Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Milyen ütemben és hogyan épül Ferihegy2?
A tervek szerint a 2-es terminál teljesen megváltozik. Első fázisban
(2009 végéig) egy hatalmas kagylóra emlékeztető (Sky Courtnak nevezett)
új terminált építenek a jelenlegi 2A és 2B terminál közé. 40
százalékkal nő a check-in terület, 18 új ellenőrző kapu létesül.
Duplájára nő a terminál kereskedelmi területe, több bolt, étterem,
üzlet lesz benne. A bontási munkák szeptemberben kezdődnek.
A második (2010. második negyedév) és harmadik fázisban (2011. második
negyedév) két egymással párhuzamos terminálszárny, móló épül, 16 új
utashíddal. 2011-re a tervek szerint a reptér kapacitása a mostani évi
7 millió utasról 17 millióra növekszik.
Az átalakítás tervezése nem ment buktatók nélkül. A 2-es terminál
eredeti tervezőjével szerzői jogi vita alakult ki, az építész
több ponton is kifogásolja a terveket. Jaklics Ervin elmondta, hogy a
repülőtér 140 százalékos kapacitásbővüléssel számol, az új utashidak és
kapuk befogadóképessége viszont csak 100 százalékkal nő.
A tervező véleménye szerint az A és B terminál közötti épületrész
elbontása és újjáépítése hatalmas technikai problémákkal jár majd, és
egy-másfél évig repülési káoszt fog okozni. Az építész egyébként több
pert is indított a Budapest Airport ellen, és megfellebbezte az építési
engedélyeket is.
Hardy Mihály, a Budapest Airport közkapcsolati igazgatója elmondta,
hogy álláspontjuk szerint nincs szerzői jogi probléma. A reptér
átépítése pedig – mint kiemelt fejlesztés – a legutóbbi kormányülésen
megkapta a szükséges engedélyt.
Az építési engedélyekről a XVIII. kerületi önkormányzattól megtudtuk,
hogy a Budapest Airport négy építési engedélyt kért. Ebből a teljes
átépítési terv a kiemelt státusz miatt már nem az önkormányzat, hanem a
kormány hatáskörébe tartozik.
Két másik, ideiglenes (egy toldaléképületre és egy transzfer
épületrészre) engedélyt megfellebbeztek, de a fellebbezéseket viszont a
közigazgatási hivatal elutasította. A negyedik engedély (egy
transzformátorállomásra) nemsokára jogerőre emelkedik.
Vakvágányra állították a ferihegyi gyorsvasutat
2008 szeptemberben, a turistaszezon végén elkezdik a Ferihegyi repülőtér
átépítését, amivel körülbelül kétszeresére nő a létesítmény kapacitása.
A reptér tömegközlekedési kapcsolatai azonban nem javulnak, a ferihegyi
gyorsvasút „már nem realitás”.
A Budapest Airport a napokban mutatta be az átalakított repülőtér
terveit a fővárosi önkormányzat városfejlesztési bizottságának. A
testület fideszes elnöke, Ughy Attila elmondta, hogy a bár az
üzemeltető néhány év alatt a forgalom megduplázódására számít, a
terminálok tömegközlekedési kapcsolatai nem javulnak.
Ughy elmondta azt is, hogy a kormányzati negyed kútba esésével a
ferihegyi gyorsvasút megépítése lekerült a napirendről, a vonal
megépítése „már nem realitás”. A jelenlegi vasúti kapcsolaton is van
számos javítanivaló.
A politikus kifogásolta, hogy a vonat egyelőre csak az 1-es terminál
előtt áll meg, ott sincsenek tájékoztató táblák, és a MÁV sem a legjobb
állapotú szerelvényeit járatja a vonalon. (A megálló kiépítése amúgy
csúszott, és azt a kapcsolatot eleve nem végleges megoldásnak szánták,
amíg a gyorsvasút ki nem épül.) Ughy szerint megoldás lehetne az 50-es
villamos meghosszabbítása a repülőtérig, de ennek a vonalnak még a
tervezése sem kezdődött el.
A reptérfejlesztésről az ülésen elhangzott, hogy várhatóan mégsem lesz
Ferihegy–3, hanem a 2-es terminált bővítik egy, a 2A terminál mellett
épülő C terminállal . A környékbeliek legnagyobb bánatára a Ferihegy–1
várhatóan nem lesz kisgépes terminál, ezután is a fapados
légitársaságok használják.
skyscrapercity.com
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ferihegy rövid története
Zökkenőmentesen sikerült az 1. terminál bezárása
Vádat emelnek a Budapest Airport-ügyben
Budapest Airport: megdőlt a nyári forgalmi csúcs