Ferihegy repülőtér: Bemutatkozik a a német HOCHTIEF AirPort (HTA) által vezetett konzorcium vezetése

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A konzorcium Dr. Reinhard Kalendát, a HOCHTIEF AirPort vezérigazgatóját jelölte a BA Zrt. vezérigazgatójának, a vezérigazgató-helyettesi posztra pedig Dimitrios Gatsonis, a HTA légiközlekedési igazgatója kerül. Kalenda 2007 júniusától, a tulajdonosváltást követő átmeneti időszakban irányítja a BA-t.

 

 

Reinhard Kalenda



Dr. Kalenda az aacheni és müncheni egyetemen szerzett mérnöki diplomát, majd különböző vállalatok projektmérnökeként dolgozott Németországban és másutt. 1995-ben lett a HOCHTIEF Project Development ügyvezető igazgatója (akkor ez a részleg fogta össze a csoport repülőtér-üzemeltetési tevékenységét), majd az 1997 végén megalakuló HOCHTIEF AirPort GmbH vezérigazgatójává nevezték ki.

Dr. Kalenda tagja az athéni nemzetközi repülőteret üzemeltető társaság (Athens International Airport S.A.) felügyelő-bizottságának, és a tiranai repülőtér felügyelő-bizottsági elnöki pozícióját is betölti.

 

 

Átvállalják a fejlesztéseket



Az új vezetés mindenekelőtt a repülőtér bővítésére és modernizálására fog koncentrálni: a következő öt évben 261 millió eurót fordít majd Ferihegy fejlesztésére, és - ígéreteik szerint - kiterjedt beruházásokat fog végrehajtani.

 

 

2007. decemberben Jost Lammers váltotta a korábban átmeneti vezetőnek kinevezett Reinhard Kalendát, aki a jövőben az igazgatótanács elnöke lesz.

 

 

Jost Lammers Jost Lammers


2007. december 1-én Jost Lammers hivatalosan is átvette a Budapest Airport (BA) vezérigazgatói pozícióját dr. Reinhard Kalendától. A váltás az előzetes tervek szerint zajlott, hiszen Kalenda csak az átmeneti időszakra vállalta el a társaság vezetését. Kalenda a továbbiakban az igazgatótanács elnökeként dolgozik tovább.

Jost Lammers korábban a düsseldorfi repülőtéren működő Flughafen Düsseldorf Ground Handling kereskedelmi igazgatója és az ügyvezetés elnöke volt. Ezt megelőzően a Hochtief AirPort főosztályvezetőjeként, majd igazgatójaként dolgozott és a Düsseldorf Airport működéséért volt felelős.

 

Reinhard Kalend bízik utódjában, mint elmondta, Jost Lammers hatalmas tapasztalattal rendelkezik e területen, és mindent meg fog tenni közös célunkért, hogy a Budapest Airportot 2011-ig Közép-, és Kelet-Európa legsikeresebb repülőterévé tegyük az utasforgalmi növekedés, a szolgáltatási színvonal és a működési hatékonyság terén.

Jost Lammers 2007. végén elmondta: "Az elmúlt három hétben itt tartózkodtam Ferihegyen, és egyre jobban megismertem ezt a csodálatos repülőteret. Kihívás lesz ez a munka, mivel a 21. században a repülőterek már nem csupán közlekedési csomópontok; szolgáltató központokká kell válniuk. Őszintén hiszem, hogy a Budapest Airport óriási lehetőségeket rejt, és BUD Future fejlesztési programunk segítségével gyorsítósávba állítjuk a repülőteret."

 

 

 

 

 

  Dimitrios Gatsonis

 

 

Dimitrios Gatsonis rendszer-mérnöki diplomával és MBA-vel, illetve több mint 18 éves vezetői tanácsadói és projekt-vezetői tapasztalattal rendelkezik a logisztikai, közlekedési-szállítmányozási és légi-közlekedési iparágakban. 1999-ben csatlakozott a HOCHTIEF AirPorthoz, hogy az athéni nemzetközi repülőtér stratégiai fejlesztését irányítsa. Emellett részt vett az IT és telekommunikációs stratégia meghatározásában is.

 

Ausztrál tapasztalatok

 

A szakember 2003 és 2005 között a HOCHTIEF Australia Holdings Ltd. ügyvezető igazgatója volt Sydney-ben, illetve az Airport Strategic Consultants elnökeként tevékenykedett. Ebben az időszakban Sydney repülőterének tanácsadójaként dolgozott a privatizáció utáni átmeneti fázisban, és részt vett a rendezési és fejlesztési terv elkészítésében. Miután 2005-ben újra csatlakozott a HOCHTIEF AirPorthoz, légiközlekedési igazgatóvá nevezték ki.

 

A Hochtief úgy véli: a BA regionális szerepe meg fog erősödni, és tíz éven belül - az utasforgalmat, a szolgáltatás minőséget és a hatékonyságot tekintve - Közép-Kelet-Európa egyik legsikeresebb repülőtere, légiközlekedési központként pedig Budapest és Magyarország gazdasági növekedésének egyik motorja lesz.

 

mfor

Címkék: budai gyula budapest airport elszámoltatás elszámoltatási kormánybiztos ferihegy ferihegyi repülőtér hochtief repülőtér

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 12 éve

Feljelentést tett 2011. október elején az elszámoltatási kormánybiztos a Budapest Airport (BA) Zrt. privatizációja ügyében hivatali visszaélés, hűtlen kezelés és hanyag kezelés gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen.

Budai Gyula a Központi Nyomozó Főügyészségen tett feljelentésről csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján számolt be, közölve, hogy vizsgálata szerint a BA "hibás privatizációja" - elmaradt fejlesztések és az ezzel kapcsolatos szankciók hiánya - miatt a magyar államot körülbelül 85 millió euró - mai árfolyamon számítva hozzávetőleg 24 milliárd forint - kár érte.

A kormánybiztos emlékeztetett, a repülőtér-kezelő BA privatizációja 2005 végén zárult le, mégpedig úgy, hogy az eszközök egy részét eladták, a földterületek és az építmények azonban állami tulajdonban maradtak. Szavai szerint az eljárás során a nyertes pályázót, a British Airports Authorityt (BAA) a Wallis Zrt. segítette, s "e segítség eredményeképpen" Bajnai Gordon, a Wallis akkori vezérigazgatója a BA igazgatóságának elnöke lett, ám erről a pozíciójáról a későbbi miniszteri kinevezése miatt lemondott. A privatizációs szerződés megkötése a BAA-val azonban meghiúsult - idézte fel -, ezért a pályázaton második helyezett Hochtieffel kötötte meg az állam a kontraktust.

A Pénzügyminisztériumot (PM) a privatizáció során Draskovics Tibor akkori tárcavezető, majd utódja, Veres János képviselte - közölte Budai Gyula. "Az elrontott privatizációs szerződést" Veres János írta alá - mondta, megjegyezve, hogy azért tette a büntetőfeljelentést a Központi Nyomozó Főügyészségen, mert Veres János jelenleg is országgyűlési képviselő.

A szerződésben a vevő kötelezettséget vállalt bizonyos fejlesztésekre, amelyeket 2011-ig kellett volna megvalósítania, s a BA Zrt.-nek így összesen 260 millió eurót kellett volna beruházásra fordítania, a vagyongyarapodás pedig a magyar államot illette volna meg - fejtette ki, kiemelve ugyanakkor, hogy a szerződések nem tartalmaztak megfelelő garanciát az állam számára arra nézve, ha elmaradnak a vállalt beruházások.

"Veres János olyan szerződést írt alá a nyertes pályázóval, amely semmilyen garanciát nem tartalmazott arra vonatkozólag, hogy mi lesz akkor, ha azok a specifikus fejlesztési kötelezettségvállalások, amelyek konkrét beruházásokat jelentettek volna, elmaradnak" - mondta az elszámoltatásért felelős kormánybiztos, azzal folytatva, hogy az államot képviselő vagyonkezelő és a BA Zrt. között több tárgyalás is történt a teljesítések átütemezéséről.

Ezzel kapcsolatban megjegyezte, a kontraktusnak volt egy kitétele, amely szerint akkor lehet évente tárgyalásokat kezdeni az átütemezésről, ha a vagyonkezelési szerződésben meghatározott utasszám-előrejelzéstől elmarad a tényleges utasszám; ez 2006-tól kezdve így van. A vagyonkezelővel folytatott tárgyalások eredményeként "a magyar állam számára hátrányos átütemezést hajtottak végre", amelynek eredménye a több mint 80 millió eurós kár - összegezte.

Budai Gyula álláspontja szerint az ügyben a felelősség a "hibás szerződések" miatt a döntéshozó PM-et vagy az előkészítést végző vagyonkezelőt terhelheti. Kitért ugyanakkor arra, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. akkori vezérigazgatója, Tátrai Miklós nem önhatalmúlag, hanem az akkori pénzügyminiszter felhatalmazása alapján kötött szerződést a kötelezettségvállalások átütemezésére. Hozzáfűzte továbbá, hogy a magyar állam hiába tartotta meg a részvények 25 plusz 1 százalékát, a BA 2006 óta nem fizetett osztalékot az államnak.

Kérdésre elmondta, vizsgálatának összefoglalóját eljuttatta Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszterhez is, és - mint a tulajdonosi jogok gyakorlóját - tulajdonosi vizsgálat lefolytatására kérte fel.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu