A sztyuvik "parancsnoki központja".
Az utastér első szekciója hátulról nézve.
Az egyik szárny fölötti vészkijárat ajtaja.
Az utaskísérő-hívó gombok, illetve a levegőbefújók az ülések fölötti konzolon.
Az utastájékoztató tablók, szemben a pilótafülke ajtaja látszik.
Újabb tábla az egyik tárolórekesz faján. A gépet eredetileg elég bőségesen látták el a vízreszállás után szükséges mentőeszközökkel, például a futóműgondolák végei is mentőtutajokat rejtettek, ezeket később kiépítették.
Ha kérdéseid adódtak, a http://hampage.hu/index.html oldalon Varga Ákos Endre részére írhatsz. De nézd meg a következő két részt is a TU-154 vezetéséről.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A repülők utasainak fele flörtöl a fedélzeten és házasságok is köttetnek
A repülő legvonzóbb része - a szárny
A repülők farokfelületeinek szerepe
Már tíz éve írtak az A380-ról, mint repülő szálloda