Ferihegy repülőtér: Mit csinál a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság?

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Interjú Dúzs József r. dandártábornokkal a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság Igazgatójával

A megújuló rendőrség keretein belül új szervezeti elemként 2008. január 01-től látja el szolgálati feladatait a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság. Interjúnkban Dúzs József r. dandártábornokot kérdeztük a repülőtéri rendőrök feladatrendszeréről, az elkövetkezendő időszak főbb célkitűzéseiről.


Dúzs József r. dandártábornok, a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság vezetője

A Repülőtéri Rendőr Igazgatóság elhelyezkedése, feladatrendszere révén speciális szerepet tölt be a rendőrség szervezetében. Melyek az igazgatóság kiemelt feladatai?


Az igazgatóság ellátja a határellenőrzéssel, a határrend fenntartásával kapcsolatosan a jogszabályokban és az állami irányítás egyéb jogi eszközeiben meghatározott szakmai feladatokat. Végzi a nemzetközi és a belföldi polgári repülés jogellenes cselekmények elleni védelmével kapcsolatos feladatokat. A repülőtereken az utasbiztonság ellenőrzésével és fegyveres biztosításával, valamint a repülőterek őrzésével kapcsolatosan folyamatos szakmai felügyeletet gyakorol. Az igazgatóságokra hárulnak alaptevékenységként bűnüldözési és a polgári repüléssel összefüggő külön rendelkezések szerinti feladatok is. Sajátosságként szeretném megemlíteni, hogy a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság Budapest és Pest megye, valamint a határral nem rendelkező megyék tekintetében végzi az idegenrendészettel kapcsolatosan hatáskörbe utalt feladatait.


A Repülőtéri Rendőr Igazgatóság bázisa

Ferihegy Nemzetközi Repülőtéren 2008. március 30. (nyári menetrend bevezetése) után lép életbe a schengeni ellenőrzési rendszer. Az új rendszer indulása milyen változásokat eredményez az igazgatóság munkájában, illetve ezen változások mennyiben érintik az utazóközönséget?

Az igazgatóság életében a repülőtér schengeni csatlakozása elsősorban a határforgalom ellenőrzés megváltozását jelenteni, mivel azon személyek esetében, akik a schengeni belső járatokon utaznak nem látunk el határellenőrzési feladatokat. Szabadon utazhatnak anélkül, hogy a határátlépésre vonatkozóan ellenőriznénk őket, a schengeni belső járatok utasai alapvetően csak utasbiztonsági ellenőrzésen esnek át. Természetesen a közrend, közbiztonság fenntartása érdekében kollégáim a repülőtér tranzit területén bármikor ellenőrzést végezhetnek és ilyenkor a jogszerű tartózkodást mindenkinek igazolnia kell.

A Schengeni Kódexben foglalt előírásoknak maradéktalanul érvényesülni kell! Ez a szakmai feladatok végrehajtásában némi változást fog eredményez, ugyanakkor elmondhatjuk, hogy sok területen már jelenleg is azokat a schengeni normákat érvényesítjük, amelyek kötelező jelleggel a repülőtér schengeni csatlakozása után lépnek hatályba. Az állomány a csatlakozásra felkészült, a rendszerek tesztelése megtörtént. Az Európai Unió alaposnak ítélte a felkészültségünket, a repülőtér schengeni csatlakozásának nincs akadálya.


A Budapest Airport Zrt. jelentős infrastrukturális fejlesztéseket tervez a repülőtéren. A bővítési és modernizációs program (BUD Future Program) befolyásolja az igazgatóság feladatellátását?

Befolyásolja, hisz mind a határforgalom, mind az utasbiztonsági ellenőrzés speciális feladatokkal egészül ki. A repülőtér egy meghatározott része építési terület lesz, ahol csak külön engedéllyel rendelkező személyek dolgozhatnak. Az engedélyek kiadását rendkívül körültekintően kell elvégezni. Az építkezésen dolgozó munkások csak a kijelölt helyen és módon léphetnek be, illetve távozhatnak a repülőtérről, a munkások folyamatos felügyeletét és ellenőrzését is meg kell szervezni. Egy ilyen fontos intézmény kapcsán, mint Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér folyamatosan vizsgálni kell a kockázati tényezőket, és a terrorcselekmények megelőzésével kapcsolatos feladatokat kiemelten kell kezelni.


Ferihegy

Már most látható, hogy a repülőtéri fejlesztések kivitelezésekor jelentősen szűkülni fog az utazóközönség rendelkezésére álló terület, illetve a határforgalom és az utasbiztonsági ellenőrzések területe is csökken, ami torlódásokat eredményezhet. Az esetlegesen felmerülő problémák megelőzése, illetve kezelése érdekében operatívabban kell az egyes ellenőrzési feladatokat megszervezni, a kialakult helyzetre rugalmasan kell reagálni. A repülőtér biztonságának fenntartása érdekében kollégáimnak fokozott éberséggel kell a szolgálati feladataikat ellátni.

Az országos rendőrfőkapitány úr által ismertetett Védőbástya Programnak való megfelelés a rendőrség egészétől több munkát, fokozott helytállást, hatékonyabb működést vár. A Repülőtéri Rendőr Igazgatóság, hogy tud megfelelni az új elvárásoknak, miben látja az előrelépés lehetőségét?

Úgy gondolom, hogy a program akkor lehet sikeres, ha a teljes állomány megismeri, és a feladatok részletesen, a végrehajtói szintig lebontásra kerülnek. Elmondhatom, hogy az elsődleges intézkedések megtörténtek, a teljes állomány megismerte a programot, így jelentősen hozzájárulhat a Rendőrség jobb megítéléséhez azáltal, hogy még hatékonyabban, még eredményesebben látja el feladatait.

A szakmai tevékenység támogatására, eredményesebb végzésére új módszereket vezettünk be (egységesítettük a szolgálatellátás rendjét, kialakítottuk a területek közötti erő-eszköz átcsoportosítás formáját és lehetőségeit stb.), amelytől azt várom, hogy viszonylag kisebb létszámmal, hatékonyabb szolgálatszervezéssel és szolgálat ellátással, kevesebb ráfordítással tudunk eredményeket elérni. A feltételek adottak és bizonyos szempontból behatároltak is, hisz az igazgatóság 715 fős státusszal rendelkezik, amelyből 43 státusz betöltetlen. A Repülőtéri Rendőr Igazgatóság két előd szervezetének, a Repülőtéri Biztonsági Szolgálatnak és a Budapesti Határőr Igazgatóságnak a munkajogi létszáma 1094 fő volt. Figyelembe kell venni azt a körülményt, hogy bizonyos korábbi feladatok (mélységi ellenőrzés, vasúti és hajóforgalom ellenőrzése) elmaradtak, ugyanakkor az idegenrendészet területén Budapest, Pest megye és a határral nem rendelkező megyék tekintetében van illetékességünk. Az új szolgálati rendszer bevezetésével pillanatnyilag kezelni tudjuk a problémákat, bár bizonyos esetekben túlórák elrendelésére kerülhet sor. Terveink között szerepel, hogy az üres státuszainkat a szakközépiskolai kibocsájtásokat követően feltöltjük, hisz egy ilyen létszámhiány hosszú távon nehezen kezelhető.

Tábornok Úr! A jogelőd szervezeteknél évek óta magas a fluktuáció. Ön miben látja a probléma okát és mi lehet a megoldás ezen negatív tendencia megállítására, kezelésére?

A magas fluktuáció alapvető okát abban látom, hogy az állomány jelentős része nem budapesti, nincs kötődése a fővároshoz és szeretne a családjához közeli beosztási helyre kerülni, vagyis nem a szolgálatellátás feltételei, az ellátási, emberi, hangulati tényezők jelentik a gondot. Ennek a negatív tendenciának a megállítására azt tervezzük, hogy Budapest és környékén intenzív toborzó munkával vonzóvá tesszük a rendőri pályát, ezáltal megnyerve azokat a fiatalokat, akik már kötődnek a fővároshoz. Azoknak a fiataloknak, akik vállalják, hogy távol a családtól mégis Budapesten éljenek, segítséget és motivációt jelenthet, hogy rendelkezünk egy ún. konténerszállóval, ahol korlátozott számban ugyan, de kedvező áron tudunk szállást biztosítani. Ennek a szállásnak a bővítése szintén a terveink között szerepel.

Igazgató Úr! A hivatásos szolgálatát a Miskolci Határőr Igazgatóság Szögligeti őrsén kezdte meg. Mi motiválta, miért döntött a hivatásos pálya mellett?

Nagyon korán megfogalmazódott bennem, a hivatásos pálya gondolata. Már az általános iskola első osztályában azt mondogattam, hogy én bizony katona leszek. Gyermekkori álmom megvalósítását a Kossuth Lajos Katonai Főiskolán kezdtem meg, később a Zrínyi Miklós Katonai Akadémián, majd Moszkvában a Társadalomtudományi Akadémián szereztem egyetemi végzettséget. Hivatásos szolgálatomat valóban a Szögligeti őrsön parancsnok-helyettesként kezdtem, majd a Miskolci Határőr Igazgatóságon láttam el vezetői beosztásokat. Innen a Budapesti Határőr Igazgatóság állományába kerültem, ahol rendészeti igazgató-helyettesként az igazgatóság szakmai munkáját irányítottam. Ezt követően a Határőrség Országos Parancsnokságán az Idegenrendészeti és Szabálysértési Főosztályt vezettem. 2004-től a Balassagyarmati Határőr Igazgatóság igazgatója voltam 2007 nyaráig, amikor is a repülőtéri integrációs bizottság vezetőjeként a Repülőtéri Biztonsági Szolgálat és a Budapesti Határőr Igazgatóság integrációját irányítottam. A Repülőtéri Rendőr Igazgatóságot 2008. január elseje óta vezetem. Sikeres pályafutást tudhatok a magaménak, amit a megfelelő családi háttér nélkül nem tudtam volna elérni. Két felnőtt gyermekem van, egy unokám és három hónap múlva „érkezik” a következő unoka is.


Mi a hobbija? Szabadidejében, a „civil életben” mivel foglalkozik?

Gyermekkorom óta sakkozom. Több mint 30 éve az Edelényi Sport Klub tagja vagyok, amellyel a megyei osztályból felküzdöttük magunkat az országos bajnokság első osztályába is. Ebben a sportágban mesterjelölt fokozatig jutottam el. Amennyiben szabadidőm engedi most is elmegyek egy-egy bajnoki mérkőzésre.

Emellett szenvedélyes plakett-, bélyeg-, kép- és könyvgyűjtő vagyok.

ORFK Szóvivői Iroda

Címkék: igazgatóság rendőr repülőtér

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu