Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Közel tízezer négyzetméteres, új irányító központtal és a legmodernebb technológiával fejleszti a hazai légi közlekedés infrastruktúráját a magyar légiforgalmi szolgálat.A 11 milliárd forint értékű ANS III. projektet, melynek keretein belül új ATS (Air Traffic Service – légiforgalmi szolgálat) központ létesül, a szervezet kiemelt feladatként kezeli. 2012-től a légiforgalmi irányítás az új épületbe kerül, míg a jelenleg irányítóközpontként működő épület tartalék központként üzemel, továbbá helyet ad majd a torony-és radar szimulátoroknak. Az ANS III. projekt célja a légi navigációs szakma által európai szinten elismert, high-tech tudásközpont létesítése, amely lehetővé teszi a HungaroControl jelenlegi, szervezeten belül végzett és a jövőben tervezett, szervezeten kívüli csoportoknak történő oktatást is.
A beruházás összértéke eléri a 11 milliárd forintot, amelynek mintegy 80 százalékát, közel 9,4 milliárd forintot a HungaroControl Zrt. saját maga, saját forrásaiból finanszíroz.
A fennmaradó 1,6 milliárd forintot az Európai Unió a Transzeurópai Hálózatfejlesztési Terv keretében biztosítja. A 2012 szeptemberében üzembe lépő létesítmény révén műszaki-technológiai szintjét tekintve a HungaroControl lesz a régió egyik élenjáró légiforgalmi szolgálata.
A közép-európai térség légi navigációjának versenyképességét is növelő beruházás alapkövét március 28-án dr. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár, Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár, Szepessy Kornél, a HungaroControl elnök-vezérigazgatója és Ughy Attila XVIII. kerületi polgármester helyezte el Budapesten.
„A kapacitások jobb kihasználása és a hatékonyság növelése csak
folyamatos fejlesztéssel érhető el. A HungaroControl beruházási
programja példaértékű más országok számára is, mert amellett, hogy
felkészül a növekvő igények legmagasabb szintű kiszolgálására, fokozza a
közép-európai légi forgalmi irányítás teljesítményét is” – értékelte a
fejlesztést dr. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár.
„Szakmai tudása, technológiai előnye és aktív stratégiája képessé
teszi a HungaroControlt arra, hogy térségünk egyik vezető légi
navigációs szolgálata legyen” – tette hozzá az alapkőletétel alkalmából
rendezett ünnepségen az építkezést felügyelő Schváb Zoltán helyettes
államtitkár.
„A HungaroControl már most megfelel azoknak a 2014-re meghatározott teljesítménycéloknak, amelyek révén az Európai Unió a kontinens légiforgalmi irányításának versenyképességét kívánja fokozni. A magyar légiforgalmi szolgálat gyakorlatilag másodpercben számolva sem okoz késést a légitársaságoknak és az utasoknak, díjtételei pedig több mint 30 százalékkal alacsonyabbak az európai átlagnál. Ám a légi közlekedés gyors fejlődése miatt már most komoly fejlesztésekre, beruházásokra van szükség ahhoz, hogy tartani tudjuk szolgáltatásaink magas színvonalát.
A HungaroControl ezt felismerve indította el az ANS III. elnevezésű,
összesen 11 milliárd forint értékű szolgáltatásfejlesztési programját,
amelynek 80 százalékát, vagyis 9,4 milliárd forintot saját forrásaiból
fedez, és amelyet az Európai Unió a Transzeurópai Hálózatfejlesztési
Terv keretében közel 6 millió euróval, azaz 1,6 milliárd forinttal
támogat” – ismertette a beruházás hátterét Szepessy Kornél, a
HungaroControl elnök-vezérigazgatója.
Ughy Attila, Budapest XVIII. kerületének polgármestere is üdvözölte a
HungaroControl nagyszabású terveit: „Az, hogy ismét a kerületet
választotta beruházása helyszínéül a cég, azt jelenti számunkra:
otthonra találtak nálunk."
A beruházás első lépéseként felépítenek egy közel tízezer négyzetméter alapterületű, háromemeletes, új légiforgalmi irányító központot, amit korszerű, IP alapú kommunikációs rendszerekkel szerelnek fel.
A második lépcsőben kerül sor a mostani hardver eszközök lecserélésére, a szoftverek frissítésére, a jelenleg is világszínvonalú MATIAS légi navigációs rendszer továbbfejlesztésére .
Az új irányító központban várhatóan 2012 szeptemberében kezdődhet meg a munka.
A jelenlegi, megüresedő irányító központban a HungaroControl egyedülálló légi navigációs tudásközpontot hoz létre, a régió egyetlen olyan centrumát, ahol valós adatok alapján, az irányító teremmel azonos technológiai környezetben modellezhető bármilyen légtérbeli esemény. Itt kap majd helyet az oktatási célokat szolgáló, háromdimenziós toronyszimulátor is, amelyet a reptériirányító cég szintén továbbfejleszt, hogy a mostani 180 fokos látószög helyett a repülőtéri környezetet teljesen valósághű, 360 fokos panorámaképen jelenítse meg - számol be a HungaroControl weblapján.
2004-ben adták át az ANS II-t a HungaroControl székházaként
Az új tartalék irányító központ épületének építészeti tervezése pedig 2007-ben, a tervpályázat eredményhirdetése 2008. januárban zajlott.
I. díjas (8. sorszámú) akkori pályamű
Pályázó neve: Zsuffa és Kalmár Építész Műterem Kft.
A műleírásban megfogalmazott szándékát pontosan teljesíti: állítja, hogy
az új épület nem igényel új építészeti karaktert, de eleget kell tegyen
a kiírásban megfogalmazott reprezentációs elvárásoknak. Harmonikus
viszonyra törekszik, miközben új elemekkel gazdagítva az ANS II
épületében fellelhető eszköztárat, egyedi, magas színvonalú világot
teremt.
Tervpályázati felhívás Tartalék Légiforgalmi Irányító központ (ANS-III) épület tervezésére a Magyar Építészeti Kamara honlapján
|
|
|
|
A tervpályázat kiírója és
lebonyolítója:
HungaroControl Magyar Légiforgalmi
Szolgálat Zrt. 1185 Budapest, Igló utca 33-35.
Kapcsolattartó: Csábi Enikő Tel.: 293-4219Fax: 293-4222
e-mail:
csabi.eniko@hungarocontrol.hu
A tervpályázat tárgya
Tartalék Légiforgalmi Irányító központ (ANS-III) épület tervezése.
Tervezési helyszín: A HungaroControl Zrt. jelenlegi, XVIII. ker. Igló utcában található irodaépületével közvetlenül szomszédos, 4389 m2-es beépítetlen terület, melyet a Forgó utca és a zajvédelmi töltés határol.
A tervezendő épület a tartalék légiforgalmi irányító központ funkció mellett szimulációs és oktatási célokra kerül hasznosításra, tudásközpont funkciót tölt be, valamint irodai tevékenység ellátására is szolgál. A tervezendő épület a kettő meglévő épületből álló komplexumhoz harmadik elemként fog kapcsolódni.
A jelen építészeti tervpályázat tárgyát képező ANS III fejlesztés elsődleges funkcionális célja a Tartalék Légiforgalmi Irányító központ létrehozása, amelyből a jelenleg üzemelő irányító központ működési képtelensége estén ellátható lehet a légiforgalmi szolgáltatás a meglévővel azonos személyzettel, lényegesebb átállási késedelem nélkül.
Az alapfunkcióból következő szabad kapacitásokat felhasználva az irányítástechnológiai berendezések — lényegében folyamatos jelleggel — oktatás/képzési célokra lesznek hasznosítva. Továbbá kiegészítve ezeket egyéb szakmai és nyelvi képzési eszközökkel, könyvtárral, kialakul az a Tudásközpont, amely a magas színvonalú szakemberképzés céljait szolgálja.
A megtervezendő épület biztosítja a HungaroControl Zrt-nek a tudásközpont és a könyvtár működtetésében kulcsszerepet játszó szervezeti egységének színvonalas irodai elhelyezését is, valamint konferenciák megrendezésére alkalmas helyszínt is. A tervezési feladat kiterjed a meglévő épülettel való összeköttetés tervezésével.
A tervezendő épület fő helyiségeinek összesített alapterülete hozzávetőlegesen 6000 m2.
Az új irányító központban várhatóan 2012 szeptemberében kezdődhet meg a munka.
A jelenlegi, megüresedő irányító központban a HungaroControl egyedülálló
légi navigációs tudásközpontot hoz létre, a régió egyetlen olyan
centrumát, ahol valós adatok alapján, az irányító teremmel azonos
technológiai környezetben modellezhető bármilyen légtérbeli esemény. Itt
kap majd helyet az oktatási célokat szolgáló, háromdimenziós
toronyszimulátor is, amelyet a HungaroControl szintén továbbfejleszt,
hogy a mostani 180 fokos látószög helyett a repülőtéri környezetet
teljesen valósághű, 360 fokos panorámaképen jelenítse meg.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Álláslehetőség a HungaroControl-nál!
Európában elsőként a magyar légtérben szabad a légtérhasználat
Röhögjünk együtt! Leszállás lézerrel! Óriási!!!
Légi navigációs akadémia nyílt Budapesten