Ferihegy repülőtér: Nyolc percet és több száz forintot spórol az M31-es autóút

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

Autópályának néz ki, de M0-shoz hasonlóan mégis autóút lett belőle. Elkerülő útként funkcionál, ezért nagy segítség lehet, de a burkolatminőség helyenként már most zavaró. Kipróbáltuk, mennyivel gyorsabban jutunk el Ferihegyre.


Az M31-es másfél év alatt készült el

Körülbelül 16 kilométerrel rövidebb az M3-as-Ferihegy távolság közúton, mint korábban - hála az új M31-es autóútnak. Kíváncsiak voltunk rá, mit jelent ez a gyakorlatban, ezért mindkét szakaszon végigmentünk Gödöllőtől a reptérig, a KRESZ korlátain belüli legnagyobb tempóval. Saját méréseink szerint körülbelül nyolc perc időt spórol az M31-es - és természetesen üzemanyagot is.


Ha abból indulunk ki, hogy egy közepes kategóriájú autó 110-nél nem fogyaszt többet 6-7 liternél, akkor gyorsan kiszámolható, hogy egyszeri használat során is körülbelül egy liter üzemanyagot spórolunk a 16 kilométeren, ami benzinnel számolva mintegy 340 forint nyereség.


A külső sáv burkolatminősége helyenként kifogásolható

Az időnél és a pénznél nem kevésbé fontos szempont a környezetvédelem. Az új úton közlekedők kisebb üzemanyag-fogyasztása kevesebb károsanyag-kibocsátást is jelent. Ha egy autóval (100 g/km a szén-dioxid kibocsátással a 16 kilométeres kerülő megspórolásával) és egy úttal kalkulálunk, akkor is 1,6 kilogramm szén-dioxiddal kevesebb terheli a környezetet, ezer autónál ez 1,6 tonna, éves szinten nyilván sok ezer - és akkor még nem számoltuk bele a teherautókat, buszokat.


Nem autópálya

Autópályának néz ki, de autóút, ezért 110 kilométer/óra a megengedett legnagyobb sebesség.


A héten átadott M31-es út Gödöllőt köti össze az M0-s autópálya keleti szektorával, Pécel környékével. Az új szakasz egyszerre tehermentesíti az M3-as bevezető szakaszát és a környékbeli településeket, de egyúttal fel is gyorsítja a keleti, északkeleti országrészből érkezők Ferihegyre jutását, illetve az ide érkezők hazajutását is.


Eddig, ha valaki ebből a régióból érkezett, vagy eljutott a 4-es főútra és ott elvergődött Ferihegyig, vagy eleve az M3-as autópályát választotta. Ilyenkor el kellett mennie egészen Budapest határáig, ott letérni az M0-sra, és egy újabb, körülbelül húszperces út után eljuthatott Ferihegy 2-ig. Most ezen segít az új szakasz, hiszen már Gödöllőnél egy másik lehetőséget kínál, ezzel jelentős időt spórol.


Bár az M31-est előszeretettel emlegetik autópályaként, valójában az M0-shoz hasonlóan ez is csak 2x2 sávos gyorsforgalmi út, hivatalosan autóútnak minősítették. Ezért ezen a szakaszon sem lehet 130 kilométer/órával haladni, a megengedett legnagyobb sebesség "csak" 110 km/óra, de ez önmagában mégsem nagy veszteség.


Az új rész 12,4 kilométer hosszú, 21,8 milliárd forintba került, jórészt EU-s forrásokból finanszírozták. Az M0-shoz hasonlóan útdíj nélkül használható.
 
Az M31-es jelentősége tehát vitathatatlan, de egy valami azért mégis zavart minket az első próba során. Ez pedig az útminőség: egy-két emelkedőn a jobb külső sáv már most, újkorában zavaróan ráz - mi lesz vele később? Cikkünk készítése idején a gödöllői csomópont kitáblázása is hiányos volt még (Miskolc felől érkezve nem érhető, hogy csak útszámok vannak kint), az M0-s felől érkezve pedig a Gödöllőre behajtó forgalomnak- tábla híján - meglepetés, hogy egy dombtetőn váratlanul elfogy a sávjuk.


(forrás: latura.gportal.hu)

Címkék: 4-es főút autópálya autóút elkerülő út ferihegy ferihegyi repülőtér gyorsforgalmi gödöllő.pécel m0 m3 m31 vecsés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu