Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A folyosó és a vészkijáratok közelében ülőknek van a legnagyobb esélyük a menekülésre egy repülőgép-katasztrófa esetén. Jóval nagyobb veszélyben vannak, akik az ajtóktól négy-ötsornyi távolságra kaptak helyet - állapították meg brit kutatók.
Katasztrófák vizsgálata és túlélők elbeszélései alapján a Greenwichi
Egyetem munkatársai megállapították: egy égő repülőgépből azoknak az
utasoknak van a legnagyobb esélyük megmenekülni, akik a folyosók vagy a
vészkijáratok közelében ülnek.
A
legnagyobb biztonságban azok érezhetik magukat, akik a vészkijáratok
melletti, valamint az az előtti, illetve mögötti sorokban ülnek, a
távolabb helyet kapók esélyei jelentősen rosszabbak. Az ajtóktól hat
vagy több sorral odább ülők pedig valószínűbb, hogy meghalnak, mint,
hogy megmenekülnek. Ugyancsak nagyobb a túlélés esélye, ha a gép
elejében foglal helyet az utas.
A brit Civil Légi Közlekedési
Hatóság azért rendelte meg a kutatást, mert egyre több légitársaság kér
plusz díjat azoktól az utasoktól, akik a vészkijáratok mellé
szeretnének ülni, ahol a lábtér is nagyobb. Akkor is többet kell
fizetni, ha valaki maga választja ki, pontosan melyik ülésre telepedne.
Fals eredmények
A
kutatás során a szakértők 105 katasztrófát vizsgáltak, az egyik az
1985-ös manchesteri baleset volt, amelyben 55 utas halt meg, amikor a
British Airtours Boeing 737-ese kigyulladt. A legtöbb áldozat messze
ült a használható vészkijáratoktól: az ajtók közül többet azért nem
lehetett kinyitni, mert a gép felrobbanó motorjának darabjai
átlyukasztották a tankot a szárnyban, a tűz pedig elborította a repülő
oldalát.
A nemzetközi előírások szerint minden gépen kiürítési
gyakorlatot kell tartani: veszély esetén az utasoknak 90 másodpercen
belül ki kell jutniuk a járműből még akkor is, ha a vészkijáratok felét
nem lehet használni. A Greenwichi Egyetem munkatársai rámutattak: a
tesztek során eddig nem vették figyelembe, hogy az emberek másképp
viselkednek, ha az életüket féltik.
A valódi katasztrófák
elemzése során kiderült, hogy az utasok csak barátaiknak, rokonaiknak
segítettek menekülni, az együtt utazó kollégák azonban már nem törődtek
egymással, az életösztön hajtotta őket az ajtók felé. A szakértők
megjegyezték: általában hiábavaló, hogy az utaskísérők megpróbálják
távolabbi, ám kevésbé zsúfolt kijáratok felé terelni a rettegő
embereket, azok a legközelebbi kiutat keresik.
Élet vagy halál
"A
kutatás megmutatta: élethalál kérdés, hogyan választjuk ki, hová üljünk
a repülőn. A túlélési esélynek nem szabadna azon múlnia, hogy melyik
utasnak van pénze arra, hogy a vészkijárat mellé foglaljon helyet" -
mondta Robert Gifford, a közlekedésbiztonsági tanács elnöke.
Gifford
szerint meg kellene fontolni, hogy ezeket az üléseket a többgyerekes
családok vagy az idős emberek üljenek, ez azonban kérdéseket vethet
fel, hiszen az ott helyet foglalóknak vállalniuk kell: vészhelyzet
esetén segítenek a kijárat kinyitásában.
Forrás: STOP
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A repülő legvonzóbb része - a szárny
A repülők farokfelületeinek szerepe
Már tíz éve írtak az A380-ról, mint repülő szálloda
A repülők utasainak fele flörtöl a fedélzeten és házasságok is köttetnek