Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A 2010-es év első napjai valamint az elmúlt esztendő vége sem telt
eseménytelenül a légitársaságok és a repülőgépgyártók számára, hiszen
ezen időszakban is folyamatosan érkeztek megrendelések a különböző
típusokra, nem is beszélve a történelmi jelentőségű első
felszállásokról, elkészült gépek átadásáról és a szolgáltatások új
célállomásokkal való bővítéséről.
A sort a Boeing 787 Dreamliner programjával nyitjuk, melyben a 2009 decemberét könyvelhettük el fordulópontként. A komoly csúszásokkal bajlódó programra a pesszimistábbak talán már keresztet is vetettek, hiszen a Dreamliner első felszállását szerkezeti hiba miatt többször is el kellett halasztani. A Boeing cég azonban nem adta fel a reményt, hogy a nagyrészt kompozit anyagokból készülő modern utasszállító még 2009 vége előtt teljesítse szűzfelszállását. A jeles eseményre 2009. december 15-én került sor, a Dreamliner első sikeres repülése új fejezetet nyitott a polgári repülés történetében. Karácsony előtt azonban már újabb sikertörténetről számolhatott be a Boeing, hiszen a második Dreamliner (ZA002) is a magasba emelkedett, ami a típust elsőként átvehető, japán ANA (All Nippon Airways) légitársaság színeiben szelte az eget. A gyártócég everetti központjából felszálló Dreamliner kétórás repülése során, 370 km/h sebesség mellett elérte a 4000 méteres magasságot.
Az ünnepek előtt a Boeing cég egy átadás kapcsán is szerepelt a hírekben, hiszen az indonéziai Lion Air légitársaság számára leszállított négy darab Next-Generation 737-900ER (Extended Range) utasszállítót, melyekkel a flotta kiöregedő típusait fogják felváltani. A Lion Air a 737-900ER típus első üzemeltetője, flottájában MD-80, MD-90, 747-esek, valamint Classic és Next-Generation 737-esek repülnek.
Az Air Austral légitársaság is a Boeing Next-Generation 737-es típusát választotta, azon belül is a 737-800-ast, melyből 2 darabot rendeltek meg még december folyamán. Az érkező új repülőgépekkel egy 737-300-ast és egy 737-500-ast fognak felváltani. A Saint Denis (Reunion) központú légitársaság a megrendelt új utasszállítókkal a közepes távolságra lévő célállomásokra szállítja majd az utazni vágyókat.
A Qatar Airways sem maradt átadott repülőgépek nélkül 2009-ben,
hiszen még decemberben átvehetett két darab Boeing 777-200LR-t (Long
Range), és két darab Airbus A320-ast. Az egyik új Boeinget a
közelmúltban elindított Doha-Melbourne útvonalra rendszeresítik, míg a
másik 777-200LR típussal a Távol-Keletre szállítják az utasokat.
A 2009-es esztendő az Airbus repülőgépgyártó konzorcium számára
egy nagyobb megrendeléssel zárult, hiszen Latin-Amerika egyik vezető
légitársasága, a LAN Airlines 30 darabot rendelt meg az A320
repülőgépcsaládból. Így a LAN által megrendelt Airbus repülőgépek száma
már meghaladja a 100 darabot. A meglévő A318, A319, A320 és A340-300
repülőgépek mellett az új A320-asokat regionális célállomásokra
kívánják rendszeresíteni.
A LAN-on kívül a Turkish Airlines is az A320-as
repülőgépcsaládot választotta, hiszen a közelmúltban rendelt belőle 20
darabot. A török légitársaság 2011-től várhatja az utasszállítók
átadását, melyeket hazai és regionális útvonalakra rendszeresítenek.
2009-ben ezzel együtt összesen 36 darab Airbust rendeltek a törökök, 4
darab A321-est, 10 darab A330-300-ast és két darabot az új
A330-200F-ből. Országában a Turkish Airlines légitársaság üzemelteti a
legnagyobb Airbus flottát a maga 67 darab repülőgépével.
Az áthaladó utasszállítókat fotózó spotterek egyik kedvenc
légitársasága az arab Emirates, ami a napokban jelentette be, hogy
2010. augusztus 1-jétől napi rendszerességgel indít járatot Dubai-ból
Madridba. Az új útvonalon egy Airbus A330-200-as szállítja majd az
utasokat. Az Emirates terjeszkedésének ékes bizonyítéka, hogy Madrid
már a légitársaság 25. célállomása Európában. További friss hír az
Emirates légitársaságról, hogy 2010. február elsejétől újabb
célállomást szolgál ki korunk legnagyobb utasszállítója, az A380-as.
Sydney, Auckland, Heathrow, Bangkok, Toronto, Szöul és Párizs mellett
februártól a szaúd-arábiai Dzsidda városába is a Super Jumboval
juthatnak el az utasok hetente négyszer.
Franciaország nemzeti légitársasága, az Air France is bővíti szolgáltatásait, hiszen 2010. május 3-tól Párizsból Abu Dhabi is elérhetővé válik. A Charles De Gaulle repülőtérről hetente 5 járatot indítanak majd, melyre az Airbus A330-as típusát rendszeresítik.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A repülő legvonzóbb része - a szárny
A repülők farokfelületeinek szerepe
Már tíz éve írtak az A380-ról, mint repülő szálloda
A repülők utasainak fele flörtöl a fedélzeten és házasságok is köttetnek