Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Tudósítás
Meghívást
kaptunk a Budapest Airport sajtótájékoztatójára, ahol bejelentették a
Taxitender kiírását.
Én
természetesen, mint rutinos sajtótájra járó, már húsz perccel előbb ott
bóklásztam a szállodában. (Mint rendes taxis, aki vagy marha korán ér
oda valahová, vagy elkésik.)
De legalább volt időm megörökíteni az
utókornak, (és a Csogunak) hogy milyen csodák várják a halandót egy
ilyen eseményen. Kicsit körülnéztem, kattintgattam, és mire visszaértem
a terembe már ott toporgott régi ismerősöm, Antal Attila is. Persze
csak ő volt nekem ismerős, hiszen a valóságban „csak” mint egyszerű
taxis a vezérigazgatóval
viszonyunk volt anno. Mosolygott rám, nem tudott hova tenni. Gondoltam
segítek neki és odamentem bemutatkozni. (Már nem mosolygott annyira)
Amíg elanekdotázgattunk a régi szép időkről apránként megtelt a terem.
Szerencsére a legjobb helyre már régen lepakoltam az összes motyómat,
tehát az nem volt veszélyben, de ahogy körülnéztem látnom kellett, hogy
bizony többen elkezdték csipegetni a finomságokat. Miután a Ricsi
elmeséléséből tudom, hogy „ezek” között résen kell lenni, elköszöntem a
„Főkamarás”-tól és odasomfordáltam az asztalokhoz.
Nem
részletezem, beszéljenek helyettem inkább a képek. Egyszerűen csak
jöttem mentem, egy picit ebből, egy picit abból. Mire kimentem volna
jóllakottan elszívni egy bagót bevonult sleppjével a VEZÉRIGAZGATÓ. Így
kicsit rosszul éreztem magam, mert evés után dohányozni kell, aztán meg
aludni. Gondoltam az alvásra lesz időm, de…mindegy, az mégis hülyén
nézett volna ki, ha ő befele jön, én meg kifele rágyújtani.
A teremben nagyon elegáns „Elnökségi asztalt”
állítottak föl, amire a Direktor nem tartott igényt. Egyszerűen ráült
az asztalra és elkezdett beszélni. Vidám, jópofa pasas, legalábbis a
tolmács jókat kuncogott, amíg hallgatta. Elégedett voltam a tolmáccsal
is, mert nem tudom ugyan, hogy szöveghűen fordított-e, de szórakoztató
volt. Miközben a Vezér beszélt, a háta mögött folyamatosan ment egy
vetített prezentáció,
amit természetesen ti is megnézhettek, hiszen szép dossziéban
kiosztották az újságíróknak. A hivatalos szövegről nem mondanék semmit,
hiszen már tegnap megírtuk.
Miután elmondta az előre megírt anyagot mégis elfoglalta a helyét, az
asztal mögött, ahova odainvitálta maga mellé Antal Attilát, akinek a
titulusát a tolmács természetesen nem tudta. Mindent ő sem tudhat
szegény. (Kinevezte a Taxis Kollégium Elnökének, amin a mi Sipekink
igen megsértődne) Természetesen, ez csak a BKIK VI. Osztály Elnökének,
és nekem tűnt fel.
Eljött a pillanat, amikor átvehettük a szót és
kérdezhettünk. Én nagyon akartam kérdezni, de nem hittem, hogy egy
hangot is ki tudnék nyögni. Hiába mondogattam magamnak, hogy ebben a
teremben én vagyok az egyetlen, aki tudja miről van szó, a gombóc nem
akart eltűnni a torkomból. Így hát hagytam szóhoz jutni a többieket:
Hermann Bernadett Magyar Hírlap:
Azt szeretném megtudni, hogy
mekkora ez a piac, ami a reptérről befelé a városba megy? A másik
kérdésem, hogy hány évre szól a szerződés? A harmadik pedig az lenne,
hogy itt elhangzott, hogy alapfeltétel a legalább öt éves szakmai múlt.
Ezek szerint, a Tourist Taxi kiesik a pályázók közül?
Woodruff:
Tény, hogy nagyon komoly kritériumokat határoztunk meg a részvételre,
és azok a cégek, akik ezeket nem tudják teljesíteni nem fognak tudni
részt venni. Azok a cégek, amelyek szeretnének részt venni ezen a
pályázaton, bizonyítaniuk kell, hogy profi módon képesek
taxiszolgáltatást nyújtani, és bizonyítaniuk kell, hogy az elmúlt öt
évben szünet nélkül folyamatosan nyújtották is ezt a szolgáltatást. Ez
a szabály mindenkire egyformán érvényes.
Most pedig akkor visszatérnék az első kérdésre, hogy mekkora a piac.
Ez
egy nehéz kérdés. Nehéz megítélni. Próbáltunk kutatásokat végezni e
tekintetben, és közvélemény kutatást végeztünk az utasok körében, hogy
miként távoznak a reptérről. Ennek eredményeképpen az derült ki, hogy
körülbelül az utasok 25%-a mondta azt, hogy taxival. Ez természetesen
nem azt jelenti, hogy a Ferihegyen megforduló több mint nyolcmillió
utas huszonöt százalékára kell itt gondolni, hiszen ezeknek az
utasoknak egy jó része, az soha nem is jön ki a terminálról. Leszáll,
átmegy egy másik géphez, és tovább utazik, magyarul átszálló utas.
Jelenleg az átszálló utasok száma, kb. 1,6 millió évente Ferihegyen.
Tehát gyakorlatilag azt mondhatjuk, hogy jelenleg kb. 7 millió utas
van, aki a közutakat használva valamilyen módon érkezik meg a reptérre,
vagy távozik onnan. Tehát, aki jó volt matekból az gyorsan ki is tudja
számolni, hogy ez mennyi utast jelent egy évben. Természetesen ez nem
jelenti azt, hogy ugyanannyi fuvarról van szó, mint ahány utasról,
hiszen mint tudjuk, általában többen utaznak együtt. Mindenesetre
ezekből a számokból már mindenki ki tudja következtetni, hogy kb. hány
fuvarról beszélünk, a reptérre menet, illetve onnan jövet. De szívesen
segítek.
Ez bazi sok!
Épp ezért fontos, hogy a lehető legjobb formában alakítsuk ki ezt a szolgáltatást, hiszen nagyon nagyon sokan használják.
A
második kérdésre válaszolva, hogy mennyi időre fog szólni a szerződés:
Négy plussz egy évre szóló szerződést fogunk kötni. Ez azt jelenti,
hogy alapvetően négy évre fog szólni a szerződés, utána mi azt egy
évvel meghosszabbíthatjuk, amennyiben meg vagyunk elégedve. De
természetesen, hogyha bármiféle probléma van, ha a minőségi
kritériumokat nem tudják biztosítani, ha túl sok panaszt kapunk, akkor
garantálhatom, hogy a szerződés, sokkal sokkal rövidebb időre fog
szólni.
Diószegi Zsolt Napi Gazdaság:
Támasztottak-e pénzügyi feltételt a pályázaton való részvételhez, pl. éves bevételt, vagy nyereségadatot?
Woodruff:
Természetesen vannak pénzügyi feltételek beleépítve a kritériumokba.
Elsősorban bizonyítani kell, hogy biztos alapokon áll a cég, nem áll
csőd, felszámolás, stb. alatt, a másik része a dolognak, hogy
természetesen tisztában vagyunk vele, hogy ez egy nagyon jelentős
beruházás lesz ezeknek, a cégeknek. Hiszen biztosítaniuk kell a legjobb
autókat, a legjobb sofőröket, szerviz, karbantartás, és így tovább.
Tehát biztos vagyok benne, hogy nagyon mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk,
de azt gondolom, hogy ez mindenképpen szükséges és éppen ezért egy
olyan partnert keresünk, aki biztos pénzügyi alapokon áll.
Dudás Gergely Index:
Antal
úrtól kérdezném elsősorban azt, hogy akkor mondjuk már ki, hogy hány
olyan budapesti taxitársaság van, ami nem üzemel öt éve, tehát amelyek
ennek az ötéves kritériumnak köszönhetően kiesnek kapásból kiesnek a
tenderből, illetve azt szeretném megkérdezni, hogy a 150-es
darabszámnak a meghatározása, az elsősorban, az egyébként nem annyira
részletezett forgalomhoz igazodik, vagy pedig ahhoz, hogy mi az a
maximum, amit a taxitársaságok elbírnak, illetve látnak-e egyáltalán
olyan taxitársaságot, ami a jelenlegi állapotában képes lenne
teljesíteni a követelményeket?
Antal
A: Nem készült ilyen felmérés a tudomásom szerint. A 150-es számra csak
annyit, hogy úgy tudom, hogy körülbelül ennyien dolgoznak ott jelenleg
is. Tehát, nagyságrendileg a jelenlegi forgalmat ennyi autó el tudja
látni.
Az öt év? Én legalább tíz olyan céget tudok ma Budapesten,
akik több mint öt éve dolgoznak, de hogy a múlt évben, vagy rövidebb
idő alatt, hány új cég alakult, azt nem tudom. Biztosan nagyon sok
taxicég van, -húsz-harminc taxicég létezik bejegyzés szerint-
nyilvánvalóan ezeknek a többsége öt évnél fiatalabb, elvégre eléggé
gyorsan szaporodnak ezek, de a nagyok, biztosan tudják teljesíteni ezt
a feltételt. Tehát, azt, hogy ki nem tudja, azt nem tudom felsorolni.
Woodruff:
Még egy fontos dolgot szeretnék ehhez hozzátenni. A pályázat nem zárja
ki, a konzorciumok részvételét, tehát gyakorlatilag a taxitársaságok
összefogva is pályázhatnak, amelynek keretében a konzorciumnak kell
bizonyítania, hogy mondjuk, rendelkezik egy tagja a megfelelő szakmai
háttérrel, tapasztalattal. Ezt pont azért engedtük meg, mert a
legfontosabb számunkra, hogy egy biztos anyagi háttérrel rendelkező
erős társaság nyerje meg ezt a tendert, annak érdekében, hogy
problémamentesen tudja biztosítani, a legmagasabb szintű szolgáltatást.
Én személyes tárgyalásokat folytattam, a legnagyobb taxitársaságoknak a
vezetőivel a közelmúltban, pontosan ezeknek a kérdéseknek a
megvitatására.
Angyal János Gazdasági Rádió:
Az
érdekelne, hogy a jelenlegi forgalomnak, hány %-át bonyolítják le a
drosztokról, illetve hány %-a történik, megrendelés útján?
Woodruff:
Nagyon jó a kérdés. Sajnos nem tudjuk rá a választ, hiszen ezt a
kérdést, hogy valaki előre rendelte, vagy csak ott ült be egy taxiba,
ezt nem kérdeztük meg a felmérésünkben, de egyébként van néhány olyan
információ, ami segítheti ezt a számítást. Ugye a matek óránk az
jelenleg ott tart, hogy van hétmillió utasunk egy évben, akinek 25 %-a
használja a taxiszolgáltatást, ez azonban nem jelent ugyanennyi fuvart,
hiszen több utas is tud egyszerre menni egy taxival. Ehhez tegyük
hozzá, hogy az utasainknak egy harmada Magyar, és a kétharmada
külföldi. Tételezzük föl, hogy a Magyarok és a külföldiek is ugyanolyan
arányban választják meg maguknak a taxitársaságukat, (ez mondjuk egy 25
%) akkor gyakorlatilag ki lehet számolni, hogy mennyi az aki előre
tudja, hogy milyen taxit fog hívni, és mennyi az, aki az ott álló
taxikat fogja használni. Illetve vegyük hozzá azt a kérdést, hogy az
átlag Magyar az ottani taxit fogja használni, vagy hív egy taxit? Tehát
a konkrét számokat én sem tudom, de ha az ember a logikát alkalmazza,
akkor azt gondolom, hogy egy elég pontos számítást el lehet végezni.
Majercsik Tamás, hallotaxi.hu:
Az
lenne a kérdésem, hogy az utasok kisétálhatnak-e a drosztra, és
beülhetnek-e az első autóba, vagy a „bazi” sok utasnak, „bazi” sokat
kell sorba állnia, a „bazi” sok bőröndjével, valamelyik
diszpécserkisasszony előtt? A másik kérdésem, hogy az a bizonyos
voucher, az fizetőeszköz-e? Tehát a diszpécser kisasszonynál fizet az
utas, vagy az autóban?
Woodruff: Az első kérdésre a
válasz, hogy természetesen be lehet szállni az első taxiba. De ezt csak
a diszpécser eljárást követően lehet megtenni. Oda kell menni a
diszpécser pulthoz, meg kell határozni, hogy milyen jellegű autóra van
szükség, stb. De véleményünk szerint, ez egyáltalán nem fog sok időt
igénybe venni, tehát nem lesz várakozás. Tehát, hogy lesz-e várakozás,
lesz-e sorbaállás? Hogyha nagyon nagyon sikeresek vagyunk, és nagyon
nagyon sok ügyfél jön, és használja a taxiszolgáltatást, akkor lehet.
Ami
pedig a fizetést illeti. Egy számítógépes rendszer alapján lesz
kiállítva az a bizonyos voucher, amiről szó volt, amin szerepel ugye az
autó, az úti cél, és az ár, de a fizetés az konkrétan a sofőrnek fog
történni a kocsiban. Tehát, nem a diszpécsernek, a pultnál.
Balsa Szabó Gergely Origo:
A kérdésem az lenne, hogy itt nem
csak az autókkal, hanem a sofőrökkel szemben is elég komoly
követelmények vannak megfogalmazva, tehát a kérdés az, hogy hogyan
tudják bevasalni adott esetben, mondjuk a nyelvtudást? Dokumentációt
kérnek, vagy nyelvvizsgához lesz mondjuk kötve?
Woodruff:
Az ellenőrzés, azzal a bizonyos napi szintű ellenőrzéssel fog
megvalósulni, amiről már az előadásban beszéltem, tehát, rendszeresen,
folyamatosan részt fogunk venni az életükben, a szolgáltatás minden
területét figyelni fogjuk, tehát elképzelhetetlen, hogy ne bukjon ki,
ha valamelyik kollega nem felel meg a feltételeknek. Tehát, papírokat,
bizonyítványokat nem kérünk, hiszen nagyon jól beszélhet valaki egy
idegen nyelvet anélkül, hogy bármiféle papírja lenne róla.
Szabó Márton Magyar Közlekedés:
Elhangzott,
hogy az utasoknak körülbelül 25%-a választja a taxit a BA.-nak komoly
tapasztalata van repülőtér üzemeltetésben, olyanban is, amelyhez van
vasúti kapcsolat. Előbb, vagy utóbb, (az egyes terminál előtt, előbb)
Budapesten is lesz vasúti kapcsolat. Ez a 25%-os arány mondjuk a Brit
repülőtereken, amit a BA. üzemeltet, szintén ennyi, vagy kevesebb? Mert
a vasút elszívhatja a levegőt a taxicégek elől.
Woodruff:
Nagyon jó kérdés, köszönöm szépen. Nem könnyű megválaszolni, de
megpróbálom. Több helyet ismerek, ahol van vasúti közlekedés a
repülőtérre és azt kell mondanom, hogy az utazóközönség reakciója
nagyon változó. Leginkább attól függ, hogy az a vonat-kapcsolat a
városban, hova csatlakozik. Ahol átszállás nélkül a belvárosba lehet
jutni, ott természetesen komoly konkurenciája a taxiszolgáltatásnak, de
mégis azt kell mondanom, hogy leginkább, a saját autóval közlekedők
száma csökken a vasút megjelenésével és ez lenne a cél. Ferihegy
megközelítése közúton, mint tudjuk, nem a legjobb. Minden lehetőséget
meg kell ragadnunk, hogy az utazóközönséget, a tömegközlekedés felé
tereljük, és itt most a Taxit, én a tömegközlekedés részének tekintem.
Lipcsei Gábor Magyar Nemzet:
Azt
szeretném megtudni, hogy milyen típusú adatokat kell szolgáltatni a
sofőröknek, illetve milyen átvilágításon esnek át a taxitársaságok?
Woodruff:
Először is szeretnénk tudni, hogy a cégeknek hány fuvarja van és az
hova irányul, annak érdekében, hogy meg tudjuk ítélni annak a cégnek az
ügyfélkörét, méretét. Aztán pl. a szervizeléssel kapcsolatos
információk, a sofőröknek a kiképzése, ami nagyon érdekel minket. Aztán
nagyon fontos a visszajelzés az utasoktól, akár jó, avagy rossz. Hiszen
nem csak rossz visszajelzést adhatnak az utasok, hiszen ha valaki
nagyon elégedett, akkor jó esetben azt mondja, hogy: Ez tényleg szuper
volt!
Ami pedig a biztonsági átvilágítást illeti, a sofőröknek
ugyan azon a biztonsági átvilágításon kell majd átesniük, amin nekünk,
repülőtéri dolgozóknak át kellett esnünk, ahhoz, hogy a repülőtéren
tudjunk dolgozni, és megkapjuk ezeket a csinos kis nyakba való céges
kitűzőket.
Dudás Gergely Index:
Ferihegy egynél, az ábrán nem láttam puffer parkolót, a rendelt taxiknak.
Woodruff:
Sasszem! Nagyon jól kiszúrtad, hiszen tényleg nincs ilyen. Mint azt
bizonyára tudjátok, nagyon kevés hely van az egyes terminál előterénél.
Sajnos csak a győztes ajánlattevő puffer parkolójára van ott hely. A
rendelésre váró taxiknak a kettes terminálon biztosított helyen kell
majd várakoznia, (mint ahogy ezt most is teszik) ahonnan nagyon gyorsan
át lehet érni az egyesre rendelés esetén.
Mekkora lesz, a kettesen a puffer parkoló?
Ez a terület, egy teljesen új fejlesztés lesz, és legalább ötven autó számára lesz alkalmas kultúrált várakozásra.
Római Róbert Népszabadság:
Két
kérdésem lenne. Az egyik, hogy nem tartanak-e attól, hogy esetleg
kiújulnak a konfliktusok a jelenlegi reptéri taxisok és az új
szolgáltató között, tehát, hogy nem lesz teljesen zökkenőmentes ez a
váltás. A másik kérdés, hogy maga a reptér milyen bevételre számít
ebből a szolgáltatásból?
Woodruff: Az első kérdésre
az a válaszom, hogy nem tudom elképzelni, hogy Európában, egy
demokratikus verseny győztesének jogait bárki megkérdőjelezné, de
természetesen rendelkezésünkre áll a reptér teljes biztonsági
szolgálata.
A másik felvetés teljesen jogos, hiszen gazdasági
társaság vagyunk, tehát természetesen nem ingyen tesszük mindezt.
Személyzetet, managmentet, infrastruktúrát, beruházásokat biztosítunk
annak érdekében, hogy ez létrejöjjön, épp ezért cserébe egy fuvar alapú
díjazásban szeretnénk részesülni, amelynek összege, 350.- forint lesz
fuvaronként. Tehát ennyit kell minden fuvar után a Budapest Airportnak
befizetni.
Ezek
után szép körmondatokban ecsetelte, hogy mennyire örül, hogy itt
lehetett velünk és mennyire számít a közreműködésünkre annak érdekében,
hogy a nyilvánosság felé ezt az ügyet jól tálaljuk. Gondoltam, rajtam
nem múlik, olyan jól fogom továbbítani, hogy ajajj, csak legyen még
kaja. Sajnos a jó helyemnek, amit előre kiválasztottam, volt egy
hátránya. Nagyon szem előtt voltam, míg hátul az élelmesebbje
folyamatosan táplálkozott. Nem vagyok egy Csogu, de ennyi idő alatt
bizony már nálam is elmúlt a tájékoztató előtt elfogyasztott mennyiség
jótékony zsibbadása, tehát jól nevelten próbáltam hátraevickélni, hogy
felmérjem a lehetőségeket. Nagy meglepetésemre még bőven volt az
asztalokon, tehát módszeresen végigkóstoltam, amire már nem volt
kapacitásom a tájékoztató előtt. Ez alatt szépen fellazult a társaság,
csoportokra bomolva és végre dohányozva elemeztük a hallottakat. Az
Indexes fiú csatakiáltás szerűen rohant meg engem, mert mint kiderült,
utaztunk már együtt, (én, mint taxi-szolgáltató, ő mint utas) és ez a
szemében a szakértelmemet garantálta. (érthető módon) Ettől kisebb
csoportosulás támadt körülöttünk és én szerényen, ahogy szoktam,
megpróbáltam nekik taxis szemmel megvilágítani a hallottakat.
A
harmadik negyedik bagó után azt vettem észre, hogy szép lassan
elszivárgott a társaság és láss csodát, az asztalokon még mindig van
kaja. Nagyon sajnáltam, hogy nem hoztam szatyrot, pedig a Ricsi mondta,
hogy készüljek fel rendesen. Erre nem gondoltam
Szégyellem magam, nagyon!
Forrás: Origo
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
bövités
Meddig terjed a repülőtér gépeinek zaja?
Kínaiakkal építené meg a fejlesztési miniszter a reptéri gyorsvasutat
Mért boltokkal van tele a SkyCourt, mért nem a repteret fejlesztették?