Ferihegy repülőtér: A Tu-154-es utasszállító repülőgép kívül, belül - repültél már rajta?

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2460 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2460 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2460 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2460 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

 

 

 

A gép mellett ez a tábla áll, a "Tuskó" (egy másik becenév) legfontosabb adataival.

 

 

 

Tu-154B2 utasszállító: méltóságteljes a kinézete és  van benne erő. A képeken a Malév HA-LCG lajtromjelű "Nagyvasa" (ez a Tu-154 egyik beceneve) látható, melya ferihegyi skanzenben tekinthető meg.

 

 

A gép kívülről

 


 

 

A gép orra meglehetősen áramvonalas, azt sugallja, hogy ez a gép szeret gyorsan repülni. És ez így is van!

 


 

 

A szárny fölötti vészkijáratok. Az egyik nyitva van, szellőzésképpen (a képek egy kimondottan forró nyári délutánon készültek, ez a fényviszonyokon is látszik).

 


 

 

A farokrész különösen akkor tűnik monumentálisnak, ha az ember beáll a vízszintes vezérsík alá.

 


 

 

A három Kuznyecov NK8U hajtómű, illetve ezen a képen ugye csak kettő látszik :-)

 


 

 

A hat kerékkel szerelt főfutó az erősen nyilazott szárnyon levő futóműgondolával. Az előtérben a fékszárnyat, ívelőket mozgató mechanizáció áramvonalazott takarógondolái láthatók.

 


 

 

A gép oldala szokásosan tele van műszerek mintavevő pontjaival, be- és kiömlőnyílásokkal, csatlakozók fedőlapjával.


 

 

 

 

A Ferihegyen kiállított gép csomagtérajtaja napközben nyitva van, egy TA-6 típusú segédhajtómű látható a nyílásban, ez normál esetben a gép farkában található.

 


 

 

Az APU (auxillary power unit) adattáblája.

 


 

 

"Stairway to heaven": beszállás! A képen csak sejteni lehet, hogy mennyire alacsony ez az ajtó, pedig tényleg nagyon az, el is terjedt a mondás, miszerint "a Tu-154 előtt mindig fejet kell hajtani".

Az utastér


 

 

Beszállás után a konyhával találjuk szemben magunkat, illetve egy vészkijárat/rakodóajtóval.

 


 

 

A sztyuvik "parancsnoki központja".

 


 

 

Az utastér első szekciója hátulról nézve.

 


 

 

Az egyik szárny fölötti vészkijárat ajtaja.

 


 

 

Az utaskísérő-hívó gombok, illetve a levegőbefújók az ülések fölötti konzolon.

 


 

 

Az utastájékoztató tablók, szemben a pilótafülke ajtaja látszik.

 


 

Újabb tábla az egyik tárolórekesz faján. A gépet eredetileg elég bőségesen látták el a vízreszállás után szükséges mentőeszközökkel, például a futóműgondolák végei is mentőtutajokat rejtettek, ezeket később kiépítették.

 

Ha kérdéseid adódtak, a http://hampage.hu/index.html oldalon Varga Ákos Endre részére írhatsz. De nézd meg a következő két részt is a TU-154 vezetéséről.

Címkék: fedélzet hajtómű malév ha-lcg nagyvasa repülő skanzen tu-154

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu