Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Most igazán magasra merészkedtünk; egy Airbus felett beszélgetünk a storage megoldásokról.
A Lufthansa Technik Budapest Kft. szerelőcsarnokába invitáljuk olvasóinkat. A repülőgép üzemeltetésre és karbantartásra szakosodott cég 2000-ben alakult a Lufthansa Technik és a Malév közös vállalkozásaként.
A budapesti társaság fő profilja az Airbus 320 és a Boeing 737-es repülőgép család nagyjavítása. A cég 330 fős alkalmazotti létszámával és 7 milliárd os éves árbevételével európai léptékkel mérve a kis és közepes vállalkozások kategóriájába tartozik. Telephelye a Ferihegyi repülőtér, amely az európai és magyar légügyi hatóság, valamint a Lufthansa Technik szigorú minőségügyi előírásainak megfelelően működik.
Az áttekinthetőség és dokumentálás első számú követelmény. A folyamatoknak folyamatosan együtt kell változni a piac igényeivel. Három lábon álló informatikai struktúra támogatja az üzleti folyamatokat. Az első a homogén hardverkörnyezet, a második a homogén működési környezet, míg a harmadik a homogén alkalmazási környezet. Az első lábat alkotó hardverkörnyezetet a HP szerverei biztosítják, a másodikat a Microsoft alkalmazásai, a harmadikat pedig az SAP R/3 vállalatirányítási rendszer. Az üzleti folyamatok informatikai támogatásának túlnyomó részét ma lokálisan telepített informatikai rendszer biztosítja, amelynek felügyelete és üzemeltetése részben helyileg történik, részben kiszerződött.
Az IT nem egyszerű kiszolgáló szervezet, hanem az üzlet motorja. Idézte George Colonyt, a Forrester kutatóintézet első számú vezetője: „Az üzlet maga a technológia, a technológia pedig az üzlet”.
Csakhogy
az informatikai-számítástechnikai környezetnek is megvannak a maga
kritikus pontjai – szögezte le a HP-igazgató, majd felsorolta a
legfontosabbakat:
● drága az IT-környezet fenntartása és felügyelete;
● a túl sok alkalmazás, túl sok egyedi fejlesztés, kihasználatlan szigetrendszerek;
●
nem egyszerű az egyensúly megtalálása a szolgáltatási szintek és a
gyors válaszidők között a kritikus üzleti folyamatok támogatására;
● sok szervezet nem képes elég gyorsan bevezetni az új alkalmazásokat
● folyamatosan csökkentendők a működési költségek;
● egyáltalán nem biztos, hogy elegendő az erőforrások növelése a feladatokhoz megoldásához;
● állandó fenyegetést okoznak a biztonsági kockázatok, vírusok stb.
A
HP kezdettől fogva arra törekedett, hogy különösen széles és robosztus
szerver- és tárolókínálatával kielégítse a vállalatok, intézmények
szerverek iránti keresletét. A ma délelőtti kiselőadásokból kicsengett:
jól spekulált a HP, helyesen határozta meg választékát és a folyamatos
fejlesztésekkel sikerült hosszú évek óta megőrizni piacvezető
pozícióját.
Kendelényi János, a Ferihegyi repülőtéren öt év óta sikerrel működő Lufthansa Technik Budapest Kft.
informatikai igazgatója elmondta, az üzleti folyamatok specialitását a
repülőgépiparra jellemző szigorú minőségi előírások adják, melyek
megtartását a légügyi hatóságok folyamatosan ellenőrzik. Az
áttekinthetőség és dokumentálás tehát első számú követelmény. A
folyamatoknak olyanoknak kell lenniük, amelyek képesek együtt változni
a piac igényeivel is.
Három lábon álló informatikai struktúra
támogatja az üzleti folyamatokat a Lufthansa Techniknél. Az első a
homogén hardverkörnyezet, a második a homogén működési környezet, a
harmadik a homogén alkalmazási környezet. A hardverkörnyezetet a HP
szerverei alkotják, a második látbat a Microsoft alkalmazásai, a
harmadikat pedig a SAP R/3 vállalatirányítási rendszer.
Az
üzleti folyamatok informatikai támogatásának többségét ma lokálisan
telepített informatikai rendszer biztosítja, melynek felügyelete és
üzemeltetése részben helyileg történik, részben kiszerződött. Az
informatikai költségek ésszerű szinten tartása nem egyszerű feladat, és
mint példa is van rá, a hazai lehetőségek kiaknázása erre lehetőséget
nyújt. A példát a vállalkozás külföldön hosztolt SAP-rendszer
üzemeltetésének átgondolása illusztrálja. A költségek és elvárások
elemzése és a követelmények megfogalmazása után a Delta Elektronik
Kft.-t kérték fel a részletes technológiai változatok és a pénzügyi
konstrukció kidolgozására. A Delta a Lufthansa Technik Budapest Kft.
meglévő szerverparkjának beszállítója és rendszermérnöki támogatója is
egyben.
A javaslatok alapján cég vezetése merész technológiai
váltás mellett döntött, melyhez az ajánlott rugalmas pénzügyi
konstrukció jó fedezetet teremtett. Eredményeként a SAP-rendszer ma
64-bites HP Integrity szervereken fut, Microsoft alapú operációs
rendszer és adatbázis-kezelő használatával. A SAN-struktúrába
szervezett EVA-adattároló a meglévő szerverpark adattárolási
kapacitását is rugalmasan bővíthetővé tette. Az új hardver
teljesítménye és mérete okán már a helyi szerverszobában is
elhelyezhetővé vált. A 7×24 órás távoli rendszer-felügyelet a
SAP-alkalmazások felett továbbra is fennmaradt, de most egy hazai
szolgáltatóval, a SAP-rendszerek technológiai migrációját is irányító
HostLogic-kal.
Milyen előnyökkel járt még a váltás? Kendelényi
igazgató szerint: „A SAP-rendszer üzemeltetése összességében ötödével
kevesebbe kerül. A felhasználók számára a jelentések egy nagyságrenddel
gyorsabban érhetők el, három évig garanciális a leszállított
infrastruktúra, boldog IT-személyzet, mert korszerű eszközöket
üzemeltethet, több rendelkezésre álló szabadidő, mely az üzleti
folyamatok hatékonyabb támogatására fordítható. Azaz marad idő tanulni
és tovább fejlődni, mert az élet nem áll meg...”
computerworld.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Budapestre jön a világ legnagyobb repülője
Zökkenőmentesen sikerült az 1. terminál bezárása
Tele a média a Budapestet megjárt Airbus A 380 superjet-tel. Itt a legélvezetesebb beszámoló!
Budapesten járt az Airbus A380