Ferihegy repülőtér: Az Air France Rio de Janeiróból Párizsba tartó 447-es számú járata 228 emberrel, köztük 4 magyarral a fedélzetén közép-európai idő szerint hétfőn hajnalban tűnt el

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az Air France Rio de Janeiróból Párizsba tartó 447-es számú járata 228 emberrel a fedélzetén közép-európai idő szerint hétfőn hajnalban tűnt el, nem sokkal azután, hogy viharzónába került, és automatikus üzenetek érkeztek a gép egyes műszereit érintő sorozatos technikai meghibásodásokról.

Brazil katonai repülőgépek indultak a gép keresésére, a kutatást a brazil haditengerészet három hajója segíti. Nicolas Sarkozy francia elnök telefonon megköszönte Lula brazil államfőnek a segítséget. Egy francia katonai gép is felszállt Nyugat-Afrikából, és francia hajók is részt vesznek a keresésben. Párizs azzal a kéréssel fordult az Egyesült Államokhoz, hogy műholdas adatokkal segítsen meghatározni a katasztrófa helyszínét.

"Egyértelműen kizárható, hogy a repülőgépet eltérítették" - közölte a francia környezetvédelmi miniszter a párizsi Roissy repülőtéren. Jean-Louis Borloo szerint egyelőre pontos információ nincs arról, hogy mi is történt, de a Rio de Janeiro és Párizs között eltűnt Air France repülőgéptől érkeztek automatikus üzenetek, amelyek rövidzárlatról tettek jelentést, miután a gép átrepült egy viharzónán.

 

A párizsi válságközpont hétfő délután arról értesítette a  magyar nagykövetet, hogy az utasok listáján négy magyar szerepel. Ezt megerősítette az Air France is az utasok állampolgárságáról honlapján közzétett listán.  Eszerint a négy magyar állampolgár mellett 58 brazil és 61 francia, valamint 26 német, hat svájci, kilenc olasz, kilenc kínai, öt brit, öt libanoni, három szlovák, három ír, három norvég, két amerikai, két spanyol, két marokkói és számos egyéb ország egy-egy állampolgára utazott az eltűnt gépen.

A Hír Televízió értesülései szerint nem egy négytagú magyar család, hanem két felnőtt és két gyermek utazott a repülőn. Az egyik kisfiú édesapja a HírTV-nek elmondta, volt felesége hét éves közös gyermekükkel és az élettársával együtt indult haza, s velük volt egy 10-11 év körüli kisfiú is, akit rokonlátogatóba vittek. A nő a Nemzetközi Pető Intézetben dolgozott, és egy háromhetes tanfolyamot tartott a dél-amerikai országban. Volt férje felvette a kapcsolatot a Külügyminisztériummal, ahol a nevek alapján megerősítették, hogy valóban az ő kisfia és elvált felesége neve szerepel az utaslistán.

Nagyjából tudják, merre zuhanhatott le

Néhány tucat tengeri mérföld pontossággal sikerült körülhatárolni az Atlanti-óceánban azt a helyet, ahol a hétfőn eltűnt francia utasszállító gép lezuhanhatott - közölte hétfő este az Air France légitársaság főnöke. Pierre-Henri Gourgeon elmondta, a légi katasztrófa nagyjából félúton a brazil és az afrikai partok között következhetett be. Azt azonban nem árulta el, hogy melyik nyugat-afrikai ország partjaitól van a szerencsétlenség helyszíne nagyjából azonos távolságra, mint Brazíliától.

 

A miniszter elmondta: Franciaország erősítést küldött a brazil légierőnek az eltűnt repülőgép megtalálására a brazil partoknál. A francia katonai gép a szenegáli Dakarból szállt fel a délután folyamán, s később egy másikat is küldtek. A brazil légierő helyi idő szerint hétfő hajnalban megkezdte kutatást a feltételezések szerint az Atlanti-óceánba zuhant A330-típusú Airbus utasszállító repülőgép után az ország

északkeleti részénél található Fernando de Noronha sziget térségében. 

 

A330-típusú Airbus
© MTI

 

A brazil légügyi hatóságok szerint az AF 447 jelzésű járat 565 kilométerre volt Natal kikötővárostól, amikor utoljára rádiókapcsolatba lépett az úgynevezett atlanti ellenőrző központtal. A gép rendben, 840 kilométeres sebességgel, mintegy 35 ezer láb magasságban haladt, vagyis valamivel 11 ezer méter alatt. Azután tűnt el, hogy kikerült a brazil radarok által fedett övezetből, de még a szenegáli légtérellenőrzési zónába való beérkezése előtt.

A francia légitársaság vezetője szerint közép-európai idő szerint 3 óra 30 perckor volt utoljára rádiókapcsolat az eltűnt gép kapitánya és a brazil légiirányítók között. Négy óra körül az Air France járata viharzónába került, az automatikus üzenetek a gép egyes műszereit érintő sorozatos technikai meghibásodásokról negyedórával később kezdtek érkezni. Mindez arra utal, hogy "váratlan helyzet" történt a fedélzeten - fogalmazott Pierre-Henri Gourgeon sajtótájékoztatóján. A légitársaság igazgatója szerint az Air France feltételezése az, hogy villámcsapás érte a gépet, amelynek következtében légikatasztrófa történt. 

A gépen 228 személy, 216 utas, valamint a személyzet 12 tagja tartózkodott. Az Air France hivatalos tájékoztatása szerint az utasok között 126 férfi, 82 nő, hét gyerek és csecsemő volt.

Az egyik utas hozzátartozója a párizsi repülőtéren

© MTI


A francia külügyminisztériumban az MTI megkeresésére azt mondták, hogy az utaslistáról és az utasok állampolgárságról nem adnak információt a sajtónak addig, amíg minden hozzátartozót nem értesítettek a gép eltűnéséről. A hivatalos tájékoztatást késő délutánra ígérte a válságstáb. Nott Miklós párizsi magyar főkonzul elmondta az MTI-nek, hogy állandó kapcsolatban van velük. Nicolas Sarkozy elnök is percről percre tájékozódik a fejleményekről. Az államfő a délután folyamán felkereste a repülőtéren várakozó családtagokat. 

Az A330 típusú Airbusnak párizsi idő szerint 11 óra 10 perckor kellett volna leszállnia Párizs Roissy repülőterén, de már reggel 8 órakor nyoma veszett. A járat helyi idő szerint vasárnap este 7 órakor, közép-európai idő szerint éjfélkor szállt fel a riói repülőtérről.

 

 

 

MTI/hvg.hu

Címkék: air france eltűnt fedélzet közép-európai idő magyar párizs utas

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 15 éve

Újabb infó egy Air France pilóta kollégától:

Elképzelhető, hogy terrortámadás áldozatául esett az Air France óceánba zuhant repülőgépe – állította a Le Figaro című francia lapnak a légitársaság egyik pilótája.

A név nélkül nyilatkozó pilóta szerint legalább fél órának kellett eltelnie aközött, hogy a repülőgép irányíthatatlanná vált és az óceánba zuhant. Ez esetben viszont a legénységnek lett volna ideje arra, hogy vészjelzést adjon le.

A pilóta szerint kizárt, hogy villámcsapás miatt teljesen megszűnjön az elektronika, mivel a légi jármű legalább öt forrásból kapja az áramot. A lapnak nyilatkozó Air France pilóta szerint leginkább az valószínű, hogy a gép még a levegőben felrobbant. Ez szerinte arra is magyarázatot adna, miért nem tudott már vészjelzést leadni a bajba jutott járat. A pilóta elképzelhetőnek tartja, hogy bomba robbant a gépen.

Meggondolandó, hogy több nagyvállalat vezetője is utazott a járaton...

Válasz

B Klári üzente 15 éve

A brazil Jornal da Tarde nevű lap közölte a szerencsétlenül járt francia Airbus üzeneteinek tartalmát és időpontjait. Az újság azt állítja: az információkat az Air France francia légitársaságnál dolgozó forrásuktól szerezték. A kronológiát az egyik legtekintélyesebb brazil lap, az Estado, illetve a francia Le Monde is közölte. (Az Estado tulajdonosa és a Jornal da Tarde tulajdonosa ugyanaz.)

A brazil lap szerint a tragédiát közvetlen megelőző percekben az alábbi üzeneteket küldte a repülőgép:

23 óra: húsz perccel azelőtt, hogy az Airbus a szenegáli légtérbe érkezett volna, a pilóta arról küldött üzenetet, hogy a repülőgép nagyon erős turbulenciának van kitéve, gyakoriak a villámlások és erős szél van. A műholdfelvételek tanúsága szerint ekkor 160 km/órás széllökések voltak az érintett területen.

23 óra 10 perc: üzenet érkezett arról, hogy kikapcsolt a robotpilóta. Nem tudni, hogy a robotpilótát a személyzet vagy a biztonsági rendszer kapcsolta-e ki. Utóbbi is előfordulhat akkor, ha a számítógépen valamilyen súlyos meghibásodást észlel. Elképzelhető, hogy a személyzet azért kapcsolta ki a robotpilótát, hogy a gépet manuálisan vezesse ki a legveszélyesebb zónából. Egy dolog azonban biztos: az Airbust ekkor már manuálisan irányították.

Ugyanebben az időben egy újabb üzenetet is küldött a gép. Eszerint a rendszer átváltott a „fly-by-wire” (elektronikus irányítási rendszer) üzemmódról egy másik, ún. „alternativ law” üzemmódra. Azaz automatikusan megszűnt az elektronikus irányítási rendszer, ami a spanyol lap szerint akkor fordul elő, ha több elektronikai meghibásodás áll fenn. Ez esetben az elektronika még lehetővé teszi, hogy a gép repüljön, de a jármű számos ellenőrző rendszerét a rendszer lekapcsolja. Ilyen esetben a riasztó is megszólal a pilótafülkében.

23 óra 10 perc: a repülőgépről két újabb üzenet érkezett. Az egyik az Adiru (Air Data Inertial Reference Unit), a másik az Isis (Integrated Standby Instruments System) meghibásodásáról adott „hírt”. Az Adiru és az Isis is a repülő alapberendezéséhez tartozik, ezeknek a rendszereknek az a célja, hogy a repüléshez nélkülözhetetlen információkat adjon a magasságról, a sebességről és az irányról.

23 óra 13 perc: üzenet érkezett a fő-és a kiegészítő számítógép, azaz a Prim1 és a Sec1 meghibásodásáról.

23 óra 14 perc: üzenetet küldött a gép arról, hogy baj van a nyomáskiegyenlítő rendszerrel, azaz hirtelen csökkent a légnyomás. Ez utal arra, hogy a gépen rés keletkezett, esetleg szétesett.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu