Ferihegy repülőtér: Mi a Hochtief-Budapest Airport igazi célja?

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A munkaadó lesöpörte az asztalról a szakszervezetek pénteki, munkarendekre tett javaslatát, pedig az 80 százalék feletti munkaerő-kihasználtságot, és több százmillió forintos éves megtakarítást jelentene a cégnek. A LESZ szerint a Budapest Airport csak saját ultimátumáról hajlandó vitatkozni, áll a lapunknk eljuttatott közleményben.

 

 

A szakszervezetek pénteki javaslata nyomán hetek óta először konstruktív vita folyt szombaton, végre konkrét adatokról lehetett egyeztetni. A munkarend-koncepció a cég számára lehetővé tette volna a munkaerő-kihasználtság 65-ről 80 százalék fölé növelését. Emellett csak az utasbiztonsági ellenőr munkakörben dolgozók költségein mintegy 100-120 millió forint éves megtakarítást tett volna lehetővé. A többi beosztást is figyelembe véve pedig több mint kétszázmilliót spórolhatott volna a béreken és járulékos költségeken a cég 2008-hoz képest - írja a LESZ (Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet) közelményében.


Az érdekvédők szerint ezért különösen szomorú, hogy a munkaadó lesöpörte a javaslatot az asztalról. A vezetőség elképzelései szerinti munkarendben már egy influenzajárvány miatt is megbénulhatna Ferihegy. Emellett munkavállalónként mintegy 80-100 munkaórával növelnék a terhelést a szakszervezeti javaslathoz képest azáltal, hogy a kötelező képzéseket és orvosi vizsgálatokat nem számítanák bele a munkaidőbe. Ráadásul, a vezetőség által makacsul ismételgetett ultimátum értelmében mintegy harmadával csökkenne a pihenőnapok száma, ugyanennyivel emelkedne a dolgozókat terhelő utazási költség. A műszakok olyan időpontban kezdődnének és érnének véget, amikor tömegközlekedéssel Ferihegy megközelíthetetlen. Az ultimátum tehát durva beavatkozás a dolgozók szabadidejébe is.

 

Furcsállja a LESZ és az RDSZSZ a Hochtief-Budapest Airport hozzáállását a sztrájktárgyalásokhoz. A cég szeptember óta változatlan, a béreket 15-31 százalékkal csökkentő ultimátumához ragaszkodik – mutat rá a sajtóanyag -, és nem is keresi a megegyezést. A szakszervezetek lejáratására, a dolgozók megosztására és megfélemlítésére tett lépései azt sugallják, valódi célja nem a megegyezés, a munkahelyi béke helyreállítása, hanem az érdekképviseltek tartós szétverése Ferihegyen. Erre utalt a görög sztrájktörők alkalmazásának mintegy 50 millió forintos költsége is, ami gazdaságilag irracionálisan sok, és amiből a sztrájkkövetelések jelentős részét teljesíteni lehetett volna - állítják a szakszervezetek.

A szakszervezetek javaslata olyan hatékonyságot valósítana meg, ami futószalagon termelő gyárakban is figyelemreméltó lenne. Különösen kimagasló eredmény volna ez a jóval kiszámíthatatlanabb és változékonyabb környezetben teljesített reptéri szolgáltatások terén.


Sajnos azt nem tudni, hogy a munkaadó pontosan mennyit szeretne megtakarítani a reptéri dolgozókon - fél éve hiába kérik ugyanis az erre vonatkozó kalkulációkat az érdekképviseletek. Azonban a dolgozók ezen felüli terhelése olyan járulékos költségeket okoz a cégnek is (a munkaerő cserélődésének, újra-képzésének ára, a túlterhelés okozta stressz nyomán a balesetek és betegszabadságok megjósolhatóan emelkedő költségei) amelyek kérdésessé teszik, hogy megéri-e tovább fokozni a terhet a munkavállalók vállán.


Amennyiben a szakszervezetek javaslatánál nagyobb terhelésnek akarja kitenni dolgozóit a menedzsment, annak az árát a bértárgyalásokon fogják megkérni az érdekképviseletek. A LESZ ezért ismét indítványozza, hogy az idei fizetések kérdését is emeljék be a sztrájk-tárgyalások körébe.

 


Az érdekvédők szerint egyre erősebb a gyanú, hogy Ferihegyen a munkaadó értelmes párbeszéd helyett példát szeretne statuálni. Szakszervezet-romboló (az Egyesült Államokban "union buster" néven ismert) tanácsadócég vagy cégek által kidolgozott stratégiát és taktikát követve, a dolgozók érdekérvényesítő képességének végleges felmorzsolása a célja.

 

 

A helyzet tisztázása érdekében három kérdést tesznek fel az érdekképviseletek a cég vezérigazgatójának:

 

 

  • Kiket képviselnek a tárgyalásokon feltűnt rejtélyes tanácsadók, mire szól a megbízásuk?

  • Mennyit fizet nekik a cég, és kiszámolták-e, hogy ebből az összegből hány dolgozó tarthatná meg tavalyi fizetését?

  • Óradíjat kapnak-e, tehát érdekeltek-e az elhúzódó munkaügyi konfliktusban?

    Ha a Hochtief-Budapest Airport a szakszervezetek megtörésére, tartós ellehetetlenítésére törekszik, azzal a kollektív érdekérvényesítésre vonatkozó alkotmányos és törvényes rendelkezéseket sérti meg - ahogy több európai jogi normát, egyezményt is, mutat rá a közlemény.

    A fenti kérdésekre kapott válaszokról a LESZ és az RDSZSZ tájékoztatja a brit Unite szakszervezetet is, amely már most is növekvő aggodalommal figyeli a budapesti eseményeket. A kétmilliós tagságú érdekképviselet leszögezte: keményen fellép a Hochtief Airport tulajdonszerzése ellen a londoni Gatwick repülőtéren, amennyiben a német cég nem változtat tisztességtelen eszközein, és nem állapodik meg a budapesti szakszervezetekkel.


  • Forrás: HR Portal

    Címkék: budapest airport hochtief lesz munkaerő-kihasználtság

     

    Kommentáld!

    Ez egy válasz üzenetére.

    mégsem

    Hozzászólások

    Ez történt a közösségben:

    Szólj hozzá te is!

    Impresszum
    Network.hu Kft.

    E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu