Ferihegy repülőtér: Bemutatkozik a Lufthansa Technik Budapest Kft.

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Most igazán magasra merészkedtünk; egy Airbus felett beszélgetünk a storage megoldásokról.

 


<\/scr'+'ipt>'); // ]]>

 

 

A Lufthansa Technik Budapest Kft. szerelőcsarnokába invitáljuk olvasóinkat. A repülőgép üzemeltetésre és karbantartásra szakosodott cég 2000-ben alakult a Lufthansa Technik és a Malév közös vállalkozásaként.

 

A budapesti társaság fő profilja az Airbus 320 és a Boeing 737-es repülőgép család nagyjavítása. A cég 330 fős alkalmazotti létszámával és 7 milliárd os éves árbevételével európai léptékkel mérve a kis és közepes vállalkozások kategóriájába tartozik. Telephelye a Ferihegyi repülőtér, amely az európai és magyar légügyi hatóság, valamint a Lufthansa Technik szigorú minőségügyi előírásainak megfelelően működik.

 

 

071020.hp-adattarolasrol-a-fugguleges-vezersik-felett.jpg

 

 

Az áttekinthetőség és dokumentálás első számú követelmény. A folyamatoknak folyamatosan együtt kell változni a piac igényeivel. Három lábon álló informatikai struktúra támogatja az üzleti folyamatokat. Az első a homogén hardverkörnyezet, a második a homogén működési környezet, míg a harmadik a homogén alkalmazási környezet. Az első lábat alkotó hardverkörnyezetet a HP szerverei biztosítják, a másodikat a Microsoft alkalmazásai, a harmadikat pedig az SAP R/3 vállalatirányítási rendszer. Az üzleti folyamatok informatikai támogatásának túlnyomó részét ma lokálisan telepített informatikai rendszer biztosítja, amelynek felügyelete és üzemeltetése részben helyileg történik, részben kiszerződött.

 

Az IT nem egyszerű kiszolgáló szervezet, hanem az üzlet motorja. Idézte George Colonyt, a Forrester kutatóintézet első számú vezetője: „Az üzlet maga a technológia, a technológia pedig az üzlet”.





Csakhogy az informatikai-számítástechnikai környezetnek is megvannak a maga kritikus pontjai – szögezte le a HP-igazgató, majd felsorolta a legfontosabbakat:

● drága az IT-környezet fenntartása és felügyelete;
● a túl sok alkalmazás, túl sok egyedi fejlesztés, kihasználatlan szigetrendszerek;
● nem egyszerű az egyensúly megtalálása a szolgáltatási szintek és a gyors válaszidők között a kritikus üzleti folyamatok támogatására;
● sok szervezet nem képes elég gyorsan bevezetni az új alkalmazásokat
● folyamatosan csökkentendők a működési költségek;
● egyáltalán nem biztos, hogy elegendő az erőforrások növelése a feladatokhoz megoldásához;
● állandó fenyegetést okoznak a biztonsági kockázatok, vírusok stb.





A HP kezdettől fogva arra törekedett, hogy különösen széles és robosztus szerver- és tárolókínálatával kielégítse a vállalatok, intézmények szerverek iránti keresletét. A ma délelőtti kiselőadásokból kicsengett: jól spekulált a HP, helyesen határozta meg választékát és a folyamatos fejlesztésekkel sikerült hosszú évek óta megőrizni piacvezető pozícióját.

Kendelényi János, a Ferihegyi repülőtéren öt év óta sikerrel működő Lufthansa Technik Budapest Kft. informatikai igazgatója elmondta, az üzleti folyamatok specialitását a repülőgépiparra jellemző szigorú minőségi előírások adják, melyek megtartását a légügyi hatóságok folyamatosan ellenőrzik. Az áttekinthetőség és dokumentálás tehát első számú követelmény. A folyamatoknak olyanoknak kell lenniük, amelyek képesek együtt változni a piac igényeivel is.

Három lábon álló informatikai struktúra támogatja az üzleti folyamatokat a Lufthansa Techniknél. Az első a homogén hardverkörnyezet, a második a homogén működési környezet, a harmadik a homogén alkalmazási környezet. A hardverkörnyezetet a HP szerverei alkotják, a második látbat a Microsoft alkalmazásai, a harmadikat pedig a SAP R/3 vállalatirányítási rendszer.



Az üzleti folyamatok informatikai támogatásának többségét ma lokálisan telepített informatikai rendszer biztosítja, melynek felügyelete és üzemeltetése részben helyileg történik, részben kiszerződött. Az informatikai költségek ésszerű szinten tartása nem egyszerű feladat, és mint példa is van rá, a hazai lehetőségek kiaknázása erre lehetőséget nyújt. A példát a vállalkozás külföldön hosztolt SAP-rendszer üzemeltetésének átgondolása illusztrálja. A költségek és elvárások elemzése és a követelmények megfogalmazása után a Delta Elektronik Kft.-t kérték fel a részletes technológiai változatok és a pénzügyi konstrukció kidolgozására. A Delta a Lufthansa Technik Budapest Kft. meglévő szerverparkjának beszállítója és rendszermérnöki támogatója is egyben.

A javaslatok alapján cég vezetése merész technológiai váltás mellett döntött, melyhez az ajánlott rugalmas pénzügyi konstrukció jó fedezetet teremtett. Eredményeként a SAP-rendszer ma 64-bites HP Integrity szervereken fut, Microsoft alapú operációs rendszer és adatbázis-kezelő használatával. A SAN-struktúrába szervezett EVA-adattároló a meglévő szerverpark adattárolási kapacitását is rugalmasan bővíthetővé tette. Az új hardver teljesítménye és mérete okán már a helyi szerverszobában is elhelyezhetővé vált. A 7×24 órás távoli rendszer-felügyelet a SAP-alkalmazások felett továbbra is fennmaradt, de most egy hazai szolgáltatóval, a SAP-rendszerek technológiai migrációját is irányító HostLogic-kal.

Milyen előnyökkel járt még a váltás? Kendelényi igazgató szerint: „A SAP-rendszer üzemeltetése összességében ötödével kevesebbe kerül. A felhasználók számára a jelentések egy nagyságrenddel gyorsabban érhetők el, három évig garanciális a leszállított infrastruktúra, boldog IT-személyzet, mert korszerű eszközöket üzemeltethet, több rendelkezésre álló szabadidő, mely az üzleti folyamatok hatékonyabb támogatására fordítható. Azaz marad idő tanulni és tovább fejlődni, mert az élet nem áll meg...”

 

computerworld.hu

Címkék: budapest kft. ferihegy lufthansa technik

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu