Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
16 éve | Jodli Ferenc | 0 hozzászólás
A legutóbb sem vezettek eredményre a munkavállalói érdekképviseletek és a Ferihegyi Repülőteret működtető BA Zrt. menedzsmentje közötti tárgyalások, mivel a cég még mindig titkolja leépítési terveit. A sztrájk valószínűségét növeli az is, hogy a munkaadó lebegteti a tárgyalásokon részt vevő szakszervezeti vezetők elbocsátását.
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) még szeptember 5-én döntött a sztrájkbizottság alakítása mellett, amikor a növekvő dolgozói elégedetlenség hatására ennek bejelentését és követeléseit levélben juttatta el Jost Lammers vezérigazgatónak. A dolgozói oldal tiltakozik a cégnél tapasztalható munkaerő-hiány, az emiatt általános túlfoglalkoztatás, a dolgozók fizikai és mentális túlterhelése, valamint a méltatlan munkakörülmények, a pihenő-helyiségek visszataszító állapota miatt.
Ráadásul, a munkaadó a közelmúltban további elbocsátásokba kezdett. Egyesével, kis csoportokban mondanak fel a reptéren dolgozóknak, erre hivatkozva pedig nem terjesztettek be leépítési tervet a munkaadói szervezeteknek. A 2008 februárjában a menedzsment által bemutatott Útiterv című dokumentum nem tartalmaz konkrétumokat, nem derül ki belőle, hogy mely részlegeknél mekkora leépítéseket, milyen ki- és átszervezéseket tervez a vállalat. A céget a tárgyaláson képviselő személy elmondta: bár konkrét terveik vannak az elbocsátásokra, „nincs felhatalmazva”, hogy ezeket megossza a dolgozókkal. A vezetőség ezzel komolytalanná teszi a sztrájktárgyalásokat.
Az időhúzás mellett a tárgyalópartnerek burkolt fenyegetése is része a BA tárgyalási stratégiájának. A menedzsment konkrét kérdésre sem volt hajlandó kizárni, hogy szakszervezeti képviselők, tehát tárgyalópartnerei elbocsátására készülne. A közelmúltban a szintén ferihegyi CELEBI GH Kft. vezetése a sztrájk-tárgyalások alatt mondott fel a LESZ képviselőjének. A BA Zrt. HR-osztályának megnyilatkozásai arra engednek következtetni, hogy a cég követné a török példát.
A LESZ a fentiekre tekintettel ismét felszólítja a BA Zrt-t, hogy ne titkolják tovább a láthatóan kidolgozott leépítési terveket, kijátszva ezzel a Munka Törvénykönyvének rendelkezéseit. Azzal ugyanis, hogy a munkaadó nem veszi komolyan az egyeztetéseket, több száz családot tart bizonytalanságban, akiket megélhetésük elvesztése fenyeget, ráadásul a téli hónapokban.
A LESZ emlékezteti a vezetőséget: három órával a sztrájk kezdete előtt köteles figyelmeztetni a munkabeszüntetésre. A dolgozók körében pedig egyre erősebb a meggyőződés, hogy a menedzsment meg sem kísérel megállapodni, nem is törekszik érdemi tárgyalásokra.
A LESZ 2008 őszén, két szakszervezet összeolvadásával alakult, a hazai
légiközlekedési ágazat legnagyobb érdekképviseleti szerve, a MAPLÉSZ
(Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség) tagja. A jelenleg több mint
1200 tagot számláló szervezet több ferihegyi vállalatnál erős
pozíciókkal bír. Távlati célja ágazati szintű, tehát országos kollektív
szerződés kidolgozása és elfogadtatása.
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet közleménye - Budapest-Ferihegy, 2008. szeptember 28.
További információ: Csorba Attila, a LESZ elnöke (20-973-6290)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Megszületett a megállapodás – 26,7 milliárd költségvetési forint és 4,66 milliárd forint apport összegért 95 százalékban állami tulajdonba kerül a Malév
100 milliós együttműködés a repülőtér és a XVIII. kerület között
Budapesten végzik majd az új orosz-francia-olasz repülőgép karbantartását.
Még mindig nem született megállapodás