Ferihegy repülőtér: Új név, új logo, új épület

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Megnyílt az egyik legszebb reptéri épület, a 2A és 2B közti SkyCourt. Ezzel egyidőben - sokunk meglepetésére -  lecserélte a Budapest Airport a régi logóját is.


A budapesti reptér átnevezésével egy időben tehát megváltozik a reptér arculata is - írja meg a gulliverutazik blog szerzője, majd megállapítását a következő történettel és megállapításokkal köríti.

 


                     

 

 

 

 És ez lesz helyette:

 

 

        

 

 

 

Többen mondták, hogy a legjellemzőbb, legkönnyebben megjegyezhető a privatizáció előtti volt. Sajnos ebből nem találtam jó minőségű képet:

 

 

                                 

 

 

 

 A Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság rövidítése fölött a ferihegyi irányítótorony kabinjának képe látható, ezt pedig sokan be tudták azonosítani.   Aztán jött a bordó változat, ami könnyen kapcsolható volt a repüléshez, a repülőgépek farkát (legyünk pontosak: függőleges vezérsíkját) valószínűleg mindenki felismeri. A mostani „tavaszias színösszeállítású” logó pedig egy papírrepülőt ábrázol. Többek szerint a papírrepülő már önmagában komolytalan, én szimplán nem ismertem fel elsőre. De ez lesz, ezt kell szeretnünk.  

 

Az átnevezéssel kapcsolatban felmerült, hogy Liszt Ferenc helyett inkább Rubik Ernő repülőgéptervezőről kellene elnevezni a repteret. Mások szerint az átnevezés felesleges pénzkidobás, ahogy ezt egy (jelenleg nem túl népszerű) csoport is hirdeti a Facebookon. Pedig Liszt neve sem ismeretlen a légiközlekedésben, az Alitalia egyik repülőgépe már évek óta viseli a nevét.  

 

Megújult a repülőtér honlapja is. A szerkezete csak kicsit változott, a korábbiakhoz képest egy hangyányival több reklám és repjegyajánlat van a nyitóoldalon, de engem igazán az új betűtípus lepett meg. Egy kicsit aránytalannak tűnik, néhány betűje nehezen ismerhető fel, bár ez lehet, hogy csak a kövér betűk miatt van így. Mindenesetre tessék megnézni a honlapot, ismerkedni vele, közben mondogatni: Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér.

Címkék: arculat bud budapest airport ferihegy liszt ferenc logo

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 13 éve

Több százmillió vagy akár egymilliárd forintnál is többe kerülhet, hogy átkeresztelték a budapesti légikikötőt - kalkulálja a Napi Gazdaság.

Az új név már hivatalos, és az erről szóló módosítás is megjelent már a Magyar Közlönyben, de ezt követően a Magyar Tudományos Akadémiának is engedélyeznie kell a név használatát, mivel Liszt Ferenc neve védett.

A BA módosítja elnevezését Budapest Airportról Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret Üzemeltető Zrt.-re, ezért az általa használt különböző hivatalos papírjainak fejlécét is meg kell változtatnia. A reptér homlokzatáról már lekerültek a Ferihegy feliratok, és csak az 1-es, illetve a 2-es számok jelzik a terminálokat. A repülőtér IATA-kódja nem változik, az továbbra is BUD.

A gazdasági napilap írása szerint a BKV-nak és a MÁV-nak is át kell írnia a megállók nevét, és a közút kezelőjének is kell majd tábláit cserélnie.

Válasz

B Klári üzente 13 éve

Kedves Péter!

Köszönöm az értékes hozzászólásodat. Megnyugtató, hogy nem a reptér neve a lényeg, hanem az, ahogyan a "nép" hívja.

A Malév gépek egyedi névadását és nagy magyar repülőkről való elnevezését én is támogatom. Elég nagyok ahhoz a gépek és kedvesek is a szívünknek, hogy ne lajstromszámon, hanem jól csengő neveken említsük fel őket.

Képet jpg, png vagy gif formátumban tudsz feltölteni a képekhez a megfelelő csoportba.
Egyszerre többet is kiválaszthatsz. Örülnénk az LRI-s képeknek. Ha szkennelt, az se baj, ha fehér háttérrel töltöd fel, majd kivágom.

Válasz

Zsille Péter üzente 13 éve

airchive@freemail.hu
1. Ha valaki elárulja, miképpen lehet feltenni képeket, néhány LRI-s nyalókát szívesen beszkennelek ide a történelmi múltból.
2. Ugyanezt szívesen megteszem az Air New Zealand 1970-es években használt régi emblémájával is, ami hasonló papír-repülőgép volt, már csak az összehasonlítás miatt is.
Ők ugyan kiwi-birdnek hívták, és zöldes-kékes színekben használták.
3. Őszintén szólva Liszt Ferenc egyáltalán nem zavar, sokakkal ellentétben. A változásra fordítandó pénz egy külföldi érdekeltségű magánvállalatot terhel, még akkor is, ha a parlament adta ki az utasítást.
4. Ha akad, aki úgy hiszi, hogy a varsói repülőteret bárki is Chopinnak hívja Okencie helyett, elég nagyot téved. De Rómában sem hallottam soha, hogy valaki ne Fiumicinóra ment volna ki, hanem Leonardo da Vincire, pedig ők az 1960-as megnyitáskor már eleve kereszteltek. Nyugi. Ferihegy is Ferihegynek marad a közszájon, amíg csak jut kerozin a repülőgépekbe, bárhogy is erőlködjön bármilyen nevű bizottság, az meg kit zavar, hogy a kapu felett ott lesz a Liszt név, a prospektusokon pedig a zeneszerző képe? A repülőtéren nem kapható levelezőlapok feliratairól pedig úgysem kell beszélnem... Az utolsó három darab 1985-ben jelent meg, erős három évtizedes kihagyás után.
5. Kivétel is van persze, JFK például teljesen átment a köztudatba, és ma már az ötszáz dolláros kérdések közé tartozik, hogy mi volt a repülőtér eredeti neve. (Csak mellékesen: Idlewood). CDG-t pedig a köznép és a szakma vegyesen hívja de Gaulle-nak, vagy Roissy-nak a falu neve után, ami abból adódik, hogy viszonylag új repülőtéri helyről van szó, ami "csak" az 1970-es évekre datálódik.
6. És a "miért nem magyar repülőről" kérdéskörhöz: Idősebb Rubik Ernőt nagyon tiszteltem, sőt, emberileg kifejezetten kedveltem. Fantasztikus alakja volt a magyar repülésnek, nem vitás! De ha már a repülési nagyjainkból kellett volna választani, én mindenképpen Kármán Tódorra szavaztam volna. Leginkább azért, mert gyanúm szerint ő az egyetlen magyar, akinek nevét, munkásságát, aerodinamikai elmélkedéseit tényleg ismerik és elismerik nemzetközi szinten. Ha máshonnan nem a világ összes műszaki egyetemének jegyzeteiből.
7. És ha már elnevezések. Bevallom fiatalkori bűnömet, aki nem hiszi, járjon utána egy könyvtárban. Valamikor az 1970-es évek elején a "Magyarország" című hetilap utolsó oldalán azt javasoltam, hogy a Ferihegyi repülőteret nevezzék el Széchenyi Istvánról. Belátom, külföldi ki nem ejtette volna rendesen. De így volt, és még képviselő sem voltam. Az az ötletem is elvetélődött a korai 1980-as években, hogy a Malév gépeit viszont egyenként nevezzék el a nagy magyar repülőkről. Teljes listát adtam az akkori Malév flottához. Idősebb Rubik Ernő nem szerepelt rajta, mert akkor, és szerencsére még hosszú évekig örülhettünk jelenlétének, és érezhettük magunkat megtisztelve, hogy megosztotta velünk gondolatait. Változatlanul állítom, hogy a Malév repülőgépeinek egyéni elnevezése ma is aktuális és fontos lenne. Ha úgy tetszik, nemzeti propagandáról beszélek. Nem csak azért, hogy a repülőgép orrán mi lássunk egy nekünk kedves nevet, hanem főként amiatt, hogy az adott gépen, az adott nagy repülőnkről szóló több nyelvű ismertetőt lehessen kiosztani az utasok között. Akkor a Malévnek beadott javaslatban az ismertetők összeállítását is vállaltam, természetesen együttműködésben a Repülés Baráti Köre, a Közlekedési Múzeum, vagy a Gépipari Tudományos Egyesület Repülési Emlékek Szakbizottságának repüléstörténészeivel. Az utóbb említett szakbizottság egyébként hosszú ideig éppen Ernő bácsi vezetésével működött.

Válasz

B Klári üzente 13 éve

Hát ja, a fekete háttér meg holokausztos. Viszont a BUD telitalálat. Úgyis mindenki így ismeri a repteret üzemeltető Budapest Airportot a honlapcíme után.

Válasz

Kerecsényi Zita üzente 13 éve

Szerintem is felesleges a névváltoztatás, nekem teljesen bejött az eddigi név, nekem mindig Ferihegy marad, ahogy a 200E-t is a mai napig reptérbusznak hívom. A Budapest Airport új logója meg egy origami-klub emblémájára emlékeztet inkább, semmint egy komoly cégére.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu