Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Új informatikai rendszert vezettek be szeptember 25. hajnalban Ferihegyen, ám ennek utastájékoztató részét nem lehetett zökkenőmentesen beüzemelni. Az MNO számolt be először arról, hogy a repülőtéren elhelyezett tájékoztató monitorok, illetve a cég honlapja nem ad pontos tájékoztatást a gépek érkezéséről.
Egy látogató, aki
egy utasra várakozott a Ferihegyi repülőtéren elmesélte, hogy ismerőse
a 12 órakor Amszterdamból érkező gépen utazott, amelyet a 2/A
terminálra jeleztek, ám őt a 2/B-re irányították. Itt azonban a járat
nem szerepelt a leszálló gépeket feltüntető táblán, a férfit pedig
visszairányították a 2/A terminálra. Miután ő jelezte, hogy épp onnan
jön, csak azt a választ kapta: „Összeomlott a rendszer, nem tudni, mi
történt.”
A férfi hozzátette: időközben a gép leszállt, az utast elérte telefonon, aki elmondta, többekkel együtt nem kapta meg a csomagját, és még arról sem kaptak információt, hol lehetnek azok.
Az MNO a Budapest Airport honlapján azt tapasztalta, a leszálló
gépek csupán töredékénél jelzik az érkezés pontos időpontját. Az
ügyfélszolgálaton kérdésünkre elmondták: új információs rendszert
vezetnek be, jelenleg az átállás zajlik, ezért adódnak problémák.
Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. szóvivője arról tájékoztatott: péntek hajnalban új szoftvert vezettek be, amelynek utastájékoztató része mondta fel a szolgálatot a délelőtt folyamán annak ellenére, hogy a napokig tartó próbaüzem alatt nem adódtak problémák.
Addig is hangosbemondón tájékoztatják az utasokat és a várakozókat.
Szombaton este meg áramszünetet okozott egy belső magas feszültségű kábel hibája a 2A termináljának épületében . A tartós áramszünet miatt fél kilenc után elkezdték kiüríteni a szóbanforgó épületrészt és a forgalmat a 2B terminálra irányították, a repülőgépek azonban zavartalanul közlekednek - tudta meg az MTI a Budapest Airporttól (BA).
„Két 110 kilovoltos, nagyfeszültségű kábel hibásodott meg,
valószínűleg zárlatosak lettek” – mondta el kérdésünkre Hardy Mihály, a
Budapest Airport Zrt. szóvivője. „Az áramszünet csak a 2A terminált
érinti, a 2B terminál, valamint a légiirányítás elektronikai rendszere,
a pályafények és a radar is hibátlanul működik.”
A szombat esti gyér forgalmat a 2B terminál egyedül is el tudja
látni, de késések várhatók, mert a gépeket át kell mozgatni egyik
terminálról a másikra, és az utasokat, poggyászokat is át kell
szállítani.
Vasárnap délutánra sikerült helyreállítani az áramszolgáltatást a Ferihegyi Repülőtér 2A terminálján.
Hardy Mihály vasárnap délben úgy tájékoztatta az Indexet, hogy a
meghibásodás helyét már megtalálták, az elfüstölt kábelszakasz
kicserélése körülbelül egy órát vesz igénybe. Azonban a reptéri
rendszerek – monitorok, utastájékoztatás, belső hálózat, stb –
újraindítása ennél tovább tart, így az óvatos becslés szerint estére
állhat helyre teljesen a rend a 2A terminálon.
Ennél azonban hamarabb, már két óra után visszakapcsolták az
áramot, sorra kinyithattak a boltok, a reptér dolgozói pedig
folyamatosan beindították a számítógépes és az utasbiztonsági
rendszereket, közölte Hardy Mihály kora délután. Az utasfelvétel 15
órától újrakezdődött, elsőként a Swiss légitársaság baseli járatának
utasai csekkolhattak be.
A délutáni csúcsra már mindenütt volt áram a 2A terminálon, fél
öttől valamennyi érintett járat újra a 2A-ról indul. A járatok
indulásáról érdemes a reptér honlapján tájékozódni.
A 2A terminál eredendően több irányból kap elektromos áramot,
azért, hogy ha valamilyen meghibásodás történik az energiaellátásban,
azonnal át tudjon állni egyik forrásról a másikra. Néhány napja az
egyik 10 kV-os tápkábel meghibásodott, javítása folyamatban volt és
emiatt csak egy irányból kapott villamos energiát a terminál,
erősítette meg Hardy Mihály az Index értesülését. Szombat este az a
szerencsétlen állapot következett be, hogy a másik vezetékszakasz is
meghibásodott – zárlatos lett – így teljesen áram nélkül maradt a 2A
terminál.
A tartalék ellátórendszereket a hiba, illetve a pontos hibahely
feltárásáig, a zárlat megszüntetéséig nem lehet a terminálra kötni, így
a két egymástól független meghibásodás gyakorlatilag megbénította a
terminált.
Az áramszünet idejére rendőrök biztosították a terminált, az épületbe
nem engedtek senkit. A szóvivő tájékoztatása szerint a boltok nagy
részét szombat este óta sikerült bezárni, amiket nem, ott rendőrök
vigyáznak az árukészletre. Lopás nem történt.
Azt, hogy mekkora kárt okozott a hosszú áramszünet, egyelőre
nem tudni, mert korai lenne még a számvetés. A boltoknak,
vendéglátóhelyeknek biztosan okozott bevételkiesést a kialakult
kellemetlen helyzet, és később az érintett légitársaságok is
jelentkezhetnek valamiféle kártérítési igénnyel a repülőtér
üzemeltetőjénél, mondta az Indexnek a szóvivő.
A mostani, csaknem egynaposra nyúlt üzemzavar az utóbbi évtizedek
legnagyobb műszaki jellegű fennakadása volt, tudta meg az index.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Új generációs utaskiszolgáló rendszert vezet be a Malév
Amire joggal lehetünk büszkék Ferihegyen