Ferihegy repülőtér: Élethalál kérdés, hova ülünk a repülőn

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A folyosó és a vészkijáratok közelében ülőknek van a legnagyobb esélyük a menekülésre egy repülőgép-katasztrófa esetén. Jóval nagyobb veszélyben vannak, akik az ajtóktól négy-ötsornyi távolságra kaptak helyet - állapították meg brit kutatók.

Katasztrófák vizsgálata és túlélők elbeszélései alapján a Greenwichi Egyetem munkatársai megállapították: egy égő repülőgépből azoknak az utasoknak van a legnagyobb esélyük megmenekülni, akik a folyosók vagy a vészkijáratok közelében ülnek.

A legnagyobb biztonságban azok érezhetik magukat, akik a vészkijáratok melletti, valamint az az előtti, illetve mögötti sorokban ülnek, a távolabb helyet kapók esélyei jelentősen rosszabbak. Az ajtóktól hat vagy több sorral odább ülők pedig valószínűbb, hogy meghalnak, mint, hogy megmenekülnek. Ugyancsak nagyobb a túlélés esélye, ha a gép elejében foglal helyet az utas.

A brit Civil Légi Közlekedési Hatóság azért rendelte meg a kutatást, mert egyre több légitársaság kér plusz díjat azoktól az utasoktól, akik a vészkijáratok mellé szeretnének ülni, ahol a lábtér is nagyobb. Akkor is többet kell fizetni, ha valaki maga választja ki, pontosan melyik ülésre telepedne.

Fals eredmények

A kutatás során a szakértők 105 katasztrófát vizsgáltak, az egyik az 1985-ös manchesteri baleset volt, amelyben 55 utas halt meg, amikor a British Airtours Boeing 737-ese kigyulladt. A legtöbb áldozat messze ült a használható vészkijáratoktól: az ajtók közül többet azért nem lehetett kinyitni, mert a gép felrobbanó motorjának darabjai átlyukasztották a tankot a szárnyban, a tűz pedig elborította a repülő oldalát.

A nemzetközi előírások szerint minden gépen kiürítési gyakorlatot kell tartani: veszély esetén az utasoknak 90 másodpercen belül ki kell jutniuk a járműből még akkor is, ha a vészkijáratok felét nem lehet használni. A Greenwichi Egyetem munkatársai rámutattak: a tesztek során eddig nem vették figyelembe, hogy az emberek másképp viselkednek, ha az életüket féltik.

A valódi katasztrófák elemzése során kiderült, hogy az utasok csak barátaiknak, rokonaiknak segítettek menekülni, az együtt utazó kollégák azonban már nem törődtek egymással, az életösztön hajtotta őket az ajtók felé. A szakértők megjegyezték: általában hiábavaló, hogy az utaskísérők megpróbálják távolabbi, ám kevésbé zsúfolt kijáratok felé terelni a rettegő embereket, azok a legközelebbi kiutat keresik.

Élet vagy halál

"A kutatás megmutatta: élethalál kérdés, hogyan választjuk ki, hová üljünk a repülőn. A túlélési esélynek nem szabadna azon múlnia, hogy melyik utasnak van pénze arra, hogy a vészkijárat mellé foglaljon helyet" - mondta Robert Gifford, a közlekedésbiztonsági tanács elnöke.

Gifford szerint meg kellene fontolni, hogy ezeket az üléseket a többgyerekes családok vagy az idős emberek üljenek, ez azonban kérdéseket vethet fel, hiszen az ott helyet foglalóknak vállalniuk kell: vészhelyzet esetén segítenek a kijárat kinyitásában.

Forrás: STOP

Címkék: biztonság esély repülő túlélő ülés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu