Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A munkaadó lesöpörte az asztalról a szakszervezetek pénteki, munkarendekre tett javaslatát, pedig az 80 százalék feletti munkaerő-kihasználtságot, és több százmillió forintos éves megtakarítást jelentene a cégnek. A LESZ szerint a Budapest Airport csak saját ultimátumáról hajlandó vitatkozni, áll a lapunknk eljuttatott közleményben.
A
szakszervezetek pénteki javaslata nyomán hetek óta először konstruktív
vita folyt szombaton, végre konkrét adatokról lehetett egyeztetni. A
munkarend-koncepció a cég számára lehetővé tette volna a
munkaerő-kihasználtság 65-ről 80 százalék fölé növelését. Emellett csak
az utasbiztonsági ellenőr munkakörben dolgozók költségein mintegy
100-120 millió forint éves megtakarítást tett volna lehetővé. A többi
beosztást is figyelembe véve pedig több mint kétszázmilliót
spórolhatott volna a béreken és járulékos költségeken a cég 2008-hoz
képest - írja a LESZ (Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet)
közelményében.
Az érdekvédők szerint ezért különösen szomorú, hogy a munkaadó
lesöpörte a javaslatot az asztalról. A vezetőség elképzelései szerinti
munkarendben már egy influenzajárvány miatt is megbénulhatna Ferihegy.
Emellett munkavállalónként mintegy 80-100 munkaórával növelnék a
terhelést a szakszervezeti javaslathoz képest azáltal, hogy a kötelező
képzéseket és orvosi vizsgálatokat nem számítanák bele a munkaidőbe.
Ráadásul, a vezetőség által makacsul ismételgetett ultimátum értelmében
mintegy harmadával csökkenne a pihenőnapok száma, ugyanennyivel
emelkedne a dolgozókat terhelő utazási költség. A műszakok olyan
időpontban kezdődnének és érnének véget, amikor tömegközlekedéssel
Ferihegy megközelíthetetlen. Az ultimátum tehát durva beavatkozás a
dolgozók szabadidejébe is.
Furcsállja a LESZ és az RDSZSZ a Hochtief-Budapest Airport hozzáállását
a sztrájktárgyalásokhoz. A cég szeptember óta változatlan, a béreket
15-31 százalékkal csökkentő ultimátumához ragaszkodik – mutat rá a
sajtóanyag -, és nem is keresi a megegyezést. A szakszervezetek
lejáratására, a dolgozók megosztására és megfélemlítésére tett lépései
azt sugallják, valódi célja nem a megegyezés, a munkahelyi béke
helyreállítása, hanem az érdekképviseltek tartós szétverése Ferihegyen.
Erre utalt a görög sztrájktörők alkalmazásának mintegy 50 millió
forintos költsége is, ami gazdaságilag irracionálisan sok, és amiből a
sztrájkkövetelések jelentős részét teljesíteni lehetett volna -
állítják a szakszervezetek.
A szakszervezetek javaslata olyan hatékonyságot valósítana meg, ami
futószalagon termelő gyárakban is figyelemreméltó lenne. Különösen
kimagasló eredmény volna ez a jóval kiszámíthatatlanabb és
változékonyabb környezetben teljesített reptéri szolgáltatások terén.
Sajnos azt nem tudni, hogy a munkaadó pontosan mennyit szeretne
megtakarítani a reptéri dolgozókon - fél éve hiába kérik ugyanis az
erre vonatkozó kalkulációkat az érdekképviseletek. Azonban a dolgozók
ezen felüli terhelése olyan járulékos költségeket okoz a cégnek is (a
munkaerő cserélődésének, újra-képzésének ára, a túlterhelés okozta
stressz nyomán a balesetek és betegszabadságok megjósolhatóan emelkedő
költségei) amelyek kérdésessé teszik, hogy megéri-e tovább fokozni a
terhet a munkavállalók vállán.
Amennyiben a szakszervezetek javaslatánál nagyobb terhelésnek akarja
kitenni dolgozóit a menedzsment, annak az árát a bértárgyalásokon
fogják megkérni az érdekképviseletek. A LESZ ezért ismét indítványozza,
hogy az idei fizetések kérdését is emeljék be a sztrájk-tárgyalások
körébe.
Az érdekvédők szerint egyre erősebb a gyanú, hogy Ferihegyen a munkaadó
értelmes párbeszéd helyett példát szeretne statuálni.
Szakszervezet-romboló (az Egyesült Államokban "union buster" néven
ismert) tanácsadócég vagy cégek által kidolgozott stratégiát és
taktikát követve, a dolgozók érdekérvényesítő képességének végleges
felmorzsolása a célja.
A helyzet tisztázása érdekében három kérdést tesznek fel az érdekképviseletek a cég vezérigazgatójának:
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A Hochtief-Budapest Airport egyoldalúan berekesztette az egyeztetést a szakszervezetekkel - kollektív szerződés nem, sztrájkok viszont várhatók
Bemutatkozik a a német HOCHTIEF AirPort (HTA) által vezetett konzorcium vezetése
Európa Ferihegyre figyel, aggódással nézi Gatwick repülőtér-tulajdonos BAA vezetése a Hochtief-Budapest Airport lépéseit
Szakmán kívüli tulajdonosé lesz a Budapest Airport